Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tidligere har lojalitet betydd noe, den tiden ser det ut som er forbi, i hvert fall hos Gjensidige. Jeg har vært trofast kunde hos Gjensidige i nærmere 20 år, og anbefalt dem til alle jeg har blitt rådspurt angående forsikring. Saken er at jeg betaler over 45 000,- i forsikring (etter at trafikkforsikringavgift er trukket i fra) til dem i året, og er vant med at forsikringene øker noe. Dette året har forsikringene økt med omtrent 4 000,-, nesten 10%. Når jeg tar kontakt med en kundebehandler, er det eneste svaret jeg får, at jeg har den beste prisen allerede, og at det er ingenting de kan gjøre, ingenting. Jeg prøver å forklare min lojalitet, mange forsikringer, og at om ikke han kan gjøre noe/hjelpe meg, så ønsker jeg å snakke med hans leder. Dette blir avfeid, med at han ikke kan gjøre det/love meg at noen kommer til å ta kontakt. Jeg forteller ham at jeg ikke kan sitte å vente i uvisshet, om noen kommer til å ta kontakt med meg, og at jeg ber ham følge dette opp, det kan han ikke love meg... Jeg har fått mange tilbud opp igjennom årene, både bedre og dårligere, men alltid vært lojal, den tiden er forbi hos meg også. Frende skal visst være bra, vant EPSI kåringen i 2019.
Jeg var ukjent med bruk av forsikring ved skade på mobiltelefon og leverte den til Telia butikk. Etter innlevert telefon kommer melding fra Mobylife? Jeg skulle levert telefon med knust skjerm til Mobylife.. Ikke Telia butikk. Det var gang nr. 1 jeg var uheldig å knuse skjerm (‘skjermbytte). Jeg var forsikret hos Gjensidig og Telia. Jeg valgte dessverre Gjensidig hvor Trodde jeg hadde kr. 500 i egenandel. Jeg betalte faktura på kr. 2537 i butikk.. fikk kr. 537. Egenandel !. 2000.
Utmerket, men pris skulle vært bedre. Har ellers gode erfaringer.
Hatt gjensidige i lang tid og har vært strålende fornøyd men når de plutselig setter ned bonusen etter opplysninger fra tidligere selskap som var storebrand hvor jeg faktisk hadde 70% men de hevder storebrand sier at jeg har hatt 60% enda jeg har skriftlig bevis på 70%., da tok tålmodigheten min slutt. Vært i kontakt med både Gjensidige og Storebrand men de skylder på hverandre og jeg sitter igjen med svarteper. Utrolig dårlig kundebehandling... Fraråder derfor Gjensidige som forsikringsselskap.
Vi har vært kunder hos Gjensidige i snart 40 år, synes det er vanskelig å kommunisere med Gjensidige, ingen kontaktperson, bare div forskjellig personer som svarer på chat.
Har hatt to skadesaker med gjensidige. Begge ganger med full kasko. Begge ganger svarte de raskt, ga takst fort. Den andre gangen var taksten noe lav, forklarte hva som var gjort på bilen med dokumentasjon, fikk da ny takst 1k over skade og tilbud om reparasjon, uten noe problem. Alltid betalt i tide og aldri noen tvil fra deres side om meg som forsikringstaker. Enkelt oppgjør, alltid hyggelig kundeservice og raske svar. Muligens noe dyrt, men hvertfall verdt det for meg.
God erfaring, men syns prisen på forsikringene er vel dyre.