Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har både gode og dårlige erfaringer med dette forsikringsselskapet. Jeg hadde spinnforsikring på bil og ble forespeilet at denne skulle sende inn km - stand selv og at den oppdaterte forsikringen selv om jeg gikk over km-standen inkludert i forsikringen. Fikk så kjeft av en kundeveileder som mente at jeg drev svindel da jeg ikke hadde ringt for å oppdatere km-standen. Året etter snakket jeg med en annen kundeveileder som var svært hyggelig og imøtekommende. Har nylig hatt en oversvømmelse i leiligheten jeg leier. Ringte da for å høre om mine rettigheter rundt dette samt melde innboskade. De kunne ikke svare meg på mine rettigheter og la alt over på det andre forsikringsselskapet. Da jeg stilte spørsmål med lovligheten av det det andre selskapet gjorde fikk jeg beskjed om at det var innafor. Så levde da i fukt, kloakklukt, bråkete vifter og ingen vaskemaskin i 3-6 mnd. Fikk også lite igjen på innboet mitt da de mente at de kunne trekke verdi på alder uten å se på gjenstandene eller stille spørsmål med hvor mye det er brukt. Hadde f.eks en bøttegrill som er 10 år gammel, men brukt bare 2 ganger og derfor er som ny. Her trakk de 75% av verdien grunnet alder.
Rask behandlingstid, god service . Lett å finne frem på nett for å registrere skade.
Ingen problem eller utfordring. Alt gikk helt smurt
Rask og enkel skadebehandling, anbefales. Ingen negative opplevelser.
Fikk problemer med skadedyr i huset som jeg fant ut av men seg åpnet opp veggen for å sette inn ny stoppekran. "Heldigvis" skal slike skader være "dekket" av forsikringen. Når du først starter en sak med de så kontakter de deg aldri tilbake og håper du heller bare forsvinner av deg selv. Først sa de at problemet var der før jeg tegnet forsikring med dem som er feil på flere punkter. Dette beklaget de etter jeg rettet dem. Så sendte de noen over for å se på skaden for så og aldri ta kontakt. Jeg ringte de igjen og denne gangen mente de at skadedyrene har vært der i minst 12 måneder og dekkes derfor ikke under "forsikringen". Problemet er at den eneste måten å se skaden på var å rive deler av kjøkkenet og åpne veggen bak. Lurer nå på hva poenget med denne forsikringen er :/
Stortsett veldig fornøyd med forsikringene mine. Men savner at dere ikke tar kontakt en gang i året! Dette kan dere bli bedre på:)
Dårlig saksbehandling, dobbel kommunikasjon, 10 uker behandlingstid. Kunderådgiver er hyggelige og sier selv de er underbemannet. Vi har vært i DNB i 15 år og var super fornøyde, frem til fremtind tok over. Får beskjed fra DNB at de dekker og ny kontra beskjed dager etter fra fremtind at de ikke dekker i 2 av 2 tilfeller. Saksbehandler har liten kunnskap om det de utaler seg om Vi henter inn nye tilbud fra andre selskap nå og kommer til å flytte alle våre forsikringer fra dette selskapet. Hus, biler, båt, henger, hest, hund. Aldri mer.