Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Reiseskade/corona-sak hadde ikke blitt avklart uten at jeg brukte timer på telefonen. Innsendt dokumentasjon var "ikke tilgjengelig" for saksbehandler.
Dårlig oversikt på web over mine forskjellige avtaler/forsikringsobjekter - Dette vanskeliggjør min egen jobb med å holde oversikt, og kunne lett vært forbedret fra Tryg sin side. Som ett resultat er det vanskeligere å følge opp eventuelle prisendringer ifra år til år. - Hyggelige kundebehandlere. - Lite informasjon om "valgmuligheter" ifht å benytte forsikring eller ei ved uhell, og eventuelle konsekvenser ifht. kostnader. - Ok skadeoppgjør, men egenkost ifht. økt premie er ikke tydelig forklart eller lett tilgjengelig på nettsiden/kontoen min.
Har siden 2019 høst, prøvd at få et bra tilbud på bilforsikring. våre kjørelengde var feil og ville endre den og ble lovet en forhøyning av km lengde til en gunstig pris. Dette skjedde aldri og oppfølgning har vært helt elendig. Der ble sendt dokumenter som var tomme så ingen ny avtale kom på plass. Da jeg så ringer inn for at sjekke det, skjer der igjen ingen oppfølgning. Det er på tide at finne et nytt og bedre selskap, som gir bedre service til sine betalende kunder.
God dialog, og god oppfølging, men savner uoppfordret tilbakemelding på årlig pris. Det kan se ut som om rimeligere pris er mulig.
Kan forstå at det er hektisk for alle nå i disse koronatider men når de ikke klarer å svare på hverken mail eller telefon er det ikke aktuelt å forsette å være kunde der. De har også klart å komplisere en forsikringssak som var plankekjøring og ble meldt før koronatiden til å handle om korona pågrunn av at det ikke leser vedlagt dokumenter. De etterspør dokumentasjon de har mottatt når saken ble meldt og svarer ikke når på mailen når du sender dokumentasjonen på nytt. Opplever at de har null kundebehandling.
Da vi trengte hjelp i forbindelse med vannlekkasje var de først veldig behjelpelige. Takstmann var raskt plass og vi fikk bekreftet at dette skulle vi få dekket. Noen uker senere trakk de denne avgjørelsen og etter mye trenering og gjentatte avslag måtte vi ty til advokat for å få satt i gang prosessen igjen. I disse ukene hadde vi i mellomtiden ikke kjøkken, åpent gulv og ikke varmtvann. Videre tok arbeidet lang tid og forsikringsselskapet brukte uker og mange purringer for å svare på absolutt alle henvendelser. Vi fikk også minimalt med oppgjør og har hatt hundretusener i utgifter selv. Styr unna!
Kort sagt var jeg uheldig og skadet en gjenstand, derfor meldte jeg dette på min innbo. Jeg fikk muntlige lovnader om at skaden ble dekket. Men så ble den avslått skriftlig. Makan til dårlig selskap som ikke holder det de lover.