Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Vi sto midt i stua med kloakk langt opp over anklene. Boligen erklæres som ubeboelig av saneringsfirma og bygningsforsikringens takstmann som kommer. Da er det bra at vi har innboforsikring tenkte vi. Frende avskriver seg imidlertid alt ansvar og ber forsikringstaker klare seg selv. Helt ordrett sier de: Dere er ikke vårt ansvar. Dette til tross for at Frendes egne vilkår påstår at denne typen hendelser dekkes. Frende peker på byggforsikring- Byggforsikring vil ikke vil hjelpe oss da vi kun er leietakere, og peker tilbake på Frende. Frende opererer med falske vilkår og driver svik mot egne betalende kunder. Innboforsikring fra Frende er null verdt da det er ingen hjelp å få. Har du ikke kapasitet til å hjelpe deg selv ut av krisa befinner du deg ganske raskt på gata. Vi byttet selvfølgelig forsikring så raskt som mulig. Selv da forsøkte Frende flere teknikaliteter i boka for å forhindre overgang til nytt selskap. Styr unna dette selskapet.
Hei, vi vil gjerne se nærmere på saken din, men vi har for lite informasjon til å finne deg i systemet og følge opp. Det vanlige i slike saker er at skadene på selve bygningen (det vil si gulv, vegger, kjøkkeninnredning og alt som anses som bygning) vil være dekket under bygningsforsikringen til huseier. Leietaker skal da ikke betale husleie i den perioden leiligheten er ubeboelig. Huseier får da dekket husleietapet / tapte leieinntekter via sitt forsikringsselskap. Når det gjelder leietaker vil han få dekket skader på løsøre som eies av han (sofa, tv etc etc). Videre omfattes også merkostnader som kunden har ved at leiligheten er ubeboelig. Det vil si at dersom han betalte kr 7000 i mnd for den leiligheten som er skadet, men må nå betale 11 000 i mnd. for tilsvarende leilighet når den gamle er ubeboelig – så vil innboforsikringen dekke kr 4 000. Det er det som er vanlig praksis i slike saker, og som også står i vilkårene.
Har knapt snakket med dem - vår relasjon var kun basert på pris 😁
Hei Stefan, vi er kjent for våre stabile priser, og lokketilbud har vi ikke. Ta gjerne kontakt om du vil ha forklaring på en prisøkning, det henger som regel sammen med feks pris på byggevarer, deler, reparasjoner eller økende alder, avhengig av type forsikring du har, og er en indeks alle selskaper følger.
Veldig enkle og rask kundeservice. Oversikt på nettsiden er god. Sjelden gjennomgang på forsikring gjør att man sjekker pris hos andre.
Tusen takk for fin tilbakemelding og godt innspill til forbedring, Morten! Vi blir veldig glade når også fornøyde kunder tar seg tid til å rangere. 👍
Oppfører seg som motpart mot kunde selv om andre forsikringsselskaper har påtatt seg ansvar og er erstatningsansvarlig etter skade.
Hei Johan, det gir jo ikke mening at du skal oppleve oss som motpart når du er kunde hos oss. Fint om du sier fra til saksbehandleren din om det, så kan vi se på rutinene her.
Trekker bonus på parkerings skade. Til tross for vilkår sier det motsatte. Styr unna.
Dette som så ut som en "grei "sak å løse,ble istedenfor en sak der selskapet i mente at pga div vilkår IKKE kunne dekke denne skaden 😒 var i kontakt med flere fagpersoner på denne Saken, b.a.takstmannen som takserte skaden. Han var hoderystende til dette avslaget. Så FRENDE her mister dere 2 solide kunder Vi som huseiere og leietager som måtte vente på denne avgjørelsen i 14 dager. Vi snakker om en skade til rundt 45/50 tusen kroner, kommer aldri til å anbefale dette selskapet til NOEN andre
Hei Inge, vi skjuler oss ikke bak paragrafer og vilkår. Det som avgjør om en skade er dekket er avtalen din for forsikringen du har kjøpt. Hvis du vil at vi skal vurdere saken på nytt kan du kontakte oss.
For ett selskap. Får håpe man aldri har innbrudd i bil når man er forsikret der, for saksbehandler er aldri på jobb, og de andre vet ingenting. Forferdelig frekke, og kan ikke jobben sin. Betaler gledelig 10000kr mer i året for å ha ett annet selskap. Aldri mer!
Hei «Konis», dette kjenner vi oss ikke helt igjen i. Hvis du vil vi skal se på saken din, er det fint om du tar kontakt med oss direkte.