Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har bestilt bredbånd fra Telenor i 15 mai og de sendte faktura med en gang på 3700 kr men de sendt monterer i 22 juni og da han komme det skjer ingen ting og sa til meg at det er ikke registeret at du har bestilt bredbånd det står at vil bare fikse den ledning inne i huset. Og jeg vet ikke når skal det komme igjen og jeg betaler fakturer.
Jeg orker ikke å høre navnet ''Telenor'' ... nett er så ustabilt og kundeservice er håpløs! Jeg føler jeg bor i Zimbabwe ...
Selger 500 mbit nettet blir regulert ned til 3-5 mbit helt til man tar en tp test da økes hastigheten automatisk opp til 22-35 mbit. Kjører samme video på mobil tv og pc leg på tv pc til jeg kjører tp. Da blir det bra noen minutter mobilen sender uproblematisk. Hadde altibox før Telenor ikke noe problem med 50mbit. Styr klar av denne leverandøren.
Det er god service helt til du får problemer med linjen. Du må ringe flere dager i uken i flere uker før du får dem til å sende en montør. Når montør først er bestilt, så kommer han ikke. Dette gjentar seg FEM ganger. Da gikk jeg over til mobilt bredbånd fra en annen leverandør. Mye mer pålitelig og stabilt enn disse dårlige greiene Telenor driver med.
Veldig dyrt fiber. Bytter pga pris, tjenesten er ikke noe å skryte over heller. Dårlig kundebehandling i tillegg.
Særdeles ustabilt. Hastighet langt under det man betaler for. Kundeservice er en robot som "ikke skjønner hva du mener".
Håpløst nett. Ingen som kan fikse det. Må masse meg til datapakke. Dårlig kundeservice
Hadde det ikke vært for at enkelte steder blir "tvunget" til å ha Telenor, hadde de ikke hatt en eneste kunde... Håper jeg.
service er meh, men kommer det et bitte litt vanskelig teknisk spørsmål angår ditt kundeforhold så legger de jaggu meg på røret, og ringer ikke engang tilbake det må du gjøre selv og forklare deg enda engang på nytt til en ny apekatt på kundeservice Routeren dems ser ut som er noe du har blomster i, og kan så og si ikke gjøre noe inn i selve routeren, må ringe " EKSPERT HJELP " som koster 26kr minutter, som er helt latterlig!! For å få åpnet noen porter og de klarer ikke engang å forklare seg hvordan. Og ikke minst øker dem på prisene vært år, med sinsyke dyre priser, nesten 800kr for en noe lunne rask linje, andre leverandører kan man spare mye penger på,. Altid på nett garanti, må ringes inn for at du skal få det på neste faktura, er ingen ting å spare på, bytt til noen andre som er rimeligere og bedre. STYR UNNA
Nettet hos Telenor er alltid tregt og veldig ofte nede. Kundeservicen er helt ubrukelig i tillegg!
Blir møtt av et forferdelig mandagsmennenske i andre enden. Uten ønske om å verken hjelpe eller være hyggelig. Anbefales å unngå Telenor som Internettleveandør. Fink beskjed om at kanskje Internett er oppe og går innen en uke eller to. I disse koronatider er dette uhørt.
Lite bra. Det meste kan bli bedre. Bygget ut fiber der jeg bor. Var forsinket, feilinformasjon, 9-10 forskjellige aktører. Mangelfull informasjon, avtaler inngått med ene aktøren ble ikke fulgt opp av neste. Telenor oppgav kontaktinformasjon til underentreprenør som aldri svarte på telefon. Fullstendig ansvarsfraskriving og null kontroll. Etterlatt seg skader på plener og langs veg, asfaltflak og grus langs vegkanten. (Private hadde fått pålegg fra kommunen om å rydde opp hadde gjort det samme.) Deler av fiberen til min bolig ikke nedgravd, ligger på bakken. Tviler på at de tar ansvar og rydder opp. Vanskelig å klage når ingen har/tar ansvar. Joda, har stort sett ok nett. Må restartes nå og da. Nettside, T-We app mv. imponerer heller ikke. Dårlig informasjon ved overgang fra coax til fiber. Fortsatte å fakturere for abonnement og måtte si opp flere ganger og gjentatte klager før alt ble ryddet opp i. Voksen mann og tåler litt men var til slutt nesten på gråten på telefonen med kundeservice før jeg fikk hjelp. Hadde jeg hatt annet valg så hadde Telenor blitt valgt bort umiddelbart. Venter på at binding skal gå ut og det blir åpnet for at andre kan tilby nett og tvpakke i området.
Har 300/300 fiber, men får bare 10-50. Klaget til Telenor. De sier at alt fungerer og feilen er min. For et år siden var kabelen gravd over og hele nabolaget mistet internett. Ringte Telenor og de sa det samme, i følge deres systemer fungerer alt greit, hehe. Virker som de har som praksis å dytte problemene over på kunden første gangen. Først etter 2-3 telefonsamtaler så skjer det noe.
Selger ringer og lover en pris for bredbånd og TV og sender skriftlig ordrebekreftelse på samme beløp. Sender så faktura som er mer enn dobbelt så høy og nekter å stå for det selgeren deres har sendt. Useriøst og på grensen til svindel.
Vårt borettslag har vært langtidskunde med Telenor (mer enn 15 år). I vår eksisterende avtale med dem skulle vi for lengst ha blitt fritatt for bindingsperiode. Likevel blir denne konsekvent gjeninnført basert på mindre endringer utført av Telenor (bytte av dekoder-boks, f.eks), hvilket nå gjør det umulig for oss å bytte. Faktisk vil en mindre hastighetsøkning med Telenor psimessig *utgjøre over det dobbelte* av hva en komplett løsning fra konkurrent kan tilby (utover det en allerede betaler i månedspris) Den eneste grunnen til at Telenor kan operere fritt på denne måten er pga. 'automatisk' fornyede avtaler med boligorganisasjoner der klausuler om bindingstid ikke er informert om og spesifikt godtatt. Kort og godt, regelrett svindel og en luguber forretningspraksis. Unngå med mindre Telenor er eneste alternativ der du bor.
Grunnet husstyring har jeg behov for faste IP adresser på LAN. Hver gang Telenor administrer modemet, resetter dem IP innstillingene på LAN og husstyring krasjer. Har skjedd to ganger denne uken. Prøver forklare kundeservice problemet men får bare tilsendt bruksanvisninger på SMS. Syntes det er ekstremt dårlig at de ikke respekterer at jeg som kunde har et oppsett på mitt nettverk, og at det blir slettet. Skjønner at det kan skje ved oppdatering, men burde ikke skje hver gang. Ser meg nødt til å bytte leverandør, eller kjøpe en ruter og sette på innsiden som de ikke kan sabotere.