Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telenor Bredbånd
2.2
897 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
897 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#64
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#64 av 67 fiberleverandørerer
12%
Forferdelig
12% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 897 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
64
52
100
139
542
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ustabilt nett

Omtale av  Brevik

Veldig ustabilt nett. Til tider veldig tregt. Nettet kan plutselig være nede en dag og to og tre uten grunn. Vi opplevde i sommer at nettet var av, da vi ringte Telenor fikk vi beskjed om at naboen vår hadde sagt opp vårt abonnement - hvordan kan det være mulig å tabbe seg sånn ut!?! Attpåtil måtte vi betale mer pr mnd om vi skulle starte opp igjen abonnementet. Latterlig dårlig opplevelse med Telenor!

Annonserer falsk hastighet på adresse

Omtale av  Irinel T

Jeg hat prøvd å bestille internet,jeg sjekket adressen min for å se hvilken hastighet og abonnament kan jeg ha på mitt adresse.Det var bra hastighet med abonnamenter fra 75 Mb/s til 500 Mb/s og jeg har bestilt den med 150 Mb/s.Men når instalatøren kom ,sa han at det er ikke mulig å koble internet fordi det finnes ikke kabel til husen hvor jeg bor.Jeg ventet 2 uker uten internet,og nå jeg må vente enda mer fordi TELENOR har lyvet om hastigheten som jeg kan ha på mitt adresse.

Møkkete

Omtale av  Shemsa

Har alldrig opplevd værre kundeservice samt levering av tjenester. Låvte allt oppfylte ingenting!

Dyrt!

Omtale av  Torgeir J

Vi er en helt ny kunde hos Telenor via boligsameie avtale. Vi gikk fra GET (Telia) til deres fiber-løsning (og T-We boks). Avtalt hastighet fra Telenor er 300/300. Hos GET hadde vi 750/25 og det var dønn stabilt og var bare bare helt rått til 2 gamere i huststanden. Hos GET med nettoppgrad og en del ekstra kanaler lå vi på ca 750 pr/mnd. Hos Telenor med nett oppgrad (fra 300 til 500mbit til +300kr faktura+fakt.gebyr 75kr+400krekstra i fellesutgifter!) og med ekstra kanalene lander vi på en knappe 1100 + de 400kr ekstra fellesutgifter! Jeg tror jeg vil tilbake til GET... Nå har jeg sagt fra oss alt av oppgraderinger men det er jo litt synd at en må NED i nedlast.hastighet pga prisen...

Forferdelig nett og kundeservice som lyver

Omtale av  Mathias

Totalopplevelsen av Telenor som Internettleverandør er noe av det absolutt verste jeg har vært bort i. For det første er nettet er ustabilt til de grader og til tider ubrukelig! For det andre har vi 500/500 linje som yter MAKSIMALT 75 mbs, men hver gang jeg ringer får jeg høre: -vi ser ikke noe feil 🥴 -har du prøvd ditt eller datt. Talentløse folk på kundeservice som gir deg lyst til å hente Paracet før samtalen for å dempe hodepinen du får fra de underveis. Dette gjelder ALLE jeg har ringt, altså minst 5 stykker som har kommet med samme unnskyldninger og tullball. Nå har jeg dette møkkanettet inkludert i leien, men når jeg skal tegne eget internett-abonnement skal ALDRI Telenor vurderes.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bredbånd 300

Omtale av  Line M

Måtte bytte til bredbånd 300 da kobbernett skulle avvikles. Ble lovet MYE raskere nett. Løgn og fanteri. Det går så mye saktere og det er helt umulig å komme fram til riktig avdelig når man skal klage på dette. Det tar evigheter selv om de lover at det kun er 2 minutters ventetid. Taktikken deres er tydelig at kundene skal gi opp. Aner ingenting om hvor mange som er foran meg i kø. Er så forbannet og forstår ikke at det er mulig å behandle kunder på denne måten. Den eneste avdeligen som svarer er salgsavdelingen. Der har de til og med ring tilbake funksjon.

Byttet fra Get

Omtale av  Kc

Dårligere og mer ustabilt nett enn da vi hadde Get. Betaler like mye, men vi får tregere nedlastings hastighet.

Brudd på markedsføringsloven

Omtale av  Henrik B

Er nå uten nett på 3 uken. Telenor kan ikke si, langt mindre garantere noe om når skal få tilbake bredbånd tilgang

Elendig, elendig, elendig, elendig

Omtale av  Steinar

Fibernettet mitt konket ut, fikk etter mye mas operatør på besøk som skulle bytte kabel i gaten. Likvel ble jeg bombardert med automeldinger om at nettverket var i orden av Telenor samtidig som de lukket saken hver gang, så jeg måte ringe opp og forklar hver gang at det ikke virket. Kundesenteret nett blir også betjent av TV, som ikke vil svare og kun setter videre. Servicen er elendig med sure medarbeidere. Det er ikke mulig å bli satt til leder for avdeling, som ikke vil ha kundekontakt. Det er det absolutt verste av kundeservice jeg har erfart, og de evner heller ikke å fikse en enkel feil ved bredbånd.

