Eika Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Først vil jeg starte med at jeg aldri har havnet i noen form for kollisjoner noen gang, uansett hvilket forsikringsselskap jeg har hatt, så jeg har lite sammenligningsgrunnlag. Men når det er sagt så kjøpte jeg nylig en 8 år gammel bil. Var usikker på hvilket forsikring jeg skulle ha men gikk for den beste forsikringen de hadde, der den dekker motor og girkasse osv. Bilen jeg kjøpte var en bmw 520. Og etter noen måneder så skjer det som ikke skal skje. Bilen lager ulyder, og går ikke helt som det skal. Kjører til nærmeste verksted og får vite etter noen timer at reg kjede er løs, og at det ene og det andre er på vei til å «dø», og at det er stor sjanse at det kan gi motorhavari. Wtf, kun 2-3 mnd etter å ha kjøpt bilen også skal den gjøre meg konk..?? I tillegg så kjører jeg også veldig lite i forhold folk flest. Første jeg gjør er å ringe Eika og forklare den dårlige nyheten. Innen 48 timer får jeg Mail om at de dekker hele kostnaden på nærmere 50.000kr. Ikke visste jeg det var så dyrt og ikke trodde jeg at de skulle dekke det. Fordi jeg hadde lest så mange dårlige anmeldelser med utbetalinger og det ene og det andre(etter at jeg hadde blitt kunde hos dem). Ble forresten kunde samme dag som jeg kjøpte bilen. Så da var det en egenandel på 6000kr, også var alt ordnet etter ca 1 uke. Uten dem så ville jeg så å si måtte ta opp dyre lån eller selge bilen med betydelig tap. Heldigvis redda de meg denne gang, så tilliten min til dem har nå blitt styrket. Ikke fikk jeg inntrykk av at de mistenkte meg for å ha påført skaden selv, eller noe slikt som jeg leser om alle andre som har hatt dårlige erfaringer. Så jeg vil ikke anbefale Eika men jeg vil heller ikke fraråde folk. Ville bare fortelle at de kan være gode å ha med å gjøre også, når noe galt skjer. Så jeg forblir kunde helt til de svikter meg når/hvis jeg trenger dem.
Har eika sin beste forsikring og er totalkunde, fikk maskinskade på bil dvs elektrisk feil... Bil ble levert med bergingsbil til merkeverksted. Det tok 92dager å reparere bil... Grunnet null oppfølging ifra Eika så hadde jeg leiebil i 5dager først og i 12dager til slutt.. Alt dette grunnet lure vilkår. Måtte kjøpe meg ny bil under reparasjonsperioden. Forkastelig selskap.
Ikke anbefalt å bruke avbestilling og reiseforsikring via NAF Xtra, de har avtale med Eika forsikring. Når vi må kansellere reiseopphold pga COVID19, blir ingenting dekket. Da krever de plutselig en helårsforsikring. Reisen ble bestilt i januar. Lureri.
Har vert ok begynner og bli griske... Har ikke mere og tilføye men synes de er blitt mye dyrere. Synes det er merkelig at en mann på 54 år kjører skadefritt i mange år og har full bonus 75% 5 året eller mer... får forhøyet forsikringspremie etter og ha kjørt skadefritt i 2 år med siste registrerte bil. Jeg fikk en økning på årspremien på ca 25% etter og ha vert en ansvarlig sjåfør som har kjørt skadefritt, i tillegg har da bilen sunket i verdi på disse 2 årene. Jeg blir straffet av Eika for og kjøre skadefritt ikke premiert... Hade takk for oss..
Selskapet selger forsikring gjennon sparebankene og tar veldig godt betalt i "administrative omkostninger" Alle mine kontakter med kundebehandlere har vært ubehjelpelig og grenset til det uhøflige. At selskapet delegerer kontakt til sparebankene gjør det vanskelig å finne ut hvem som kan ordne opp i saker. Ingen selvbetjening på nett.
I forsikringssak så unnlater de å svare både på muntlige og skriftlige henvendelser. Sier at skriftlig svar kommer, men svar kommer ikke. Elendig dialog med reparerende verksted. I samtale med verksted får jeg oppgitt at skadens omfang kommer på ca. 34-35.000. Så får jeg regning på ca. 54.000. Mottar ikke svar på gjentatte muntlige og skriftlige henvendelser om dette.😠👎