If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Noen tråkket på brillene til kona som var 4 år og kosta 8000 kr hon fikk verdiforringelsen uten at det på forhånd var et rip i brilla ;( Hun hadde også påvist hjerteinfarkt men fikk kun noen kr for overnatting på sykehu ikke for at hun fikk nedsatt livskvalitet ;(
Veldig ryddig og greit selskap ved skade. rask håndtering
Skade på bilen i august 2023. Ikke reparert per APRIL 2024!! Sendte melding om at IF må reparere bilen eller betale for den per 1. mai 2024. Ikke noe svar på det og så ble plutselig bilen reparert 16. mai 2024 (9,5 måneder etter at den var sendt inn!!). Snakket med advokaten om det og han mente det ikke var lønnsomt å ta IF til retten. Ha bytte selskapet (me betale over 120.000kr i år til forsikring av firma - bilen sin verdi var 150.000kr. Meiningsløst av IF).
eg hadde tegnet en personforsikring hos If, med tro på at jeg var godt dekket i tilfelle uhell og skader. Dessverre ble denne troen satt på prøve da jeg nylig ble utsatt for en alvorlig fallulykke på gaten. Under fallet brakk jeg hånden og måtte gjennomgå en operasjon for å få den reparert. Etter ulykken kontaktet jeg If for å få dekning for medisinske kostnader og eventuelle andre utgifter knyttet til skaden. Til min store skuffelse fikk jeg beskjed om at forsikringen ikke dekket noen av kostnadene forbundet med denne ulykken. Denne avgjørelsen kom som et sjokk, ikke bare for meg, men også for legen min, som uttrykte overraskelse over at If forsikringen ikke dekket et slikt åpenbart uhell. Jeg hadde forventet at forsikringen skulle gi en viss økonomisk trygghet i tilfelle uforutsette hendelser, men i stedet ble jeg sittende med alle kostnadene selv. Dette har fått meg til å stille spørsmål ved verdien av forsikringen jeg har betalt for, og om forsikringsvilkårene var tydelige nok ved inngåelsen av avtalen. Denne opplevelsen har vært svært skuffende og frustrerende, og jeg føler det er viktig å dele min historie slik at andre kan være oppmerksomme på hva deres forsikring faktisk dekker, og kanskje unngå en lignende situasjon.
Dårlig kundeservice. Behandlerne er bare sure. Tar lang tid å få tak i dem
Når jeg endelig kom igjennom etter 4 førsøk. Så var det en opplysning som selger aldri har innformert meg om og det var egenandelen. Den kan jeg sette selv har har jeg funnet ut. Husker ikke ordrett hva som ble sagt. Men desverre følte jeg meg som en kjeltring. Og dårlig kundebehandling. Han gjorde ingen feil hadde rett i det han sa. Men jeg orker ikke å ha et forsikrings selkap der jeg må bruke en halv dag på å få kontakt med dere.
Prisene var skyhøye. Jeg har hatt og kjørt bil i mange år, og skal ha forsikringen på megselv for første gang, aldri hatt bruk for forsikring, men må ha da det er forbudt uten. Ettersom dette er min første bilforsikring, har jeg ikke opplevd dårligere priser. Jeg bruker bil mye, og mest til og fra jobb, ca 45min hver vei. Jeg kjøpte meg en brukt 2017 hybrid fra VW for å kjøre billigst mulig. Men med disse prisene, er alt unødvendig dyrt uansett.