Fungerer ikke til gaming, fungerer greit til surfing

Omtale av  Martin

Blir strupet på 10 Mbit, går akkurat med hjemmekontor, men pga høy ping er det umulig å game. Eneste telenor har å tilby her på landet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hvorfor man skal betale 430kr for forsinkelser faktura?

Omtale av  Jaf

I august jeg fikk ingen faktura fra Telenor i september jeg har betalt for fakturene det var inkassovarsel men jeg vet ikke hvorfor må betale kr. 430 ekstra for en forsinkelse faktura er det mulig?!

Værste jeg har hatt, noengang!!

Omtale av  Helle

Borettslaget vårt bytta til Telenor for en stund siden, og etter det får jeg ikke sett program forfra. Å spille wordfeud er ikke enkelt, alltid tregt å sende tilbakemelding. DYRT, men varen de selger er dårlig! Styr unna!!!

mobilt hjemme brebånd

Omtale av  Tor

styr unna 1,får ikke halvparten av betalt hastighet 2.telenor gjør bevisst alt for og forhindre brukeropplevelsen 3. ved kontakt svarer kun Telenor med og sjikanere kunden og sier de ikke ønsker deg som kunde 4.Telenor nevner også de ikke ønsker twitch brukere som kunder da dette også var et tema ved spilling der Telenor bevisst har begrenset nat og umuliggjør dette ved flerspiller spilling dette medfører også tapt arbeidsinntekt for noen da noen har twitch som sin arbeidsplass 5.ikke mulig og bruke sin egen ruter tilkoblet Telenor sin ruter da Telenor har som sakt begrenset nat som igjen medfører dobbel nat feil nei det er ikke en løsning og skru av nat på sin egen ruter det er heller ingen valg av skru av nat i Telenor sin ruter for mobilt hjemme brebånd 6.Telenor har også sperret for bruk av annen 4g ruter 7.Telenor har også bevisst fjernet valget og sette Telenor ruteren i bro modus som vill ha vært standard og sette den i ved bruk av egen ruter ved spørsmål ved dette til Telenor svarer Telenor igjen ved og sjikanere kunden ved at de ikke ønsker deg som kunde 8.Telenor nekter og gi avslag i pris på grunn av ikke oppnåelig hastighet som er betalt for riktig nok får man ikke det normalt men i dette tilfellet er avviket så stort at det burde ha fått avslag av hastigheten på 30/30 får jeg kun 13/13 i gjennomsnitt altså under halvparten av det jeg betaler for

Søppel. Arroganse.

Omtale av  Css

De kuttet nettkablene våre uten å gi beskjed til nabolaget. Så der satt vi uten nett. Ringte for å høre hva som skjedde og fikk beskjed om at det var nede for vedlikehold, men etter noen dager så ringer jeg igjen når vi fortsatt er uten nett. De har tatt ned koax fordi det skal fases ut. Fair nok om man gir beskjed eller tilbyr et alternativ. I tillegg presterer de å FAKTURERE MEG for tiden jeg var uten nett og ikke minst sende kravene til inkasso. Forbanna møkkaselskap.

Ingen service. Ingen internett

Omtale av  Patrick

Flyttet til borettslag med avtale med telenor. Kontaktet kundeservice og har ikke fått modem på flere uker. Kontaktet kundeservice minst 3 ganger. Sier de skal fikse, men ingenting skjer. Ingen positive ting å nevne foreløpig. Internett gjennom kabel-tv. Blitt oppringt av montør, men ser ikke behovet for montør. Montøren har heller ikke modemet. Fikk pakke, men med ruter uten modem.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Får ikke hastighet som jeg betaler for.

Omtale av  Jan

Etter mye varierende hastighet på fiberlinjen (betalte for 300Mbit, men fikk fra 5Mbit til 250Mbit) ble jeg lei og oppgraderte til 500Mbit. Nå får jeg mellom 60-300Mbit. Kundeservice sier at det ikke er noe galt med linjen, så feilen må ligge hos meg. Kjøpte derfor en ny ruter av Telenor. Kobler fra alt utstyr og har nå kun en 2 meters cat6 kabel fra deres ruter til pc. Samme resultat. Allikevel får jeg beskjed om at det ikke er noe feil på linjen. Har kontaktet Bergen Fiber, men de har ingen linje i vår gate. Prisgitt et firma som gir blaffen i kundene. Står nå på interesseliste til Bergen Fiber, og tar dette opp på neste veimøte i håp om at vi blir flere.

Telenor Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telenor Bredbånd deltar på Bytt.no

Telenor Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telenor Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR