Enter Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk en god pris via forhandler og gikk for Enter selv om jeg var blitt advart av flere venner om faktura rot osv. Bestemte meg for avtale giro så det ikke skulle bli faktura problemer. MEN de forsyner seg grovt av kontoen godt utover avtalt pris og i tillegg er de frekke nok å sende papirfakturaer og purringer med gebyrer. Når det gikk opp for meg at jeg faktisk har betalt 1200,- for mye i 2017 og de i tillegg plutselig sender en faktura på 1877,- for manglende betaling for 2017. Det er ren svindel og umulig å få hjelp til å rydde opp i kaoset
Jeg ordnet forsikring gjennom bilforhandler, og trodde at dette var et bra forsikringsselskap. Jeg var fornøyd først, ettersom jeg rygget inn i noen andres bil og de ordnet opp uten problem. Problemet ligger i fakturasystemet deres. Etter å ha betalt hver måned, fikk jeg i desember brev om at manglende innbetaling førte til at jeg ble "kastet ut". Jeg ringte dem for å rette opp i feilen, men kom ingen vei med dette, da de mente at det var min feil. I slutten av januar får jeg ny regning. Denne er på nesten 5000kr. Når jeg ringer for å sjekke hva dette går ut på, mener de at dette er tilbakebetaling for fire mnd jeg ikke har betalt. Jeg svarer at jeg har betalt hver mnd, og de sier at de skal ringe tilbake når de har fått sjekket opp i dette. Hører ikke fra de. Når jeg ringer igjen, får jeg beskjed om at de kan se at jeg har betalt inn alle måneder bortsett fra to, og trenger dermed å betale bare halvparten. Når jeg sier at dette er feil, og sender kontoutskrift, hører jeg ikke fra de lengre. Jeg ringer dem nok en gang, og får nå snakke med noen som er høyere opp i systemet, der jeg får beskjed om at jeg egentlig aldri var "kastet ut", hadde vært forsikret hele tiden, og at jeg måtte betale for mnd fra desember og 3 måneder frem til nå. Beløpet stemmer ikke med månedssummen, og det virker som om de har hentet et beløp fra løse luften, men de nekter og gi seg, og regninger er betalt. Jeg har nå byttet forsikring, og bedt om å få oppsigelsesbrev på mail fra det nye forsikringsselskapet, slik at jeg forhåpentligvis slipper mer styr.
Etter å ha byttet selskap til Nemi, klarer ikke Enter å stanse utsending av fakturaer. De har evig lang kø på telefon og lang svartid på mail. De ba meg pr mail om å betale den første fakturaen etter oppsigelse for å få restbeløp refundert. I etterkant sender de imidlertid ut nye fakturaer for perioden etter oppsigelsesdato også. Håpløs kundeservice.
Skjønner ikke helt hvorfor er det så mange dårlig omtaler her - man får det man betaler for hos Enter, enkelt og greit. :)
De mener de ikke har avtaler med NAF, de mener at de ikke dekker frakt på bil til verksted når dekket er punktert, etter jeg har betalt rundt 10.000 for skader og punktert dekk vil de ikke dekke dette men sier at de dekker frakt og har avtale med NAF, de forandrer mening på hva du har krav på avhengig av konsulenten du ringer til. En annen ting er at du som kunde burde komme deg vekk fort før de sletter medlemskapet ditt uten varsel, det gjorde de med meg. Viste seg at jeg har gått flere uker uten forsikring på bil uten å fått noen form for informasjon rundt dette. De sender faktura til feil adresse, når jeg fikk post av dem endelig etter 3-4 måneder var det sensitiv informasjon om en annen mann og dame som tydeligvis var kunder der. Ikke nok med det men vi har skriftlig avtale om 500,- i måneden. Denne ble plutselig 1500,- i måneden uten forvarsel og dekker ikke halvparten av DNB sin forsikring til halve prisen av dette.
I første omgang virket dette Kjempebra, fikk en god avtale via forhandler når jeg kjøpte ny bil i høst. Så kom problemene. Det gikk en mnd., to så tre å ennå ingen faktura eller forsikringsbevis ble mottatt. Måtte ringe Enter for å få tilsendt dette, og ble straffet med tre måneders betaling pluss oppstartsgebyr. Så var det oppjustering av kjørelengde. Ingen problem! Du får bekreftelse på mine sider! Noen dager senere mottar jeg vanlig månedlig faktura og en faktura over dobbelt så dyr som den månedlige. Med tanke på elendige fakturaer med minimalt av opplysninger ringer jeg for å høre hva blodpengene er til. Ikke nok med frekk kundebehandler men i tillegg er det "straffegebyr" siden kjørelengde blir forlenget, med tilbakevirkende kraft. Dette ble jeg ikke informert om når jeg økte km, i mine øyne svindel. Tok straks kontakt for å annullere dritten, tar heller buss frem til jeg er trygt hos Gjensidige. Men er spent nå på hvor mye trøbbel det vil bli i etterkant, siden jeg allerede har fått nok et par uforstående fakturaer, uten noe som helst forklaring. Aldri om dette firmaet kommer til å få noe som helst positivt fra meg!
Frekke kundebehandlere, elendig fakturaforklaringer, alt er kaos i dette selskapet. STYR UNNA!