Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi har hatt mellom 8 og 10 private forsikringer i SpareBank1/Fremtind i nesten 10 år. I tillegg har vi vært kunde i Dnb/Fremtind i over 20 år. Ungdommene i huset har vært kunde i Dnb/Fremtind hele livet. Vi har aldri benyttet oss av forsikringen før denne saken. På forhånd var en kronisk sykdom rapportert inn etter selskapets vedtekter. Vi fikk hjelp av Dnb sin egen service-vert for å forsikre oss om at det ble gjort riktig. Fremtind skriver "vi kan ikke se at en slik informasjon er notert på din kundeprofil". De skriver videre at de pleier å lagre slik info på kundeprofil. VI VET IKKE HVA SOM HAR SKJEDD, skriver de. Det vet heller ikke vi, men det kan ikke være vårt ansvar at Fremtind ikke behandler innsendt dokumentasjon etter sine egne retningslinjer. En av ungdommene ble innlagt på sykehus i utlandet. Fikk avslag på forsikring grunnet påstand om sykdom og behandling før avreise. Vi anket pga. faktafeil angående sykehistorien i rapporten fra det spanske sykehuset. Feilene ble dokumentert av 3 spesialister ved St. Olavs Hospital i Trondheim. Spesialistene skriver " var i god form før hun dro, ingen holdepunkter for at hun skulle bli syk på reisen. Reisen var klarert (før avreise) fra vår side". "Ingen sikker sammenheng mellom den aktuelle virusinfeksjon hun hadde før avreise og den infeksjonen hun fikk behandling for i Spania". Spesialistene konkluderer med at dette var en uventet hendelse! Saksbehandler skriver gjentatte ganger "Vi har ikke medisinsk kompetanse" og fortsetter med at "min vurderinger at man ikke kan si at det var uventet at hun ville få behov for helsehjelp i ferien". Uten medisinsk kompetanse overprøver hun spesialistenes vurderinger, som helt sikkert har masse kompetanse! Videre skriver Fremtind at de MÅ forholde seg til den spanske rapporten. Hvorfor MÅ de det når vi har dokumentert at den inneholder feil???Underveis har de også byttet årsak til avslaget. Da brukte de den kroniske sykdommen (som var innrapportert etter vedtektene, som de bekrefter å ha mottatt, som de ikke visste hva som var skjedd) som begrunnelse. Vi er 4 personer i vår husstand. Alle er dessverre organisert i LO, og får derfor ikke sagt opp alle våre kollektive forsikringer, men vi har i allefall byttet de vi kan! Fremtind nekter å forholde seg til en dokumentert riktig sykehistorie. De velger å gå ut fra uriktig sykehistorie fra Spania, for å opprettholde avslag på dekning av sykehusopphold/reise via reiseforsikringen. Neste stopp blir Finansklagenemnda!
Fraviker opprinnelig avtale gjort via LO Favør, sen saksbehandling som heller ikke er grundig.
Har vært utrolig uheldig det siste året, og endt opp med 3 ulike saker hos Fremtind. Jeg er virkelig fornøyd med service og kundebehandling fra deres side. De er kjappe på saksbehandling, og jeg har blitt veldig godt ivaretatt i alle ledd av de prosessene jeg har hatt på mine saker her. Var og absolutt fornøyde med Sr-banks forsikring som Fremtind "overtok". Og var nok kanskje skeptisk i begynnelsen når jeg hørte at et annet selskap skulle overta. I dag er jeg 100 % fornøyd på alle vis med mitt nye selskap, og skepsisen er forsvunnet.
Lite kunde vennlige,lang saks tid. Gir forsikringssum som skal gå til hør apparater som er mistet til gammel inkassosak.
Enkelt og lett forståelig skadeskjema. Bare å markere de punktene som var riktige for meg. Også veldig hyggelig , og god kundeservice.
Jeg var i en trafikkulykke (uforskyldt) og fikk ødelagt jakke og briller, samt skulder, Fremtind vil ikke erstatte tingene mine fordi skaden består av hull, hakk, riper, flekker og lignende- disse vilkårene er for dårlige. Skikkelig skuffa
Ba om å få dekket utlegg i forbindelse med bryllup/reise. Saken ble sendt inn 28.sept og fikk ved purring i november beskjed om at saken var sendt til fagsjef og at jeg ville få svar i løpet av dager. Etter 3 purringer til og egen mail til Fremtind fra var kundekontakt hos DNB fikk vi fortsatt ikke svar. Ved purring per telefon 3 1/2 mnd etterpå får vi fortsatt beskjed om at saken fortsatt ligger hos fagsjef og at det skal purres opp, før saksbehandler plutselig sier at nei, vi får ikke dekket dette og hun skal sende oss en mail på dette vedtaket?! Dette tok lang tid og dårlig oppfølging underveis.