Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Men tilbudet var ikke det billigste, siden jeg har funnet bedre tilbud på andre forsikringselskaper
Hyggelige folk, ryddige, seriøse og raske. Skulle gjerne hatt lavere pris.
God oppfølging. Selskapet viser tillit. Jeg er godt fornøyd med selskapet. Mottar bonusutbetalinger.
Har vært fornøyd med Gjensidige i alle år (10-15 år?), og kun benyttet meg av innboforsikring ved stålet sykkel, da med rask saksgang. Derfor veldig overrasket når de velger å gi bonustap på første ulykke (bil), selv når det ikke var nødvendig å nytte seg av kasko. Totalkostnader under kr 15 000. Saksgang ca 2 mnd (vet ikke hva som er normalt).
Har i mange år hatt full helse og behandlingsforsikring hos Gjensidige. Der var jeg garantert behandling for alvorlig sykdom innen 10 dager. Da jeg ifjor ble diagnosert med kreft spanderte de time hos Urolog som henviste meg til sykehus. Jeg kontaktet da Gjensidige og ble først fortalt de ikke hadde noen avtale med kreftbehandlere i Norge. Løgn, de hadde Alleris. Neste mente jeg måtte bruke offentlig sykehus da de uansett ikke tilbyr noe annet enn hva de gjør. Sånn holdt de på så da sykehuset kallte meg inn måtte jeg kjøre på det. Gjensidige brukte alle sleipe midler til å holde meg på avstand, til slutt fikk jeg time for en second opinion hos Alleris, det var omtrent 2mnd senere og etter jeg hadde startet med cellegift. Jeg er nå ferdig behandlet etter tøffe runder med cellegift og operasjoner. Jeg klagde Gjensidige inn for finansklagenemda, det var omtrent som når Politiet etterforsker seg sjøl. Advokater på begge sider som kjørte på meg med at de hadde kreft eksperter på sin side, enda jeg bare hadde snakket med unge damer som er forsikringsagenter hos dem. Jeg ga opp dette da det ikke førte til noe. Men jeg vil advare alle som har eller tenker skaffe slik forsikring, det er ren svindel og å kaste pengene ut av vinduet. De gir deg billige ting men dyre behandlinger vil du aldri få.
Betaler nesten 100.000 i året i forsikring, kunde i 40 år, millioner inn i systemet. Så fikk skade. Gipstaket med festeramme raste ned inne i huset. De påstår "håndverkerfeil", men ingen håndverkere har vært der siste 20 år. Taket var festet med spiker som var vanlig 20 år siden. De sier jeg måtte ha "pluss"-ordning for å få dekket dette. Jeg får sikkert ikke medhold i Finansklagenemda, så må nok ta bryet med rettssak for at vi forbrukere ikke skal bli overkjørt av slike store selskaper. Det skal ikke være lønnsomt å drive inn penger i årlig forsikring for så å la kunden i stikken når skaden kommer. Jeg starter å flytte alle forsikringene mine. Håper å finne noen anbefalinger om selskap som er å stole på her inne.
Har måttet være i kontakt fire fem ganger i løpet av ett helt år for å få avklart noe så enkelt som forsikringsvilkår, og fikk mange motstridende svar. Opplever at kundeservice er lite imøtekommende, og ikke har lyst til å hjelpe til. Når betalingen plutselig blir tre ganger så høy som normalt ved endring av forsikring, så måtte jeg snakke med to kundebehandlere før vi fikk en løsning, da uten noe særlig god forklaring.