Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde innbrudd i leiligheten og fikk relativ rask behandling av skadesaken. Måtte melde inn alt tapt, og finne så mange kvitteringer som mulig - og de viste forståelse for at ikke alle gjenstander lar seg dokumentere. Men her slutter det positive. Fremtind samarbeider med Scalepoint for å kjøre oppgjøret. Scalepoint har en portal med avtaler hos forskjellige kjeder, Jack&Jones, Zalando, Gullfunn, Power, Elkjøp og mange fler. Avtalene varierer fra 5% hos noen opp mot 25%. Dette legges frem som en bonus, at du kan kjøpe gavekort hos disse avtalepartnerene, men i realiteten får du avkorting om du velger kontant oppgjør. Eksempel: du melder inn en gjenstand med gjenkjøpsverdi 1000,-. Da får du tilbud om verdi 1000,- i gavekort hos Zalando, men om du vil ha pengene i kontant får du bare 800,- - fordi de har avtale med Zalando på 20% rabatt. Dette gjør de på nesten alle gjenstander. og vipps blir det totale oppgjøret fort redusert med flere ti tusener av kroner. VELDIG surt! Det er ikke en måte å få fornøyde kunder på. De viser også liten forståelse for at du er uenig. Jeg oppga en 9 år gammel helt plain dress fra dressmann, men nyprisverdi 3000,-. Denne var fullt brukbar og i bruk den dag i dag, men de mente pga. alder at verdien skulle reduseres med 80%. I tillegg fikk jeg tilbud om gavekort på Jack&Jones. Kontantverdi til slutt: 460,- .. helt ubegripelig. Jeg klagde og sa at tilstanden til dressen fortsatt var veldig bra, og at det skjønnsmessig ikke bør reduseres så mye som 80% på en dress, men til ingen nytte. Og bruk av gavekort er et herk. Du bestemmer selv om du vil ha gavekort og hvor mye beløpet skal være. Men står du på Power en ettermiddag og skal kjøpe deg TV, må du bestille gavekort, som kommer neste arbeidsdag, for deretter å dra tilbake å benytte det. Helt forferdelig tungvindt og styrete med de gavekortene. Nå er jeg lykkelig kunde hos et annet selskap og vender nok aldri tilbake til Fremtind.
Vår skade skjedde utenom Fremtinds kontortid. Da var det komplett umulig å få kontakt med et levende vesen i Fremtind.
Har hatt noen skadesaker og har fått god og rask hjelp hver gang. Jeg er veldig fornøyd. Det er også veldig enkelt og tegne ny forsikring og avslutte forsikringer. Alltid god hjelp å få. Anbefales!
Fikk god hjelp da jeg ringte og de behandlet saken raskt
Velg et annet forsikringsselskap, du får ikke igjen det du forsikrer i dette selskapet!!
Er trygg på riktig behandling og god kommunikasjon
I 2018 ble bilen min kollidert av en annen fører enn forsikringstager. Bilen ble kondemnert. Første tilbud jeg fikk av takstmann og Fremtind (som da het Sparebank1 Forsikring) var oppsiktsvekkende lavt, og jeg klaget på dette tilbudet. Kort tid etter fikk jeg et nytt tilbud av Fremtind sin takstmann som etter klagen nå var over 10% høyere--men det fortsatt et for lavt tilbud. Jeg synes også at dette var en påfallende økning etter bare en kort klage fra meg. Det virket jo veldig useriøst at verdien av bilen endres så mye som 10% ved å bare klage på tilbudet. Jeg innhentet også selv takst fra forhandler som lå kr 30.000 høyere enn det siste tilbudet fra Fremtind, men Fremtind ville fortsatt ikke endre sitt tilbud. Uker og måneder gikk, og jeg måtte til slutt godta det siste tilbudet fra Fremtind (de viste hele tiden til samme takstmann når jeg kontaktet dem), men jeg var ikke i stand til å kjøpe tilsvarende bil som jeg mistet for oppgjøret jeg fikk--noe jeg også sa fra gjentatte ganger om. Fremtind begynte i sin tur bare pekeleken på takstmann, som fagperson som i sin tur pekte på helt diffuse og subjektive "unnskyldninger", som at prisene på f.eks. Finn.no ikke kunne brukes i argumentasjon--selv om han tidligere hadde gitt meg råd om å innhente et gjennomsnitt derfra og sende til ham. I tillegg til det svært lave oppgjøret, gav Fremtind leiebilen jeg som forsikringstager skulle hatt, til samme person som kolliderte min bil. Denne personen var ikke forsikringstager, og hadde ikke rett til å hente ut leiebil, men klarte det likevel da det var mangelfull sikkerhet/kontrollmekanismer i Fremtid sine rutiner. Jeg fikk svært høye advokatutgifter i forsøk på å få tilgang til den allerede utleverte leiebilen--noe jeg aldri fikk. Leiebilen jeg hadde rett på, ble altså brukt av noen andre. Jeg har byttet fra Fremtind for lenge siden, og jeg valgte å skrive denne omtalen siden jeg nylig så at de reklamerer med "Norges beste forsikringsoppgjør!". Det er ikke min erfaring. Fremtind tok etter gjentatte henvendelser under og etter denne prosessen intet ansvar eller noe som helst eget initiativ, annet enn at kundebehandler bad meg skrive en klage til dem. Pga det lave oppgjøret ble bilen aldri erstattet, og jeg er fortsatt uten bil fem år etter hendelsen pga det svært lave oppgjøret.