NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Har fiber, og fikk levert 30-30-linje av Monsternett. Alt fungerte bra og Monsternett leverte det de lovte. Beklageligvis kunne ikke dette selskapet levere tjenesten lenger, og jeg måtte bytte til NextGentel. Nå, etter at jeg byttet til NextGentel, opplever jeg til stadighet (flere ganger i uken) ustabilt nett, noe jeg ikke gjorde da jeg var kunde hos Monsternett. Når jeg gjennomfører speedtester er hastighetene ofte nede i halvparten av den hastigheten jeg betaler for. Håpløst, tragisk og under en hver kritikk!
Hei Mattis Hvis du opplever ustabilitet på fibernettet ditt, er det viktig at du sjekker om det samme problemet skjer direkte koblet i fiberboksen din for å se om ustabiliteten ligger på fiberlinjen din eller ruteren. Dersom det ligger på linjen, må du gi oss beskjed slik at vi kan feilmelde dette for et nærmere feilsøk. Det kan være at problemet hovedsaklig gjelder det trådløse nettverket ditt, det kan bli påvirket av ulike faktorer som forstyrrelser fra andre trådløse nettverk i området, elektronisk støy, avstand fra ruter osv. Hvis du bruker en ruter fra oss, har vi mulighet til å kunne hjelpe deg med feilsøket. Ta gjerne kontakt på telefon, chat, kontaktskjema, sosiale medier eller appen vår om du ønsker at vi undersøker problemet. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Selve bredbåndet fungerte helt ok. Men når det gikk i stykker - DA oppstod helvete. Vi kontaktet straks kundeservice. Det var umulig å komme gjennom, og ventetiden var LANG uansett når vi ringte. Kundebehandlerne var alltid hyggelige, men kunne ikke hjelpe oss med noe annet, enn at de skulle få sine EKSTERNE reparatører til å ringe oss opp. Da MÅTTE vi være hjemme, siden de trengte info om ruteren. Reparatørene ringte oss ALDRI!!! Vi kontaktet kundeservice NI ganger, og alle lovte det samme! Jeg forklarte gang på gang at dette var det samme vi hadde blitt fortalt X antall ganger tidligere. Men reparatørene kontaktet oss ALDRI. Og den ene gangen de gjorde det, ringte de fire timer etter avtalt tidspunkt, og ringte kun ett av tre nr de hadde fått oppgitt. Vi hadde presisert at de måtte ringe alle i huset.. Det tok 2 måneder før vi fikk fikset nettet. Jeg ringte Nextgentel nesten daglig, og ofte flere ganger om dagen. Ingen kunne kontakte reparatørene for oss, og si at de måtte ringe oss med en gang. Samarbeidet dem i mellom var helt håpløst. Vi skiftet til Telenor på flekken, og krevde penger tilbake fra Nextgentel. Dette fikk vi. Men jeg betaler gladelig litt mer for å ha et godt internett, og ikke minst få HJELP i de situasjonene når noe går galt!!! ALDRI MER Nextgentel. (Vi kalte det nye nettverket vårt for: HaterNextGentel).
Hei Malin. Normalt sett er rettetiden ved feil på linjen mellom 3-5 virkedager, men her forstår jeg at det har tatt mye lengre tid og det beklager jeg. Vi er et kommunikasjonsledd mellom våre kunder og montørselskapene som retter feilen og i ditt tilfellet har vi ikke gjort en god nok jobb med tanke på oppfølging og informasjon. Rettetiden avhenger av montørselskapet sin kapasitet og pågang - men uavhengig av pågang skal ingen av våre kunder oppleve det du beskriver. Vi har som oftest kort svartid på telefon, men i travle perioder kan det være lengre ventetid og vi har derfor andre platformer som chat, sosiale medier og kontakskjema hvor du også kan ta kontakt. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Du må regne med å bli låst ut bindingstiden i et abonnement som ikke holder det de lover. Har nok tekniske kunnskaper til å vite at dette kunne de ha opplyst meg om da abonnementet ble tegnet og/eller dette er noe de kunne fikset uten store anstrengelser. Liten/ingen vilje til konstruktive løsninger etter at avtalen er undertegnet. Unngå abonnement med bindingstid hos denne leverandøren.
