Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Både når jeg fikk en skade på knærne i utlandet og når bilen min ble påkjørt fikk jeg rask og grei hjelp av Gjendsidige.
Aldri hatt noe problemer med Gjensidige. Men når de nå øker forsikringen kraftig fra et år til et annet har jeg ikke noe valg enn å se meg om etter et nytt forsikringsselskap.
For mange tomrom i vilkårene deres som er veldig lett å falle i når man trenger hjelp. Sjekk, dobbeltsjekk og trippelsjekk vilkårene! For plutselig står du der ganske alene når du trenger sårt den hjelpen som forsikringen skal være der for.
Jeg har vært kunde hos Gjensidige i mange år uten skadesaker, og det var helt fint, men min erfaring nå når jeg har trengt å bruke forsikringen er at dette er et middelmådig selskap. Representanten jeg kommuniserte med er ikke vennlig eller behjelpelig og vedkommende ga utilstrekkelig informasjon. Forsøk på kontakt med andre i selskapet har vært per telefon med 19 minutters ventetid og melding - foreløpig er jeg på dag tre uten svar. Dette gjelder et helt enkelt spørsmål angående en av mine forsikringer som sannsynligvis noen på kundesenteret kunne besvart umiddelbart - hadde det vært mulig å komme gjennom på telefonen. Dersom du ønsker å være forsikret et sted hvor du ikke vil få hjelp når du trenger å bruke forsikringene dine kan jeg anbefale Gjensidige.
Fekk muntlig at eg sku få tilbake penger vist eg ikkje hadde brukt opp kjøre lengda. Det eg ikkje fekk vist nokke som helst om er at eg måtte ringe helst før nokkre dager. Var nokre dager i etter kant og fekk dermed ikkje nokke som helst. Fekk 200-300kr mindre i mnd fra 30tusen til 25tusen i kjøre lengde. Eg har aldri skadet annen person bil, folk som har vert meget uheldig å har truffet i meg. Alt har blitt fikset. Verste er at den første gangen så tokk det 3 måneder før eg fekk beskjed at eg kunne dra til verksted. Gjensidige ba meg om å ta kontakt med min motpartens selskap for dei fekk ikkje svar. Eg var mykje frem og tilbake. Dei hadde fått svar og mykje anna, men det var motpartneren som ikkje ha svart.
Raskt oppgjør. Ryddighet. Blitt dyrere nå. Ønsker konkurranse.
Jeg kjøpte reiseforsikring og helseforsikring gjennom gjensidige før jeg studerte i utlandet. Helseforsikringen var global og skulle blant annet dekke transport mellom sykehus. Da jeg havnet i en veldig alvorlig ulykke, måtte jeg fly tilbake til Norge (Fra sykehuset i utlandet til St.Olavs sykehus) Da jeg meldte inn denne transporten fikk jeg avslag fra gjensidige. Ettersom det står sort på hvit at dette er dekket av forsikringen ba jeg om begrunnelse på avslaget, og begrunnelsen jeg fikk var "at dette skal vi ikke diskutere". Mens jeg lå alvorlig skadd måtte jeg krangle meg frem til hva jeg hadde krav på. Først når jeg meldte til kundeombundet og sa at jeg kom til å gå rettens vei, var de villige til å gjøre utbetalingen. Dette måtte jeg styre med mens jeg lå på et sykehusisolat med to brukne bein og brukket rygg. - Uprofesjonelle i sin kommunikasjon - Utnytter folk i kriser på en kynisk måte (uetisk) Jeg kommer aldri til bruke gjensidige i noen som helst sammenheng i fremtiden, og vil fraråde de jeg kjenner på det sterkeste til å bruke de.