Eika Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hadde forsikring: bil, bolig, reise hos eika, det kom vann inne i kjeller etasjen, meldte skade, men fikk avslag. Veldig skuffende fra eika. Måtte bestemme å bytte til IF forsikring med engang. Anbefaller alle å bytte til IF forsikring så fort som mulig, da IF hjelper gjerne og ikke prøver å finne veier bak lover, regler, avsnitt å unggå oppgjøret.
31.08.20 - Er kunde hos Eikaforsikring, kom vann i kjeller etasje, meldte skade, men fikk avslag. Veldig skuffende tilbakemelding fra Eikaforsikring. Skal bytte til If forsikring med engang. [email protected]
Har bestilt en tur og booket hotell jeg ikke kunne dra på pga covid 19. Sendte inn dokumentasjon som ønsket for at jeg skal få refundert beløpet. Får beskjed om at hotellet er booket for 3 personer og at de 2 andre også må søke om og få tilbake sin del selv om jeg har betalt og dekket alt for oss. Har hatt 3 forsikring saker gjennom eika reiseforsikring. 1 saken gikk helt ok, måtte purre 2 ganger på status på sak nmr 1. Generelt har Eika vært dårlig med og kommunisere status på sakene og oppfølging av kunden. Treige utbetalinger Dårlig kommunikasjon Dårlig kundeservice Etter 3 dårlig opplevelse så vil jeg ikke anbefale Eika reiseforsikring da de gjør det mer vanskelig for kunden en lett (som det skal være) Jeg har allerede byttet til nytt forsikringselskap da Eika ikke har levert godt nokk etter mine erfaringer.
Først vil jeg starte med at jeg aldri har havnet i noen form for kollisjoner noen gang, uansett hvilket forsikringsselskap jeg har hatt, så jeg har lite sammenligningsgrunnlag. Men når det er sagt så kjøpte jeg nylig en 8 år gammel bil. Var usikker på hvilket forsikring jeg skulle ha men gikk for den beste forsikringen de hadde, der den dekker motor og girkasse osv. Bilen jeg kjøpte var en bmw 520. Og etter noen måneder så skjer det som ikke skal skje. Bilen lager ulyder, og går ikke helt som det skal. Kjører til nærmeste verksted og får vite etter noen timer at reg kjede er løs, og at det ene og det andre er på vei til å «dø», og at det er stor sjanse at det kan gi motorhavari. Wtf, kun 2-3 mnd etter å ha kjøpt bilen også skal den gjøre meg konk..?? I tillegg så kjører jeg også veldig lite i forhold folk flest. Første jeg gjør er å ringe Eika og forklare den dårlige nyheten. Innen 48 timer får jeg Mail om at de dekker hele kostnaden på nærmere 50.000kr. Ikke visste jeg det var så dyrt og ikke trodde jeg at de skulle dekke det. Fordi jeg hadde lest så mange dårlige anmeldelser med utbetalinger og det ene og det andre(etter at jeg hadde blitt kunde hos dem). Ble forresten kunde samme dag som jeg kjøpte bilen. Så da var det en egenandel på 6000kr, også var alt ordnet etter ca 1 uke. Uten dem så ville jeg så å si måtte ta opp dyre lån eller selge bilen med betydelig tap. Heldigvis redda de meg denne gang, så tilliten min til dem har nå blitt styrket. Ikke fikk jeg inntrykk av at de mistenkte meg for å ha påført skaden selv, eller noe slikt som jeg leser om alle andre som har hatt dårlige erfaringer. Så jeg vil ikke anbefale Eika men jeg vil heller ikke fraråde folk. Ville bare fortelle at de kan være gode å ha med å gjøre også, når noe galt skjer. Så jeg forblir kunde helt til de svikter meg når/hvis jeg trenger dem.