Tryg Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De operer med skjulte definisjonshåndbøker som de utnytter for å unngå utbetaling. Trofasthet har null betydning og selgerene/rådgiverne deres feirer når kundene har foretatt en tastefeil som begrenser utbetalingen. Kaldt og kynisk hele greia.
I forbindelse med vannskade brukte Tryg selskapet Recover til å fastslå skadeomfang og kostnad til utbedring. Tryg fraskrev seg alt ansvar utover dette. Jeg måtte skaffe tilveie fagfolk og ny takstmann for å motbevise det som Recover kom frem til. Jeg hentet inn anbud fra fagfolk til å utbedre skaden. Mange mailer til Tryg. Tilsammen utgjorde dette arbeidet minst 40 timer som Tryg ikke under noen omstendigheter ville godtgjøre. Kan ikke anbefales, det var et mareritt. Det hører med til historien at jeg aldri ble kontaktet for å evaluere saken etter at den var avsluttet.
Pris på forsikringer er bra. Det som kan bli bedre: alt Når skaden først er ute er, eller sykdom på ferie som var vår sak, opplevde vi vanskeligheter med å komme i kontakt med trygg og bli behandlet på en verdig måte. Måten vi ble snakket til på, det var irritasjon, det var nedlatende, vi opplevde oss mistenkeliggjort og sidesatt da vi ringte inn for å ordne legetime. Vi måtte ringe inn mange mange ganger for å få kommet til lege. Når det gjelder betalingen for legesjekk, er denne enda ikke blitt betalt av trygg. Det er 6,5 måneder siden vi var på denne legetimen. Hvorfor? Trygg vil at vi skal bruke kredittkort-forsikringen. Vi har hatt med trygg å gjøre hele veien, og det virker for oss helt uhørt at et nytt kredittselskap skal betale for et legebesøk de aldri har hørt om, eller vært involvert i, jeg har betalt reisen med kredittkortet, og det er det. Jeg er egentlig forbanna på Trygg. Måten vi har opplevd trygg på kan bare oppsummeres med elendig. MEN! takk og lov for at vi ikke har vært utfor eller utsatt for en større skade eller lignende, men fikk se hvordan de jobber tidlig i forholdet. Vil absolutt fraråde å stole på Trygg, anbefales ikke. De er billige for en grunn.
Vil andri benytte Tryg forsikring igjen. Selskapet er bra, tilbudene er gode, men chat funksjonen er så irriterende og så dårlig at jeg har valgt å flytte alle mine forsirkinger til et annet selskap. Det faktum at jeg ikke kan forandre forsikringen på deres web sidere gjør også at jeg ikke lenger har tiltro til dette forsikrings selskapet.
Får deg til å føle deg som en kriminell! Svikter når du trenger dem mest. Bortkastet forsikring.
Trygs forsikring med NITO fordeler er helt ekstremt bra på vilkår og priser. Har reise familie og innbo begge med utvidet dekning skreddersydd NITO kunder samt bilforsikring! Håper de er uslåelig på pris på alle bilene jeg skal ha i fremtiden for det som avgjør mest hvilket forsikringsselskap man bytter til. 5/5 så langt i alle fall :) Veldig hyggelig kundeservice om det skulle skje noe også hyggelig om man bare skal undersøke noe eller gjøre små endringer.
Jeg har forsøkt å forklare dette til kunderådgiver. Enkelt å vise at trafikkforsikrinsavgiften (til staten) har steget 3%, mine forsikringer hos Tryg med nesten 20%. Blir bortforklart med generell prisøkning og annet sludder. Vi har vært hos Tryg siden omtrent 2000, men nå må det byttes..