Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har i noen år hatt "alle" mine forsikringer hos Frende. Særs hyggelig å snakke med og samlet sett billig. Problemet kommer når skaden skjer. Min erfaring er dessverre at de sender fagfolk som knapt kan sitt fag, og når disse uttaler seg, sier det seg selv at disse uttalelsene går i favør Frende. Som eksempel; Enorm utgraving og sprenging på nabotomt medførende store sprekker i vårt hus med skjeve gulv i etasjene oppover forenlig med nedfall av ene hushjørnet. Dette mener Frendes takstmenn skyldes dårlig konstruksjon i huset og ikke sprengingen omlag 5 meter fra aktuelle hushjørnet - omlag 10 meter nedover (!). Det pussige er da at disse skadene blir oppdaget minutter etter kanskje den kraftigste sprengingen som også medførte at peisinnsatsen ble slått løs, dører kiler seg, en rekke vinduer punkterte osv.. Utbygger tok sågar kontakt med oss og beklaget "feilen" som var begått ifm. sprenging og bygningsskadene som var oppstått hos oss. Slik jeg forsto ham, så regnet han mer eller mindre med at "mitt" forsikringsselskap ville gjøre regress mot ham. Og dette i et hus som har stått på samme sted siden 1969 uten noen form for skade. Hovedproblemet til Frende kan synes å være valg av takstmenn som synes useriøse, faglig svake og i realiteten fungerer som "nikkedukker" for Frende. Selv etter å ha klaget til Frende på en pen måte, kom de samme "fagfolka" på lynvisitt og endte opp med samme konklusjon.
Hei Kato, så leit å høre om opplevelsen din! Vi kan dessverre ikke gå inn i saken her på nett, men ta gjerne kontakt med oss direkte, eller be om en uavhengig behandling av saken din. Her er lenke til mulighetene videre: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Har i bunn og grunn ingenting å utsette på. Har fått den hjelpen jeg forventer og servicen har vært upåklagelig.
Meget billig, under halv pris av mitt forrige forsikringsselskap. Har ikke hatt noen uhell etter byttet, men håper jeg er like fornøyd når uhellet er ute.
Hadde en god del spørsmål rundt forsikring bolig og fikk grundig hjelp der av kunderådgiver. Ryddig og kjapp, er mitt inntrykk.
Gode priser. (kan sikkert få det billigere) Ble påkjørt av bil fra gjensidige på parkeringsplass (min bil var parkert) og Gjensidige prøvde å redusere skadeoppgjøret. Kontaktet Frende og ba om kontantoppgjør som var 1000kr lavere enn kondemneringstilbudet fra Gjensidige. Fikk da beholde bilen. Pengene var på konto dagen etter at jeg fylte ut et skjema.
Hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi skal gjøre vårt beste for at du også skal være det fremover!
God kundeservice, men det virker som det er en del skjulte kostnader, og du må passe på at bonusen på bilforsikringen din faktisk blir registrert fra år til år. Oppdaget i tillegg at jeg ikke hadde fått totalkunderabatt til tross for at jeg har hatt tre forsikringer over flere år.
Hei, kontakt oss gjerne direkte på 55153600 hvis du lurer på noe om bonus eller kostnader. Når det gjelder totalkunderabatt kan du se her hvilke forsikringer som teller med: https://www.frende.no/slik-far-du-billigere-forsikring/ Og husk at vi er det eneste selskapet i Norge som belønner trofaste kunder med lojalitetsbonus, etter tre år som kunde får du automatisk fem prosent rabatt på alle skadeforsikringene dine.
Har dessverre ikke opplevd noe bra med Frende så nå bytter jeg selskap. Når uhellet har vært ute må jeg selv følge opp selskapet på mine skader. Det går 1 mnd fra skaden er meldt til det blir gjort noe og da blir det bare tatt raske avgjørelser som ikke faller kunden tilgode. De har mye å ta igjen på kundeservice og ikke minst oppfølgning av kundene sine. Jeg har vært kunde der lenge men dessverre hjelper det ikke noe i saken min. NÅ bytter jeg selskap, og får noen som er seriøse og følger meg opp som kunde i mine saker.
Hei Bitte, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Og det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oppfølgingen i skadesaken din. Siden vi ikke kan gå inn i den på nett, håper jeg du tar kontakt direkte med skadebehandleren din, og om du ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg deg å benytte deg av klagemulighetene, slik at vi kan se på saken din med friske øyne. https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/ Beste hilsen, Heidi i Frende