Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det har gått nesten en måned siden jeg sendte inn søknad og hittil ingen svar. Tidligere i år har jeg også vært i kontakt med kundeservice på telefon og de var ikke behjelpelig og fikk avslag på telefon. Har prøvd å ta kontakt med Sparebank 1, men blir henvist tilbake til Fremtind. Lurer på hvor lenge må jeg vente å få et endelig svar??
Hvis du skal ha håp om å få hjelp av disse er det bare å gi opp med det samme. Svarer ikke på epost engang. Jeg har byttet forsikringselskap og råder alle til å styre unna fremtind
Premien ble satt opp med en gang etter skade..... tilfeldig? Neppe. Vurderer å bytte selskap.
Les papirene nøye, det gjør nemlig de. Ikke forvent å få hjelp. Bilskade avd er flinke. Men få for all del ikke vannskade.
Når en først trenger forsikring så svikter de. 2 gang på 15år jeg har hatt behov for å bruke forsikring og trenger støtte, men alt er vanskelig og motstand.
Appen er forsåvidt ok konseptuelt. Bygd opp om begrepet kjørescore, der du får trekk hvis G-krefter (endringer i retning og fart) overstiger satte grenseverdier. Og rabatt hvis du unngår trekk. Min erfaring er at du vanskelig kommer trekkfri fra en tur gjennom by med rundkjøringer og lyskryss, hvis du ikke skal erte på deg medtrafikanter. Og trekk for normal bruk av akserelasjonfelt kan jo skape trafikkfarlige kjøremønster. Appen SPINN er basert på en "Smartplugg" i bilens analyseport, som kommuniserer og oppdaterer appen via Bluetooth. Forbindelsen har mer eller mindre konsekvent falt ut hos meg etter hver tur, og det tar tid å få den opp igjen. Har etter laaang tid endelig fått prøve en ny plugg, men fortsatt samme problem. Gjentatte forsøk på dialog rundt grenseverdiene, er Når forsikringsprisen nå - til tross for nær maks rabatt - blir såpass mye dyrere enn konkurrentene, ble valget om bytte enkelt.
Kjøpt ny bil hos forhandler, men Fremtind ville av en eller annen grunn ikke ha meg som kunde. Aldri brukt en forsikring i hele mitt liv, 58 år.