If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Priser er antakelig ok, men jeg liker ikke å bli mistenkeliggjort når selskapet på sin side helt klart også har mangler ved sin oppfølging og service. På en bilforsikring har jeg fått forbilledlig informasjon om årlig kjørelengde og hvor langt bilen kan kjøre innen et gitt tidspunkt i framtid. På en annen bilforsikring i samme polise finnes ikke tilsvarende informasjon, og jeg har dessverre ikke fulgt dette opp, det første året sannsynligvis fordi det ikke var et problem, men de etterfølgende 2-3 år. Vet ikke, det er litt jobb å gå gjennom avtaler, datoer osv, og med flere kjøretøyer i bruk er det ikke slik at man går rundt og husker enkeltheter. Jeg har derfor, etter en innsendt skademelding (ansvarsskade, fikk ingen konsekvens for dette oppgjør at kjørelengde var overskredet) der jeg samvittighetsfullt og intetanende oppgir kilometerstand, havnet i en disputt der If mener at jeg har overskredet kjørelengden og at jeg skulle ha hatt kontroll på dette (datoer og avtalt lengde). Jeg er enig i at jeg ikke nødvendigvis har hatt den ønskede kontroll. Men jeg er uenig i antakelser, fortolkning og konsekvens som jeg opplever blir vilkårlig. Jeg mener på min side at også If kunne bidratt til bedre oversikt tilsvarende for førstnevnte bil, og at jeg dermed ikke ville havnet i denne situasjonen. De regner seg nå tilbake til første forsikringsdag for fire år siden, og deler deretter også opp i månedlig kjørelengde selv om avtale gjelder årlig kjørelengde. De mener seg deretter berettiget til tilleggsbetaling for økt kilometer i forrige forsikringsår selv om jeg kan dokumentere at overskridelse ikke har skjedd da. Det faktum at dette ikke har skjedd i det året de krever at jeg utvider kjørelengden for, synes ikke å ha relevans, de skal bare ha ekstra betaling for min overtredelse. Jeg er pr dato godt innenfor totalt avtalt kjørelengde (total - uten utvidelse i forrige år), og ville selvsagt oppdatert denne framover ved behov slik jeg har gjort seinest for mindre enn ett år siden på den tidligere nevnte forsikringen. Behandlingen, "kranglingen" og irritasjonen gjør at jeg ønsker å bytte selskap. Selv eksisterende kunder kan ha godt av å få litt rett for at de skal føle seg ønsket.
Rask oppfølging ved meldt skade, men prispolitikken er helt lavmål. Er absolutt ikke interesserte å diskutere pris med kunden.
Meget god oppfølging, kommunikasjon og pris / service
Trist å ikke få hjelp når man en sjelden gang trenger det. Betaler dyrt for superforsikring, men til og med det hjelper ikke. Hyggelig folk på telefonen, men så kjipt å ikke få den hjelpen man trodde man hadde rett på.
God kundeservice og hjelp, men mår en sparer2000 kr i året bare på en båt, er det penger å hente på å bytte….
De alltid finner en regel til å ikke refundere deg på en eller annet måte. Jeg har hatt reiseforsikring med If og skal byttes snart
veldig god kundebehandling ,lett tilgengjelig,hurtig avgjørelser