Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
God erfaring basert på forsikringsoppgjør etter totalbrann på hytte.
Googlet reiseforsiking. Frende annonserer med erstatning ved forsinket bagasje, Jeg ankommer Flesland, fra Australia og Philippines, med vinterklær i bagasje, som ikke er der. Jeg, iført sandaler og sommerklær, tror dette er enkelt. Fryser meg i minus 2 til nærmeste kjøpesenter. Kjøper billig jakke og sko. Bagasjen min kom noen dager senere. Men kan ikke få noe fra Frende, fordi det er hjemreise, og jeg nok har vinterklær i skapet hjemme. Hva med flere timer reise i minusgrader, før jeg kan kle på vinterklær. Ble bedt om å lese alle vilkårene. Til Frende, dere bør forandre annonseringen deres, så folk vet at det bare gjelder utreise. Vet ikke hvordan det går med lommetyveri enda. Politirapport fra Philippinene er litt vanskelig.
God kundeservice. God service angående betalingsutsettelse.
Man får ikke noe av det man betaler for. Det hele virker som svindel! Man har bedre hjelp i å sette pengene i banken. Får man ser ikke hjelp eller penger fra disse. Kan det hele være en avansert svindel?
Dette selskapet er bra og jeg anbefaler dette selskapet.
Etter flere dårlige erfaringer med selskapet og en relativt høy forsikringspremie, besluttet vi å bytte selskap. Når vi fant et selskap som var konkuransedyktig, signerte vi ny avtale med dem. Deretter ble vi kontaktet av kundebehandler i Frende, som snakket veldig mye negativt om det nye selskapet vi hadde valgt. Dette opplevdes som veldig usportslig, kundebehandler prøvde å presse oss til å benytte oss av angreretten. Og kunne garantere at vi ikke kom til å få hjelp i det nye selskapet. Da ingenting tydet på at det var hold i påstandene, kuttet vi alle bånd med det gamle selskapet.
Når vi trenger hjelp i en skadesak, får vi ikke hjelp, bare kjeft. Ved flytting til annet selskap, sender de feile opplysninger videre. De trakk bonus enda motparten hadde tatt på seg hele skylden. Meldinger eller beskjeder sender de bare på SMS, ikke brev eller e-post. Frende forsikring er gode på å selge inn produktene sine, men der stopper det. De har dårlig kundebehandling, gidder ikke å sette seg inn i saken. Leser ikke det man skriver om hvordan skaden har oppstått. De har en selvgod oppførsel med en "ovenfra og ned" holdning til kundene sine. Frende sin oppførsel er bare tragisk.