Storebrand Forsikring opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har vært kunde hos Storebrand i en årrekke. Min erfaring er at de er veldig serviceminded når du skal kjøpe forsikring og hjelpsomme med opplysninger i forbindelse med dette. Men der slutter den gode servicen. I sommer opplevde jeg dessverre å bli frastålet mobil da jeg var på ferie. Dette var aller første gang jeg er blitt utsatt for tyveri. Å miste mobil er en ille nok opplevelse i seg selv, alle fine bilder og viktige dokumenter borte, men den behandlingen jeg opplevde hos Storebrand tok kaken og forverret alt. Jeg politianmeldte hendelsen og gikk gjennom alle prosedyrer og lette etter dokumenter slik forsikringsselskapet krevde. Alt munnet ut i et enkelt svar at de avviser kravet mitt fordi de mente jeg var skyld i hendelsen selv som la mobilen min på disken i resepsjonen. Deres definisjon var at jeg glemte igjen varen og at det var min skyld at mobilen ikke lå der da jeg sekunder etter gikk for å hente den. Jeg var maks ti meter fra resepsjonen hele tiden og hadde ikke med meg sekk eller jakke jeg kunne legge min mobilen min i. Mobilen min er stor i størrelse derfor la jeg den på disken for å frigjøre hendene slik at jeg kunne finne fram bekreftelsen av transport og baguetter som jeg hadde printet ut på ark. Jeg syns det er trist at selskapet får kundene til å føle seg så maktesløse når de trenger hjelpen mest. Det får meg til å tenke på hvordan de kan komme til å behandle meg dersom jeg en dag opplever en større skade på bolig eller helse. Så for første gang tenker jeg nå at jeg må se etter et annet forsikringsselskap som tar meg seriøs i alle ledd, ikke bare ved salg. Anbefaler på bakgrunn av dette ikke Storebrand som forsikringsselskap.
Konkurrensedygitge priser men kundeservicen halter dessverre. Vær obs på at holde øye med premien når forsikringerne fornyes da Storebrand hæver samtlige forsikringspremier langt over vanlig indeksering uten at give kunderne varsling samt forklaring på årsaken. Ved siste fornyelse blev forsikringspremien på min bil regulert op med 20% uten der blev givet premievarsel i forsikringsavtalelovens forstand. Dessverre kendte Storebrands kundeserviceansatte ikke til forsikringsavtaleloven og jeg talte derfor for døve øre - selvom kravene og selskapets mulighet til at give vesentlige premieøkninger er klart og tydeligt beskrevet i forsikringsavtaleloven, der er lavet for at beskytte forsikringstageren. Var involvert i biluheld hvor min bil ble påkørt - og der har skadesbehandlingen dessverre heller ikke vært noget at råbe hurra for pga. manglende opfølgning og dårlig service hvor de ikke på noget tidspunkt er i nærheten av at give kunden mere end de forventer.
Frekke og dårlige når uhellet først er ute. Ville valgt et annet selskap. Værste møkka jeg har vært borti.
25 mai, kjørte min kone å jeg på et rådyr. Viltnemda og politi et vaslet. Men oppgjør på en bil med fullkasko det må visst etterforskes og gransket. Denne uken har jeg kontaktet kontaktpersonen i storebrand vær dag. får beskjed om han skal kontakte med dag etter dag. Er dette profesjonelt? Når kunne har fullkasko, så skal det være en trygghet, å betaler dyre dommer. Ser på dette som uprofesjonelt og svindel fra Storebrand.
Arrogante saksbehandlere som ikke tar hensyn til kundens forklaringer.
Selskapet endrer pris hele tiden, forholder seg ikke til opprinnelig avtale !
Konas bil ble truffet av en syklist I høy fart og som ikke overholdt høyreregelen. Syklisten har opptrådt ryddig, mens hans forsikringsselskap, Storebrand, klarer å få til å rote bort hans skademelding, påstå at de ikke har mottatt den, skylder på serverbytte osv. Styr for all del unna dette selskapet.