Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har meldt feil 8 ganger på 3 uker får bare beskjed at feilen er sendt til en tekniker ,så skjer det ingen ting
Måtte gå over fra kobber til Mobilt bredbånd. Sa det kommer til å være raskere og bedre. Ofte så er det umulig å se streams eller spille spill på nettet. Det kommer til å være lavere hastigheter når det mye trafikk på nettet sier de. Klokken 2 på natten er vell ikke den mest trafikkerte tiden er det? Skulle gjerne ha byttet men er så å si fanget hos Telenor pga hvor jeg bor. Ingen kompenasjon for at det de leverer ikke fungerer bare de samme unskyldningene. Ungå Telenor, det er dyrt dårlig og ustabilt.
Bestilte fiber nett i august 2020. Ble lovet dette levert i september 2020. Naboen fikk. Vi har kjempet en nesten umulig kamp helt til forrige uke, januar 2021. Først da fikk vi dette lagt inn. Flere uker uten internett i disse tider med hjemmeskole er ikke holdbart! Vi fikk beskjed om å kjøpe mobilt bredbånd som vi skulle få igjen penger for. Telenor har nå snudd og holder ikke ett ord av det de lovet! Jeg anbefaler ingen å bruke Telenor. Det er en «David mot Goliat-kamp» som sliter en helt ut. Skammelig av en stor aktør som Telenor!
Jeg er så jævlig lei Telenor, de nekter å innse at av og til så er det ikke kundens problem. Jeg betaler for 500/500 og fram til slutten av 2020 så hadde vi mellom 450-500 alle dager, så jeg var storfornøyd. Men nå er det innimellom så treigt at jeg ikke en gang kan spille av en YouTube video. De siste månedene har jeg aldri sett farten høyere enn 200 (som oftest ligger det på 50-100). Jeg har ringt og ringt til de folkene som Telenor kaller support-agenter og hver gang så snakker dem like nedlatende til meg. De snakker som om jeg har alle mentale sykdommer som mennesket kan ha, og jeg kommer til å klikke hvis de ber meg starte modemet på nytt en gang til. Support-agentene nekter å høre på meg når jeg sier at laptopen er plugget direkte inn i fiber-modemet og ingenting annet er koblet til som kan stjele båndbredde mens jeg tester farten. Jeg klarte endelig å få dem til å starte en feilsøking og jeg sverger det er bare et ord for å ikke gjøre en dritt. Jeg fikk en SMS der det stod at de hadde begynt feilsøkingen, en uke senere fikk jeg en ny SMS der det stod at feilsøkingen var fullført og ingen feil funnet. Jeg er ingen nybegynner innen IT og har jobbet med det i mange år, jeg vet at dette er ikke en feil på min side. Jeg har til og med jobbet som fiber-montør for Telenor. Hvis altibox utbygger fiber i mitt nabolag kommer jeg til å bytte umiddelbart, for nå er jeg ufattelig lei dette Telenor drittet. Har dere mulighet til å velge noen andre enn Telenor så gjør det, Telenor fortjener ikke en eneste krone før de begynner å bry seg om kunden.
Telenor har monopol på levering av bredbånd på min adresse. Det er det dårligste selskapet jeg noen gang har måttet forholde meg til, og jeg bytter så snart det er mulig. Telia leverer 5g i andre kvartal i 2021 hos meg, og Telenor mister en kunde. Det Telenor kaller Kundeservice har ingenting med service å gjøre, og jeg har aldri opplevd å betale for dårligere kundebehandling. Telenor er bra så lenge alt er på plass, men det er ikke da man har mest behov for Kundeservice. Har man et problem er Telenor svært svakt. Det må skyldes ledelsen av selskapet.
Dette er så utrolig dårlig av et selskap som lever på service. Jeg har har problemer hvor jeg har gått uten nett i flere dager/ uker mange ganger, hvor dette har vært ett problem gjennom hele 2020. De sier de skal sende en tekniker, for så at problemet fikses i kanskje 1 til 2 uker, før nettet er borte for meg igjen i kanskje 1-2 uker. De gjemmer seg bak alltid på nett garantien som, nummer 1 ikke er i nærheten av et godt nok tilbud, og 2 som en dårlig unnskyldning for å gi et plaster på såret. Nå er jeg lei sår, og plaster funker ikke lenger i det betente kjøttsåret av en tjeneste Telenor prøver å levere. Det hadde også hjulpet om det hadde vært mulig å få tak i de på servicetelefon, men når man må ringe de opp 3 ganger hver gang man mister nett, og at de i tillegg har en ventetid på opp mot 45 minuttet til tider, da kan man like greit legge ned hele greia og finne på noe nytt. Med så lange køer, så ofte har jeg liten tro på at jeg er alene i å ha disse problemene.
Jeg betaler for 300 Mbps, men får bare levert 40. Telenor feilsøker og kommer med ulike løsningsforslag hver gang jeg prater med dem. Jeg prøver og prøver, men ingenting hjelper, og jeg møter liten velvilje til å løse problemet. Jeg er ingen noob på nettverk, og mistenker at de gjør dette for å til slutt selge meg deres eget modem som jeg må betale månedsleie for å ha. Skulle ønske jeg slapp å forholde meg til Telenor i det hele tatt.