Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Oppdaget at bilforsikringen min var ca. 30% dyrere enn hos Storebrand så jeg ville bytte. Storebrand sier de har sendt oppsigelse til Tryg men det er ikke registrert hos de, på Min side. Det er ikke mulig å si opp forsikringen fra Min side på Tryg's nettsider, får kun melding om at den blir sagt opp automatisk om man selger bilen. Det er heller ikke mulig å sende de epost, kun chatbot. Chatboten klarer ikke å hjelpe. Jeg har en jobb med pasienter hele dagen og lite tid til å ringe. Synes det er dårlig at man ikke kan komme i kontakt med kundeservice uten å ringe, eller å gjøre ting selv inne på Min side.
Priser på 2 boliger opp med nesten 7 tusen på 2 år. Ser ut til dette akselererer veldig fra år til år.
Min mor skulle støtte en fetter av meg i ny jobb som forsikringsselger i Tryg, så hun flyttet dit fra et firma hun egentlig var godt fornøyd med. Det skulle hun nok ikke gjort. Selv om hun hadde en ulykkesforsikring i Tryg, så var det null erstatning å få når hun ble permanent hjerneskadet og senere døde som følge av aspirasjonspneumoni. Tydeligvis er et fremmedlegeme som brått ender i lungene og stopper oksygentilgangen altså ikke å definere som "fysisk skade på kroppen som er forårsaket av en plutslig og uventet, ytre, fysisk hendelse ". Tryg var lite interessert i at det kan tolkes på forskjellige måter, og ville kun forholde seg til hvordan ordet tolkes i rettspraksis. Da jeg spurte om man måtte være advokat for å tegne en polise, ettersom alle jeg har snakket med er enige om at de ville betegnet dette som en ulykke, ble jeg fortalt at: "Tryg er opptatt av likebehandling og forutsigbarhet. Dette sikres best ved å forholde seg til den fortolkningen av ulykkesbegrepet som er utviklet gjennom langvarig rettspraksis. Saksbehandlingen kan ikke basere seg på den enkelte forsikringstakers, eller saksbehandlers, kunnskap/utdannelse/forståelse av vilkår/kriterier. Det ville da være svært tilfeldig hvem som fikk erstatning og hvem som ikke fikk." Med andre ord bør man være, eller ha med seg advokat når man tegner polise hos Tryg, ettersom ordene ikke nødvendigvis betyr det samme for dem som de gjør for deg. Tror jeg bare må innstille meg på at "likebehandling og forutsigbarhet" er Trygsk for "Du kan føle deg helt trygg på at ingen andre heller får erstatning av oss." når jeg leser andre anmeldelser her.
lett å finne frem på sidene og sjekke forsikringene til enhver tid
De var billig i starte, men no er prisen på bilforsikringen doblet på 1 år. Ikke bra 🥱
Di har unta for eksempe frost skader strøm brudd forsikring med masse untak treng jeg ikke sånn forsikring hjelper ikke meg når uhelle er sjedd er jo akkurat derfor jeg tegner foesikring for å få hjelp når uhel skjer
Meldte min bil stjålet da den forsvant fra der jeg hadde parkert den. Anmeldte til politiet og tryg. Tryg sa dette skulle ta kort tid, men måneder gikk billanet jeg hadde ble sendt til inkasso, pga trygs saksgang, de ansatte etterforsker på saken og mente jeg hadde stjålet bilen selv. Og sa opp alle mine forsikringer hos dem. 10 dager senere fikk jeg melding om at bilen var vraket fra svv. Tryg endret ikke sin mening. 100.000 I inkasso gjeld pga tryg pdd pga denne saken. I tillegg vil de trekke meg for 1mnd med leiebil. Fy f. Saken pågår enda. Og dette er 6 mnd siden skaden ble meldt. Uhellsforsikringen jeg hadde var også søppel, klarte å miste mobilen i bakken og knuste skjermen. Med fradrag og egenandel trukket ifra fikk jeg 200kr...