NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Internett som stadig slutter å virke. Ingen kundeservice i helgene.
Hei Ronja! Takk for at du tar deg tid til å legge inn en omtale her på Bytt.no 😊 Det er veldig kjedelig å høre at du opplever at nettet slutter å funke i perioder. Slik skal det ikke være, og spesielt ikke når du har fiber. Nå kjenner ikke jeg til konkret hva som er problemet, og derfor vil jeg gjerne at vi kommer til bunns i hva det kan være som gjør at nettet slutter å funke hos deg. Siden fiberkabelen skal være veldig stabil, så kan det være andre ting som for eksempel WiFi-utstyret som ikke fungerer til din bolig og bruk. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller chatt på MinSide, slik at vi kan hjelpe deg med å løse problemet. Dersom du ikke er hjemme ved utstyret innenfor åpningstidene til kundeservice så kan du sende oss en melding i Dialog på MinSide, eller i MinSide-appen. Legg gjerne ved en konkret beskrivelse av hvilken feil som oppstår, når det vanligvis skjer, og hva som skjer med utstyret som er koblet opp hjemme hos deg (dersom lampene på boksene endrer seg vil det være svært relevant). Håper at vi hører fra deg! Ha en nydelig tirsdag 🤗 Martin NextGenTel
Det tok forbausende lang tid å få abonnementet koblet opp (1 mnd), selv uten at det var et annet selskap som måtte sies opp. Leveringstid på første faktura var det derimot ikke noe å si på... Når det først kom på plass virker det utmerket så langt.
Hei Lasse! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en omtale her på Bytt.no 😊 Det er veldig hyggelig å høre at fiberen fra oss fungerer så bra etter at det er koblet opp! Det skal være enkelt å bli kunde hos oss, så jeg håper at oppkoblingen gikk slik som forventet 🤗 Når det kommer til leveringstiden så kjenner ikke jeg til spesifikt hvilket fibernett vi leverer til deg på. Men vi forsøker alltid å gi kundene våre raskest mulig oppkobling når det ikke er snakk om et leverandørbytte - der vi utsetter oppkobling slik at kundene våre unngår å betale dobbelt til to leverandører ⭐ Fakturaen fra oss kommer automatisk etter at abonnementet er startet. Jeg tar med meg tilbakemeldingen din om at den kanskje kommer litt for raskt sett i forhold til leveringstiden. Dersom det skulle være noe som oppstår, eller om du ønsker hjelp fra oss kan du kontakte oss på telefon 987 07 979, eller bruke MinSide og MinSide-appen vår 👋 Ha en strålende onsdag! Martin NextGenTel
Bestilte nett av dem i august med montør og oppkobling innen den 31.10.23. Hadde ikke hørt noe fra dem frem til den 31, så jeg ringte dem å fikk da til svar att dems montør hadde avbestilt vår montering, fikk ny dato en mnd senere, som ikke var aktuelt for oss så vi skaffet oss nett hos en konkurrent som leverte nett på 4 dager. Når jeg da prøver å si opp noe som jeg ikke har fått brukt så kommer dem med en faktura på over 4000 kr
Hei Jan! Takk for at du deler omtalen din her på Bytt.no 🤗 Det er kjedelig å høre at du sitter igjen med en dårlig opplevelse etter bestilling av fiber. Siden det er snakk om montør så antar jeg at det er en nyinstallasjon av fiber det er snakk om. Nyinstallasjon av fiber kan gi lengre leveringstid avhengig av kapasiteten til Telenors montører i området. Siden vi leverer fiber på Telenors fibernett er det deres montørselskaper som installerer. Dersom det oppstår uforutsette ting som kritiske feil på fiberinfrastruktur eller sykdom så kan det føre til at nyinstallasjoner blir utsatt. Det gjelder både hos oss, men også hos alle andre internettleverandører. Det er hverken optimalt, eller noe vi ønsker at skal skje, men samtidig er det viktig at kritiske feil på fibernettet blir fikset raskt. Så forstår jeg selvfølgelig at utsatt installasjonsdato ikke er en kjekk beskjed å få. Når du bestiller internettjenester har du angrerett i 14 dager fra du mottar ordrebekreftelse med vedlagte vilkår. I de tilfellene installasjonsdatoen utsettes anbefaler vi å ta kontakt med oss for informasjon om videre prosess slik at du unngår å måtte bryte avtalen og få et kanselleringsgebyr. Grunnen til at vi, og andre internettleverandører, har et kanselleringsgebyr er fordi at etter bestillingen er lagt inn så starter kostnadene våre med å levere fiberen. Det er heldigvis ikke slik at vi tjener penger på å fakturere et kanselleringsgebyr - det skal kun dekke de faktiske kostnadene som vi har med bestillingen. Siden du nevner leveringstid på 4 dager hos en annen internettleverandør så antar jeg at det er snakk om trådløst bredbånd. Det har kortere leveringstid enn fiber siden det går i luft og kun krever en antenne - i motsetning til fiber som krever fysisk fiberkabel som må installeres av montør 😊 Håper dette var oppklarende! Ha en flott tirsdag! Martin NextGenTel
Har vært uten Internett i flere uker, og har fremdeles ikke Internett. Next gentel overtok linjen fra Telenor mange uker for tidlig og leverte Internett i noen uker, så stoppet det. Og nå frem til oppkoblingsdato med next gentel kan ingen levere internett.
