Storebrand Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Gode på kundeservice og svarer kjapt på spørsmål både på mail og telefon.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Så elendig kundeservice at jeg har aldri opplevd maken. Bilen min ble påkjørt mens den ladet i beg. mars. Jeg sendte over alt av bildebevis, vitner som så hendelsen, tid og sted (kunne hentet ut kameraovervåkning) og alt jeg antar at et forsikringsselskap trenger for å løse en ganske enkel sak. Rådgiver bad meg fikse skaden så jeg gjorde det. Deretter hørte jeg ingenting. Selv når jeg purret på saken fikk jeg ingen svar. Det tok 10 måneder før jeg fikk "saken er løst. vi har refundert egenandelen til din konto". Jeg har fortsatt ikke fått egenandelen, i dag er det over to uker siden. Det tar evigheter på telefon, i plattformen deres får man aldri svar. Det er sjeldent jeg sier det, men for et drittselskap som ikke engang klarer å gjøre jobben sin (som jo er å forsikre ting, som f.eks bilen din)
Dette høres ikke bra ut - jeg håper du kan kontakte oss via sikker melding slik at vi kan få ryddet opp i dette. Forstår godt frustrasjonen og håper vi får ryddet opp i dette.
God hjelp, enkelt å melde inn skader. God informasjon og hjelp underveis.
Takk for hyggelig tilbakemelding.
Dårlig kundeservice. Blir bare henvist til skjemaer på nett.
Byttet forsikringer i 2017 og betaler i dag ca halvparten av hva jeg betalte før 2017 (27000 nok).+avtalene er mye bedre i dag en før 2017
Behandlingstiden er fullstendig uholdbar. Selv når motpartens selskap hadde ansvar, og Storebrand mottok oppgjør fra dem, så gikk det over ett år med gjentatte purringer før pengene kom på konto, og da atpåtil på feil konto. Nå har vi en reiseforsikringssak som har ligget i over en måned. Vi venter også på renter for ovennevnte sak. Jeg har simpelthen aldri vært borti liknende.
Vi var fornøyde, betalende kunder av Storebrand (SB) helt til vi fikk vår første skade. Etter skaden har SB gitt oss 5 års mareritt. Et sprengningsuhell på nabotomten førte til overflateskader på vår nybygde bolig, bl.a. flere hull i taket. Estimert utbedringstid var 4 måneder. Tross gjentatte oppfordringer fra fagkyndige og oss unnlot SB i nesten ett år å gi klarsignal til utbedring. Resultatet ble omfattende innvendige vannskader. I den styrte skadeutbedringen har SB utvist betydelig innsats og kreativitet i forsøk på å begrense sine kostnader: - Kategorisering av sprengningsuhellet under feil vilkårspunkt med betydelig mindre dekningsomfang - Liten vilje til å kartlegge skadeomfang - Uvilje til å utbedre dokumenterte skader og kvalitetsavvik som dokumentert av fagkyndige - En skadesjef som vurderer og konkluderer om skade fra sitt kontor uten befaring fra fagkyndige - Trenering av avtalt utbedring og ignorering av kundens henvendelser - Innbygging av feil og mangler i stedet for utbedring - Valg av "kreative", billige og uegnede utbedringsmetoder som ga ytterligere følgeskader - Uvilje til å definere boligen som ubeboelig under rivning av taket for å unngå leiekostnader til annen midlertidig bolig I flere år måtte vi og våre barn bo på en byggeplass. Under rivning av taket ble våre bekymringsmeldinger om farlige boforhold ignorert. Forholdene var så farlige at politiet ved en anledning sperret av området. Sakkyndigvurderinger viste at etter SBs styrte skadeutbedring var skadeomfanget større enn umiddelbart etter sprengningsuhellet. SB hevdet da at selskapet ikke hadde resultatansvar. Vår eneste mulighet var da å gå rettens vei for å få inndrevet utbedringskostnadene. SB engasjerte landets beste forsikringsadvokat, viste ingen vilje til rettsmekling, og tok seg ikke bryet med å stille i retten. Først etter to runder med rettssaker viste SB vilje til dialog, hvorpå det kom til en minnelig løsning med forlik. Vi opplever det slik at SB gjennom 5 år har vært vår motpart som har drevet en utmattelseskamp med mål om å få oss til å gi opp. Denne strategien lykkes de nok ofte med, men pga stort skadeomfang som skyldes SBs håndtering har vi har vært nødt til å ta den eksepsjonelle belastningen. 5 år av våre liv har gått tapt, helse og all fritid er ofret for å få den forsikringstjenesten vi har betalt for. Nå gjenstår en omfattende prosess hvor vi må rydde opp i SBs kaosprosjekt, ferdigstille deres halvferdige ikke Sintef-godkjente arbeid og utbedre alvorlige følgeskader som følge av SBs uansvarlig håndtering. En TV-reklame for et annet forsikringsselskap for en del år siden lød: "Forsikringen din har to priser - én før - og én etter... skade". For oss har prisen etter skade vært et mareritt som følge av en langvarig iherdig kamp, en enorm egeninnsats, farlige boforhold, en nybygd forringet bolig med svært begrenset bruksmulighet, fravær av privatliv, håndverkere som har flydd ut og inn av huset, støy, støv og rot over flere år osv. Styr unna! Ikke la deg lure av billige lokketilbud. Det kan bli deg som får livet ditt og verdiene dine kraftig forringet hvis uhellet først er ute.