Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det kom en Telenorselger på døra med et tilbud som var akkurat fristende nok til at vi slo til, 2 år med 50% avslag. Avtalen ble inngått i slutten av april og vi ble lovet å være i gang innen juni. Men installatøren ringte og sa at de ikke kunne før 8. juni. Telenor sa jeg kunne ha et mobilt bredbånd i mellomtida. Men jeg måtte kjøpe 4g-ruter selv. Dette abonnementet viste seg å være et mobilabonnement i stedet, så vi hadde plutselig en begrensning på 100 GB i måneden som fort ble brukt opp. En uke før installasjon sender installatør melding om at de ikke kan installere før 6. juli. Tok kontakt med Telenor igjen, som stort sett sa "det var trist". 6. juli kom beskjeden om at montøren var syk, og at de skulle ta kontakt for ny dato. Det skjedde aldri. I slutten av juli, ga jeg Telenor to ukers frist til å installere innen 4. august, hvis ikke ville jeg heve avtalen på grunnlag av for sen levering. Svaret var noe sånt som "det var trist, ta kontakt med installatør og finn en ny dato". Jeg svarte at det ikke var godt nok og at det er leverandør sitt ansvar å levere og ikke kunden. Fikk da svar om at de hadde tatt kontakt med leveranseavdelingen. Etter det hørte jeg ingenting, hverken fra Telenor eller installatør. Fristen har gått ut og jeg har gitt beskjed om at jeg har gått tilbake til forrige leverandør og at avtalen er hevet, men de har ikke svart en gang. Dette her var helt bedregelig, og Telenor fortjener all dårlig omtale de får. Aldri igjen, de er svartelistet i vårt hus!
Etter xx antall telefon samtaler til telenor så velger jeg heller å si opp hele driten. Ventet i 3 uker på at telenor skal sende min ordre videre til ELTEL som de samarbeider med ang fiber. Ringt gjentatte ganger og hver gang får jeg forskjellige beskjeder, alt fra at ordre er sendt til at ordre står som åpen sak.... Ikke nok med det, men fakturaer renner inn med flere forskjellige hastigheter og annen pris enn avtale.. Useriøs bedrift med latterlig elendig kundeservice. Om du ønsker å ha det godt med deg selv, ja da styrer du unna denne møkka.
Telenor leverer godt bredbånd, men jeg synes prisen er for høy.
Nå feks. lørdagskvelden - midt i nyhetssendingen: svart skjerm med feilkode. (Heldigvis har jeg mobiltelefon med annen operatør) - jeg bruker mobilnettet og leser meg til å restarte TV boksen. Men, det virker ikke og neste anbefaling er å ringe kundesupport! Men, der er det stengt på lørdagskvelden. Ja, ja. 😡
Etter ca 30 telefoner til Telenor fordelt over ca 10 dager fikk jeg endelig tak i en som ga meg oppskrift på hvordan jeg skulle få orden på programmet på mitt ny installerte kabelnett.Dette skjedde 2 dager før julekvelden. Så for meg julen uten tv. Elendig at jeg ikke fikk riktig veiledning fra Telenor før.
Jeg har et langvarig og meget godt kundeforhold til Telenor.
Pga pris så flyttet 3 av 4 fam medlemmer til annet selskap for et par år siden. Mannen min valgte å bli pga totalkunde. Vi er ikke i nærheten av hastighet vi betaler for, ustabilt. Nå tar de betalt for emailkontoer. Ser endelig ut til at gubben tar til fornuft og flytter alt. På tide!