Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har betalt inn over 400.000.- gjennom ca 15 år. Jeg har ikke før nå meldt inn skade. Lås på sykkel klippet av og stjålet utenfor min bolig. Finner ikke kvitteringen på kjøpet og rammenummer. Da lener de seg fint tilbake og nekter å hjelpe. Dette gjelder kr 9900.- resulterte i at jeg sjekket priser på både rente og forsikringer. Jeg kommer nok til å bytte til skandiabanken og Gjensidige forsikring.
God service. Det er lett å komme i kontakt med firmaet via telefon.
Har ikkje opplevd at noe ikkje er bra, men i et konkurranseutsatt samfunn der det er opp til den enkelte å vera bevisst sine utgifter er det på sin plass å samnenlikne priser i ny og ne. Og kanskje oppnå ekstra rabatt heller enn bytte selskap.☺
Frende hadde jeg ingenting og klage på MEN det var fremtil jeg ble utsatt for 2 skader tett på hverandre frastjålet henger og bilinnbrudd, jeg har etter ca 4 mnd fremdeles ikke fått noe info fra Frende, de har kastet all jobb med saken over på 2 stk innleide takstfolk eller etterforskere eller hva vet jeg. Jeg har prøvd og snakke med dem men det har vist seg at hver gang jeg har tatt kontakt for å høre om status har jeg fått til svar at de sitter og jobber med saken nå. Og at de bare venter på noen priser og så blir saken sendt til Frende. Jeg tok kontakt ca 3 uker mellom hver gang og når en får samme svar eller at en vet hvilket svar jeg får Ja kanskje det er en kjempesak for dem, men da må de bli en kjempedyr for frende, ja visst de har en innleid som jobber med en så liten sak i flere mnd. Jeg snakket sist med dem for 3 dager siden i håp om å få litt info om status, men fikk et surt svar at det skulle bare finskrives, blir hverfall spennende pga det er et svar jeg har fått 4-5 ganger tidligere, Og at det var HELT unødvendig og ringe dem flere ganger. Jeg ringte alltid Frende først pga det er de jeg har forsikringsavtale med. Men fikk hver gang Det første jeg har tenkt etter denne behandlingen var om disse folkene virkelig ikke skjønte at det var en grunn til at vi hadde tingene, og de stadig var i bruk i næringen i den forbindelse kunne gjort et lite forsøk på rask avklaring i en sak fra min side burde vært en enkel sak Og fra min delsmåt bare få lov og etterforske tyveriet og ta seg så god tid de ønsker, det har ikke plaget meg, Men det som har irritert meg hvorfor de ikke har vært ærlige på enkle spørsmål om status og tid, jeg har tenkt etter hver samtale har jeg følt at hvor er den kundebehandlingen fra reklamen.. Kun pga. jeg har måtte leie meg transport og utstyr noe Frende ikke dekker jeg har prøvd og snakke med Frende ang hva de dekker, men har ikke vist noe vilje til å svare meg. Og ser jeg litt på tapet bedriften har hatt så er det jeg vil ikke vite det i sum. Min erfaring med saken når det gjelder de innleide personene tenker jeg at de virkelig har vært så trengt opp i hjørnet at det har vært behov for å bruke hvite løgner? NEI mener nå jeg...... Og det funker dårlig og mistenkelig gjøre meg og samtidig på spørsmål late som ingenting..... Men hvertfall totalt skivebom. Det inntrykk jeg har fått av de innleide aktører som Frende bør evaluere de har opptredd useriøs og uærlige og har aldri fått noe som helst info om saken eller noe status på tid. F. eks. Tors for 2 uker siden hadde nok en kontakt og han trengte da bare tlf nr til en kollega og skulle snakke med han og skulle da sende det rett etterpå, jeg prøvde ringe han i 3 dager før jeg da fikk høre at han var i syden. Og dette visste han ikke om torsdag? Som har stemt, blir spennende og se, det er nå 2 dager siden de skulle sende den over på mail og at service innstilling og info har vært totalt fraværende. Kanskje alle parter bør vurdere kurs innen hvordan oppføre seg for kunder, og bør lære seg at selv om de kan ha dårlig dag så må de hvertfall prøve og ha godt humør og virke positiv Uff ble lang avhandling, men så har det blitt en komplisert sak visstnok.
Skadeoppgjør meget godt håndtert. Dette er de virkelig god på. Ikke så fornøyd med imøtekommenhet når man ber om bedre pris utfra tilbud sammenliknet fra andre selskap. Dette kan man bli bedre på.
Det vi har trengt å bruke forsikringen til dekker ikke Frende. Når jeg i ettertid har sjekket mange andre forsikringsselskap så ser jeg at jeg har vært uheldig å valgt feil. Nå kan den derimot ikke byttes siden andre selskap ikke vil dekke barn som allerede innehar en diagnose.
Vanskelig å få kontakt med kunderådgivere. Noen forsikringer er uforholdsmessig dyre.