Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Storebrand Forsikring
2.6
856 verifiserte omtaler

Storebrand Forsikring omtaler og erfaringer

Negativ trend

Storebrand Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
856 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#20
Forferdelig
Storebrand Forsikring er rangert
#20 av 21 skadeforsikringer
42%
Middels
42% anbefaler Storebrand Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 856 omtaler om Storebrand Forsikring

FILTRER OMTALER
207
143
116
102
288
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Storebrand Forsikring
Storebrand Forsikring har 856 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fantastisk kundebehandling

Omtale av  Svein

Byttet forsikringer i 2017 og betaler i dag ca halvparten av hva jeg betalte før 2017 (27000 nok).+avtalene er mye bedre i dag en før 2017

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Storebrand Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna. LANGT UNNA!

Omtale av  Jørn

Behandlingstiden er fullstendig uholdbar. Selv når motpartens selskap hadde ansvar, og Storebrand mottok oppgjør fra dem, så gikk det over ett år med gjentatte purringer før pengene kom på konto, og da atpåtil på feil konto. Nå har vi en reiseforsikringssak som har ligget i over en måned. Vi venter også på renter for ovennevnte sak. Jeg har simpelthen aldri vært borti liknende.

Katastrofal skadeutbedring - kundeforakt - mareritt

Omtale av  Guri M

Vi var fornøyde, betalende kunder av Storebrand (SB) helt til vi fikk vår første skade. Etter skaden har SB gitt oss 5 års mareritt. Et sprengningsuhell på nabotomten førte til overflateskader på vår nybygde bolig, bl.a. flere hull i taket. Estimert utbedringstid var 4 måneder. Tross gjentatte oppfordringer fra fagkyndige og oss unnlot SB i nesten ett år å gi klarsignal til utbedring. Resultatet ble omfattende innvendige vannskader. I den styrte skadeutbedringen har SB utvist betydelig innsats og kreativitet i forsøk på å begrense sine kostnader: - Kategorisering av sprengningsuhellet under feil vilkårspunkt med betydelig mindre dekningsomfang - Liten vilje til å kartlegge skadeomfang - Uvilje til å utbedre dokumenterte skader og kvalitetsavvik som dokumentert av fagkyndige - En skadesjef som vurderer og konkluderer om skade fra sitt kontor uten befaring fra fagkyndige - Trenering av avtalt utbedring og ignorering av kundens henvendelser - Innbygging av feil og mangler i stedet for utbedring - Valg av "kreative", billige og uegnede utbedringsmetoder som ga ytterligere følgeskader - Uvilje til å definere boligen som ubeboelig under rivning av taket for å unngå leiekostnader til annen midlertidig bolig I flere år måtte vi og våre barn bo på en byggeplass. Under rivning av taket ble våre bekymringsmeldinger om farlige boforhold ignorert. Forholdene var så farlige at politiet ved en anledning sperret av området. Sakkyndigvurderinger viste at etter SBs styrte skadeutbedring var skadeomfanget større enn umiddelbart etter sprengningsuhellet. SB hevdet da at selskapet ikke hadde resultatansvar. Vår eneste mulighet var da å gå rettens vei for å få inndrevet utbedringskostnadene. SB engasjerte landets beste forsikringsadvokat, viste ingen vilje til rettsmekling, og tok seg ikke bryet med å stille i retten. Først etter to runder med rettssaker viste SB vilje til dialog, hvorpå det kom til en minnelig løsning med forlik. Vi opplever det slik at SB gjennom 5 år har vært vår motpart som har drevet en utmattelseskamp med mål om å få oss til å gi opp. Denne strategien lykkes de nok ofte med, men pga stort skadeomfang som skyldes SBs håndtering har vi har vært nødt til å ta den eksepsjonelle belastningen. 5 år av våre liv har gått tapt, helse og all fritid er ofret for å få den forsikringstjenesten vi har betalt for. Nå gjenstår en omfattende prosess hvor vi må rydde opp i SBs kaosprosjekt, ferdigstille deres halvferdige ikke Sintef-godkjente arbeid og utbedre alvorlige følgeskader som følge av SBs uansvarlig håndtering. En TV-reklame for et annet forsikringsselskap for en del år siden lød: "Forsikringen din har to priser - én før - og én etter... skade". For oss har prisen etter skade vært et mareritt som følge av en langvarig iherdig kamp, en enorm egeninnsats, farlige boforhold, en nybygd forringet bolig med svært begrenset bruksmulighet, fravær av privatliv, håndverkere som har flydd ut og inn av huset, støy, støv og rot over flere år osv. Styr unna! Ikke la deg lure av billige lokketilbud. Det kan bli deg som får livet ditt og verdiene dine kraftig forringet hvis uhellet først er ute.

over 3 mnd fra innmelding til ferdigstillelse av skade

Omtale av  Mads

Vanskelig å få kontakt med saksbehandler, lite/ingen informasjon hvis ikke man er veldig "på" selv. Ekstremt treg saksgang. Anbefaler ikke!

Dårlige service.

Omtale av  Saleem

Billige å forsikre men veldig dårlig kunde service. Kommer aldri til åa ha forsikringene hos Storebrand igjen.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Storebrand

Omtale av  Eva S

Faktisk sammenlignet priser selv på nett og storebrand kom billigst ut

saksbehandlere overholder ikke avtale

Omtale av  Roald B

Rask saksbehandling uten at de har sjekket fakta godt nok. Saksbehandler tar ikke kontakt selv etter mange lovnader om at det skulle de gjøre.

Storebrand Forsikring har 856 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Storebrand Forsikring mener

Storebrand Forsikring

Har tilegnet profilen
Storebrand Forsikring deltar på Bytt.no

Storebrand Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Storebrand Forsikring besvarer omtaler

Storebrand Forsikring har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Storebrand Forsikring henter ikke inn tilbakemeldinger

Storebrand Forsikring benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR