NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært uten Internett i flere uker, og har fremdeles ikke Internett. Next gentel overtok linjen fra Telenor mange uker for tidlig og leverte Internett i noen uker, så stoppet det. Og nå frem til oppkoblingsdato med next gentel kan ingen levere internett.
Hei Freddy! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 🤗 Det er veldig kjedelig å høre at starten på kundeforholdet har blitt på den måten. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, men her ser det tydelig ut til at vi ikke har klart å etterleve det. Det beklager jeg! Jeg kjenner ikke til detaljene i bestillingen din, men generelt sett så sender vi bestilling til netteier Telenor om leverandørbytte til en konkret dato. Vi har ikke mulighet til å velge å overta linjen tidligere, såfremt netteier ikke endrer på dato. Som utfordrer til de store internettaktørene er vi avhengig av en enkel bytteprosess uten at feil oppstår. I dette tilfellet ser det ikke ut til at det har skjedd. Jeg antar at du har vært i kontakt med oss, og jeg håper at vi kan finne en løsning slik at du får internett tilbake raskest mulig 🤗 Jeg ønsker deg en fin tirsdag! Martin NextGenTel
Hei, ringte i kveld kl. 20.34 for å spørre om hvorfor WIFI, dvs boxen jeg leier fra Nx T faller ut. Ringte TV2, de stengte kl. 18.00 har abb. via Canal Digital./Allente. Uansett falt boxen fra Next G T. ut... dvs. den hadde problemer med å gjennomføre signal. Dvs WiFi falt ut. Dette skjedde spesielt da deg via TV2 Play så på Kompani L. Tropp 2 eller Farmen. Hvorfor skjer dette? PS: Jeg har selvf totalt av kobling til stikkontakt etc. som jeg har fått beskjed om å gjøre, inkl. restart av box. Med vennlig hilsen Elisabeth S.
Hei Elisabeth! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 😊 WiFi er vi såpass avhengig av i dag - så jeg forstår godt at det er frustrerende når det ikke funker og du skal strømme TV! Jeg kjenner ikke til akkurat hvilket abonnement du har, eller hvilke ting som kan påvirke arbeidsforholdene for WiFi hjemme hos deg. Men jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979 slik at vi kan få en oversikt på problemet, og så finne en god løsning som passer til deg 🤩 Jeg håper at vi hører fra deg! Ha en strålende torsdag 🥰 Martin NextGenTel
Synes ikke hastigheten fungerer som den skal på 300, ut fra hastigheten så synes jeg det er forferdelig dyrt
Hei Kjell! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 😊 Veldig synd å se at du ikke opplever god hastighet hjemme hos deg. I dag er vi jo veldig avhengig av en stabil og god hastighet. På fiber, som du har, skal hastigheten inn til boligen være ganske så konstant. Og med Fiber 300 skal 300 Mbps i hastighet være rikelig når det er flere som skal bruke nettet hjemme. Siden du har både fiber, og i utgangspunktet rikelig med hastighet inn til boligen, kan det virke som at utfordringen ligger i at signal og hastighet på trådløs WiFi ikke er helt optimalt hos deg. På WiFi er det mange variabler som påvirker signal, men fortvil ikke! Hos oss har du 100 % valgfrihet når det kommer til hvilket WiFi-utstyr du bruker, enten om du vil leie WiFi-utstyr av oss eller bruke ditt eget. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979 for en prat, så skal vi sammen finne en god løsning på utfordringen du opplever med hastighet 🤗 Jeg ønsker deg en kjempefin onsdag! Martin NextGenTel
Byttet fra Telenor til Nexgentel på hytta da dette var rimeligere, må ha support for å få opp nettet men Nexgentel har ikke support utenom arbeidstid og i helger. Var vant med at Telenor ordnet opp så nå har jeg ikke nett på hytta.
