Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Helt forferdelig opplevelse, disse er helt klart bare interessert i deg så lenge du betaler, og lar deg i stikken når du trenger tjenesten du har betalt for. Jeg hadde i mange år betalt for ekstraforsikring for skade begått av leietaker i huset mitt, og Tryg valgte å være vanskelige når jeg endelig trengte hjelp. Leietageren min hadde gjort mye skade, men vesentligst sølt med maling på tak, innredning, vegger og gulv i nesten alle rom. Kostnaden fra malerfirma for å fikse dette, som jeg forøvrig selv måtte hente inn, kommer på over Kr. 200 000,00. Tryg mente det skulle trekkes fra egenandel på Kr. 6000,00 for hver enkelt malingsflekk, så totalen i deres øyne ble null. Utover det forsøkte Tryg å presse meg til å akseptere et forlik på Kr. 10 000,00 for "å beholde et godt kundeforhold" med 5 dagers akseptfrist etter behandling, og etter klage ble tilbudet gjentatt med kun en dags akseptfrist. Maken til drittoppførsel har jeg heldigvis sjeldent opplevd, og jeg kommer aldri til å ha noe å gjøre med Tryg igjen. Har hatt kontakt med Gjensidige i søken etter et bedre forsikringsselskap, vet jo enda ikke hvordan de stiller opp når det virkelig gjelder, men de kunne i hvert fall tilby samme dekning til under 2/3 av prisen. Så i verste fall får man null hjelp til en mye hyggeligere pris der. Min opplevelse er at om du har havnet i en knipe, som du har betalt for å slippe å havne i, så sitter Tryg klar til å strø salt i såret når det smeller. Ligg langt unna!
De operer med skjulte definisjonshåndbøker som de utnytter for å unngå utbetaling. Trofasthet har null betydning og selgerene/rådgiverne deres feirer når kundene har foretatt en tastefeil som begrenser utbetalingen. Kaldt og kynisk hele greia.
I forbindelse med vannskade brukte Tryg selskapet Recover til å fastslå skadeomfang og kostnad til utbedring. Tryg fraskrev seg alt ansvar utover dette. Jeg måtte skaffe tilveie fagfolk og ny takstmann for å motbevise det som Recover kom frem til. Jeg hentet inn anbud fra fagfolk til å utbedre skaden. Mange mailer til Tryg. Tilsammen utgjorde dette arbeidet minst 40 timer som Tryg ikke under noen omstendigheter ville godtgjøre. Kan ikke anbefales, det var et mareritt. Det hører med til historien at jeg aldri ble kontaktet for å evaluere saken etter at den var avsluttet.
Pris på forsikringer er bra. Det som kan bli bedre: alt Når skaden først er ute er, eller sykdom på ferie som var vår sak, opplevde vi vanskeligheter med å komme i kontakt med trygg og bli behandlet på en verdig måte. Måten vi ble snakket til på, det var irritasjon, det var nedlatende, vi opplevde oss mistenkeliggjort og sidesatt da vi ringte inn for å ordne legetime. Vi måtte ringe inn mange mange ganger for å få kommet til lege. Når det gjelder betalingen for legesjekk, er denne enda ikke blitt betalt av trygg. Det er 6,5 måneder siden vi var på denne legetimen. Hvorfor? Trygg vil at vi skal bruke kredittkort-forsikringen. Vi har hatt med trygg å gjøre hele veien, og det virker for oss helt uhørt at et nytt kredittselskap skal betale for et legebesøk de aldri har hørt om, eller vært involvert i, jeg har betalt reisen med kredittkortet, og det er det. Jeg er egentlig forbanna på Trygg. Måten vi har opplevd trygg på kan bare oppsummeres med elendig. MEN! takk og lov for at vi ikke har vært utfor eller utsatt for en større skade eller lignende, men fikk se hvordan de jobber tidlig i forholdet. Vil absolutt fraråde å stole på Trygg, anbefales ikke. De er billige for en grunn.
Vil andri benytte Tryg forsikring igjen. Selskapet er bra, tilbudene er gode, men chat funksjonen er så irriterende og så dårlig at jeg har valgt å flytte alle mine forsirkinger til et annet selskap. Det faktum at jeg ikke kan forandre forsikringen på deres web sidere gjør også at jeg ikke lenger har tiltro til dette forsikrings selskapet.
Får deg til å føle deg som en kriminell! Svikter når du trenger dem mest. Bortkastet forsikring.
Trygs forsikring med NITO fordeler er helt ekstremt bra på vilkår og priser. Har reise familie og innbo begge med utvidet dekning skreddersydd NITO kunder samt bilforsikring! Håper de er uslåelig på pris på alle bilene jeg skal ha i fremtiden for det som avgjør mest hvilket forsikringsselskap man bytter til. 5/5 så langt i alle fall :) Veldig hyggelig kundeservice om det skulle skje noe også hyggelig om man bare skal undersøke noe eller gjøre små endringer.