Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt noen skadesaker og har fått god og rask hjelp hver gang. Jeg er veldig fornøyd. Det er også veldig enkelt og tegne ny forsikring og avslutte forsikringer. Alltid god hjelp å få. Anbefales!
Fikk god hjelp da jeg ringte og de behandlet saken raskt
Velg et annet forsikringsselskap, du får ikke igjen det du forsikrer i dette selskapet!!
Er trygg på riktig behandling og god kommunikasjon
I 2018 ble bilen min kollidert av en annen fører enn forsikringstager. Bilen ble kondemnert. Første tilbud jeg fikk av takstmann og Fremtind (som da het Sparebank1 Forsikring) var oppsiktsvekkende lavt, og jeg klaget på dette tilbudet. Kort tid etter fikk jeg et nytt tilbud av Fremtind sin takstmann som etter klagen nå var over 10% høyere--men det fortsatt et for lavt tilbud. Jeg synes også at dette var en påfallende økning etter bare en kort klage fra meg. Det virket jo veldig useriøst at verdien av bilen endres så mye som 10% ved å bare klage på tilbudet. Jeg innhentet også selv takst fra forhandler som lå kr 30.000 høyere enn det siste tilbudet fra Fremtind, men Fremtind ville fortsatt ikke endre sitt tilbud. Uker og måneder gikk, og jeg måtte til slutt godta det siste tilbudet fra Fremtind (de viste hele tiden til samme takstmann når jeg kontaktet dem), men jeg var ikke i stand til å kjøpe tilsvarende bil som jeg mistet for oppgjøret jeg fikk--noe jeg også sa fra gjentatte ganger om. Fremtind begynte i sin tur bare pekeleken på takstmann, som fagperson som i sin tur pekte på helt diffuse og subjektive "unnskyldninger", som at prisene på f.eks. Finn.no ikke kunne brukes i argumentasjon--selv om han tidligere hadde gitt meg råd om å innhente et gjennomsnitt derfra og sende til ham. I tillegg til det svært lave oppgjøret, gav Fremtind leiebilen jeg som forsikringstager skulle hatt, til samme person som kolliderte min bil. Denne personen var ikke forsikringstager, og hadde ikke rett til å hente ut leiebil, men klarte det likevel da det var mangelfull sikkerhet/kontrollmekanismer i Fremtid sine rutiner. Jeg fikk svært høye advokatutgifter i forsøk på å få tilgang til den allerede utleverte leiebilen--noe jeg aldri fikk. Leiebilen jeg hadde rett på, ble altså brukt av noen andre. Jeg har byttet fra Fremtind for lenge siden, og jeg valgte å skrive denne omtalen siden jeg nylig så at de reklamerer med "Norges beste forsikringsoppgjør!". Det er ikke min erfaring. Fremtind tok etter gjentatte henvendelser under og etter denne prosessen intet ansvar eller noe som helst eget initiativ, annet enn at kundebehandler bad meg skrive en klage til dem. Pga det lave oppgjøret ble bilen aldri erstattet, og jeg er fortsatt uten bil fem år etter hendelsen pga det svært lave oppgjøret.
Det var lett å fylle ut skademeldingsskjema, og vi fikk rask tilbakemelding. Saken løste seg fortere enn hos andre forsikringsselskap.
Meldte skade i mars, fikk fikset skaden i slutten av august. Ringte forsikringsselskapet flere ganger uten og få svar på videre plan og lignende. Tenker bytte forsikringsselskap.