Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Lette og få tak i men ikke noe hjelp og få når det gjelder dårlig nett. Så vi takker nå etter 8 år
Vi flyttet inn i nytt hus i 2020 og det er telenor som er den eneste muligheten for fiber. Det fungerte utmerket frem til 2021 da en storm gikk gjennom bygda og tok med seg trær og det som var. Etter dette merket vår husstand og 4 andre at nettet/tv ble ustabilt og nettet kan falle ut opptil 100 ganger om dagen (korte brudd på 10 - 30sec) det er så ille at å bruker 5G via telefon fra telia er mere stabilt for både gaming/streaming. Der vi bodde før hadde vi altibox fra viken i 8 år som hadde totalt 2 nettbrudd det sier vel sitt. Vi tror at det er skade på fiberlinja som ligger i lufta etter stormen, vi har prøvd å få telenor til å se på saken men de sier bare de ikke finner noe galt på linja da deres tekniske avdeling kjører en speedtest fra Oslo, dette har skjedd 10 ganger så langt. Support er helt forferdelig å forholde seg til det er helt random om du faktisk får en som vet hva dem driver med der nede, min erfaring er at 7/10 ganger får du en som ikke har lyst til å gjøre jobben sin, det blir aldri opprettet sak så når du ringer igjen ligger det ingen tidligere informasjon om saken din inne og du må starte på nytt med ny person å håpe at denne personen klarer å opprettet sak. Jeg håper at det kommer ett nytt alternativ for fiber her jeg bor snart har gitt telenor alt for mye benefit og penger uten å se noe tilbake.
De har så å si den høyeste prisen men alikavel ræva service: Jeg bestilte en installasjon av bredbånd på via Telenor, jeg får beskjed at de kommer til å komme mellom 13:00-16:00 og kan ikke avbestille dette 48 timer før, uten å alikavel bli fakturert. Med andre ord så skal måtte totalt bøye for deres beliggenhet. Vel jeg la alt annet til siden å satt i leiligheten og ventet i 3 timer fra 1300-1600 som en idiot, men ingen dukket opp. Ingen har kontaktet meg siden og nå er det tydeligvis mitt ansvar å ringe rundt for å finne ut hva som har skjedd. Ringte til telenor, de jeg har bestilt tjenesten av, men de hadde kunne visst ikke hjelpe meg måtte kontakte et annet firma. Tar ingen ansvar.... Har ennda ikke fått noe time og regner blir sikkert ikke kompensert på noe måte. Hadde det vært motsatt så hadde jeg sikkert måtte betalt en stor gebyr. Mye jeg kunne tatt opp og vært mye som har vært vanskelig å ha med å gjøre.
Jeg har i dag hatt besøk nr 2 av veldig pågående selgere fra telenor på få dager. Jeg har stort skilt ved dørklokken som sier at jeg ikke ønsker dørselgere. Jeg har i dag altibox og de virker desperate i forsøk på og få meg til og skifte til telenor. De tar ikke nei for et nei og presser på for og få meg til og bytte. Men så viser det seg at det bare er et lokke tilbud med begrenset tid og at det faktisk blir dyrere når tilbuds tiden er over. Selgeren blir sur og mener jeg ikke respekterer han når jeg ikke er villig til og lytte på han. Men at det er han som tvinger seg på meg og ikke respekterer at jeg ikke ønsker han på min dør er han ikke villig til og snakke om. Styr unna Telenor
Ringer for å bestille fiber og de selger med T-We til samme pris. Tv boksen kommer med en gang men fiber og ruter kommer aldri. Etter 10 samtaler med de med lovnader hver gang skjer det ingenting. Ringer ikke opp igjen når de skal og fortsetter og si at der er ordnet når det ikke er det. Elendig folk som ikke har blitt opplært i det hele tatt. Gitt opp tilslutt og prøver en annen leverandør.
Alt for dyrt! Er total kunde men syns prisene er blitt for kostbart inkl mobil samt bredbånd
Hei Steinar! Det vil fra tid til annen være kampanjer tilgjengelig for våre forskjellige abonnement for eksisterende kunder, så det kan være lurt å ta en samtale til oss på 915 09000 og forhøre om det er en stund siden sist du sjekket.
Dårlig og veldig ustabilt nett. Mye og ofte feil!! Mye dyrere enn konkurrenter. Tvungen kostnad til unødvendig T-we boks. Utdatert/gammeldags kabelteknologi. Telenor har ingen plan for fiberkabel, selv om dette er et meget urbant område. Det kan virke som de har «monopol» på kabel til min bolig. Konkurrenter kan kun levere trådløst hit.
Hei Roger! Hvis du allerede har coax-kabel inn til bolig i dag er det sjeldent man får tilgang til andre alternativer, da dette er særs dyre prosjekter å gjennomføre. Dobbel-infrastruktur fra èn operatør er ganske sjeldent så fremt man ikke bor midt i sentrum av en storby - trådløst bredbånd er imidlertid som regel et alternativ siden dette ikke fordrer graving og utbygging av infrastruktur. På sikt er planen å tilby en løsning som ikke krever dekoder, men her vet vi så langt lite om når dette kommer på plass. Ustabilitet kan være så mangt men er i de fleste tilfeller tilknyttet trådløst nett, og kan i sær være et problem om man bor i leilighet hvor det er ekstremt mange andre nett og trådløse enheter som kan forstyrre signalet ditt. Anbefaler å ta en kikk her om hastighet og utfall er problematisk : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/