Hei Reidar! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no, og for at du har blitt kunde hos oss 😊 Aller først så vil jeg beklage for at oppstarten ikke har levd opp til forventningen din. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, så der har vi tydeligvis ikke klart å etterleve det slik vi ønsker. På tross av oppstartsproblemene håper jeg at du tar kontakt med oss når du har anledning, slik at vi kan hjelpe deg med å løse utfordringen med oppstarten. Du kan ringe oss på telefon 987 07 979, eller chatte via MinSide på nett eller app. Du kan også sende oss en sak via MinSide på nett eller app. Ha en flott onsdag! Martin NextGenTel
Føler at jeg er lurt av selger. Fikk beskjed om at jeg kom til å få alle kanaler som jeg hadde for den prisen jeg betalte, men alt av sport er vist betalingstv, ekstra betaling og da blir det dyrere
Hei Kjell! Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding her på Bytt.no 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du opplever å ha blitt lurt av selger hos oss. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, og derfor er jeg ikke fornøyd med at du sitter igjen med en sånn følelse. Dersom det er noe vi kan gjøre for å rette opp i inntrykket du har fått så vil jeg gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller chatter via MinSide. Det er mye sport som er inkludert i de fleste av pakkene til samarbeidspartneren vår RiksTV, så jeg håper at vi skal kunne finne en god løsning som passer behovet ditt. Håper at vi hører fra deg! Ha en flott onsdag 😊 Martin NextGenTel
For dyrt i forhold til hastighet på bredbåndslinjen Endel feil
Hei Riar! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en omtale her på Bytt.no! Det er ikke noe kjekt å lese at du er middels fornøyd med både pris, hastighet og kundeservice hos oss. Bredbånd på ADSL-teknologien er på vei til å fases ut, og nettet i seg selv er mer sårbart for feil. Det er fordi nettet mange steder har hatt en levetid på langt over 100 år, først for fasttelefon, og så for bredbånd i senere tid. Siden det blir færre kunder med ADSL-bredbånd, og vedlikeholdskostnadene er minst like høye, så har både våre og andre leverandørers priser på ADSL gått opp de siste årene. Jeg tror likevell at vi skal finne et godt alternativ til deg 😊 Vi har de siste 19. månedene blitt kåret til både best og billigst på fiber og Trådløst Bredbånd. Kåringen er gjort av Bytt.no, og vi leverer fiber på Telenors fibernett, og Trådløst Bredbånd på Telias 4G- og 5G-nett. Jeg vil gjerne høre fra deg slik at vi kan sjekke hva vi kan levere til deg av enten fiber, eller Trådløst Bredbånd. Begge teknologiene har høyere hastighet enn ADSL, og har litt hyggeligere priser sammenlignet med ADSL 😊 Forskjellen er at fiber krever en fysisk fiberkabel i luft eller bakke inn til boligen, mens Trådløst Bredbånd kun krever en antenne som kan ta inn mobilsignaler på 4G- eller 5G. Ha en flott tirsdag! Martin NextGenTel
Veldig skuffa, angrer mye på at jeg byttet fra telenor,,, prøvd å ringe dere,,, men svarer aldri,,, prøver å ringe dere i morgen igjen
Hei Gunnar! Takk for at du legger igjen en omtale av oss her på Bytt.no 😊 Det er kjedelig å høre på at du angrer på byttet til oss. Da har vi ikke gjort jobben vår godt nok. Det skal være enkelt å være kunde hos oss, så vi ønsker selvfølgelig at du enkelt kommer i gang under oppstarten av abonnementet. Vi har svært kort ventetid på kundeservice, så dersom du ringer oss på telefon 987 07 979 så vil du komme i kontakt med kundeservice som kan hjelpe deg med det du måtte lure på 🤗 Jeg takker igjen for at du tok deg tid til å legge igjen en omtale, og håper på at vi hører fra deg slik at vi kan rette opp igjen førsteinntrykket du har fått. Ha en strålende tirsdag! Martin NextGenTel