Hei Freddy! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 🤗 Det er veldig kjedelig å høre at starten på kundeforholdet har blitt på den måten. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, men her ser det tydelig ut til at vi ikke har klart å etterleve det. Det beklager jeg! Jeg kjenner ikke til detaljene i bestillingen din, men generelt sett så sender vi bestilling til netteier Telenor om leverandørbytte til en konkret dato. Vi har ikke mulighet til å velge å overta linjen tidligere, såfremt netteier ikke endrer på dato. Som utfordrer til de store internettaktørene er vi avhengig av en enkel bytteprosess uten at feil oppstår. I dette tilfellet ser det ikke ut til at det har skjedd. Jeg antar at du har vært i kontakt med oss, og jeg håper at vi kan finne en løsning slik at du får internett tilbake raskest mulig 🤗 Jeg ønsker deg en fin tirsdag! Martin NextGenTel
Hei, ringte i kveld kl. 20.34 for å spørre om hvorfor WIFI, dvs boxen jeg leier fra Nx T faller ut. Ringte TV2, de stengte kl. 18.00 har abb. via Canal Digital./Allente. Uansett falt boxen fra Next G T. ut... dvs. den hadde problemer med å gjennomføre signal. Dvs WiFi falt ut. Dette skjedde spesielt da deg via TV2 Play så på Kompani L. Tropp 2 eller Farmen. Hvorfor skjer dette? PS: Jeg har selvf totalt av kobling til stikkontakt etc. som jeg har fått beskjed om å gjøre, inkl. restart av box. Med vennlig hilsen Elisabeth S.
Hei Elisabeth! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no 😊 WiFi er vi såpass avhengig av i dag - så jeg forstår godt at det er frustrerende når det ikke funker og du skal strømme TV! Jeg kjenner ikke til akkurat hvilket abonnement du har, eller hvilke ting som kan påvirke arbeidsforholdene for WiFi hjemme hos deg. Men jeg vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 987 07 979 slik at vi kan få en oversikt på problemet, og så finne en god løsning som passer til deg 🤩 Jeg håper at vi hører fra deg! Ha en strålende torsdag 🥰 Martin NextGenTel
Synes ikke hastigheten fungerer som den skal på 300, ut fra hastigheten så synes jeg det er forferdelig dyrt
Hei Kjell! Takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no 😊 Veldig synd å se at du ikke opplever god hastighet hjemme hos deg. I dag er vi jo veldig avhengig av en stabil og god hastighet. På fiber, som du har, skal hastigheten inn til boligen være ganske så konstant. Og med Fiber 300 skal 300 Mbps i hastighet være rikelig når det er flere som skal bruke nettet hjemme. Siden du har både fiber, og i utgangspunktet rikelig med hastighet inn til boligen, kan det virke som at utfordringen ligger i at signal og hastighet på trådløs WiFi ikke er helt optimalt hos deg. På WiFi er det mange variabler som påvirker signal, men fortvil ikke! Hos oss har du 100 % valgfrihet når det kommer til hvilket WiFi-utstyr du bruker, enten om du vil leie WiFi-utstyr av oss eller bruke ditt eget. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 987 07 979 for en prat, så skal vi sammen finne en god løsning på utfordringen du opplever med hastighet 🤗 Jeg ønsker deg en kjempefin onsdag! Martin NextGenTel
Byttet fra Telenor til Nexgentel på hytta da dette var rimeligere, må ha support for å få opp nettet men Nexgentel har ikke support utenom arbeidstid og i helger. Var vant med at Telenor ordnet opp så nå har jeg ikke nett på hytta.
Hei Reidar! Takk for at du legger igjen en omtale her på Bytt.no, og for at du har blitt kunde hos oss 😊 Aller først så vil jeg beklage for at oppstarten ikke har levd opp til forventningen din. Hos oss skal det være enkelt å bli kunde, så der har vi tydeligvis ikke klart å etterleve det slik vi ønsker. På tross av oppstartsproblemene håper jeg at du tar kontakt med oss når du har anledning, slik at vi kan hjelpe deg med å løse utfordringen med oppstarten. Du kan ringe oss på telefon 987 07 979, eller chatte via MinSide på nett eller app. Du kan også sende oss en sak via MinSide på nett eller app. Ha en flott onsdag! Martin NextGenTel