Hei Tommy Du vil selvfølgelig ha mulighet til å heve avtalen dersom vi ikke klarer å levere i henhold til avtalen. Om hastigheten ikke er som forventet, vil vi alltid gjøre det vi kan for å hjelpe deg med problemet. Dersom problemet ligger på det trådløse nettverket ditt, vil vi anbefale ulike løsninger for å bedre signalet ditt. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel
Nextgentel klarte ikke å begynne å levere fiber før vel 4 måneder etter avtalt tid, dette resulterte også i nedetid på 10 dager. De har heller ikke orden på billingen sin slik at jeg får dobble fakturaer og etter utallige henvendelser til til kundeservice er det fortsatt ikke kommet helt i orden. Nextgentel er billig, men gjør deg selv en tjeneste og velg en annen nettleverandør. Jeg har aldri opplevd makan og har måttet brukte timevis på kundeservice, og angrer virkelig på at jeg valgte nextgentel.
Hei Tom. Dumt å høre at du angrer på at du valgte oss. Det er verken gunstig for deg som kunde, eller for oss som leverandør at du måtte vente så lenge på leveranse, eller at faktureringen ble feil i ettertid. Vi rettet alltid opp i feil ved faktureringen, men jeg forstår om du sitter igjen med et dårlig inntrykk selv når alt er rettet. Det er bra å se at du er fornøyd med hastigheten. Jeg håper du velger å beholde oss fremover og får et bedre inntrykk av oss. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Har hatt NextGenTel i tre år. Veldig ustabilt nett, som ikke er til forventing. Skrur seg av og på konstant, og må alltid restarte dekoderen på nytt hver gang nettet faller ut. Veldig slitsomt i lengden. Må også sende ruteren tilbake ved oppsigelse, noe som er helt greit. Men man må selv betale for returlapp/porto. Så vær obs på det når man bestiller abonnement. Dette trekker veldig ned for min del. Veldig varierende kundeservice. Er man heldig, møter man på en hyggelig person, men er man litt uheldig, så er sjansen også der for at man møter på en ikke så hyggelig og imøtekommende person..
Hei! Det er aldri noe kjekt med et ustabilt nett og det er heller ikke alltid like lett å vite hvor problemet ligger - Wifi, linje, kapasitet og mye mer er faktorerer som kan spille inn. Vi ønsker alltid å rette opp i feil, men noe kan dessverre være utenfor vår kontroll. Takk for at du valgte å være kunde i tre år, men det er dumt at kundeforholdet avsluttet på denne på måten. Vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Mister plutselig fiber nettet våres. Så må vi vente en uke så plutselig er det nett igjen. Og når fiber nettet slutter virke så er det TV også så sitter vi her og prøver ringe kundeservice som er helt forferdelige og de babler om ditt og datt men aldri noe klart svar. Dette har nå skjedd 4 ganger... helt krise!!!
Har slitt med dårlig signal i hele nabolaget mitt 5 min utenfor Trondheim, vi godtok adsl+ med 12mbit inn til huset (dette er fordelt på 3 leiligheter) men ustabiliteten har vært noe for seg selv, og nå har vi visst fått brudd på Dsl linjen, og siden denne tydeligvis er inne i veggen (noe vi ikke visste om) får vi gebyr på 2000kr Snakket med kundebehandler som sa han ikke kunne se om flere sleit med brudd, og giddet ikke å sjekke Nå venter vi bare på fiber utgraving heldigvis et annet selskap, anbefaler ikke dette selskapet da de heller ikke har giddet å se på løsninger for nabolaget