ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
"Ice.net gjør alt vi kan for at du som kunde skal få det best mulig. For å lykkes mot de store operatørene må vi tenke nytt og annerledes. Bli med på laget og merk forskjellen du også!" Dere tenker helt klart nytt og annerledes, men om samtaler og nett som detter inn og ut er noe som gjør at kundene deres får en best mulig opplevelse er å dra det ganske langt. Opplever også at det er enkelte nummer og operatører jeg ikke kan ringe. Dette er uholdbart. Jeg betaler gladelig en hundrelapp mer i måneden for å ha et mobilabonnement der 4G fungerer, som har avtalegiro, der jeg kan ringe alle nummer og som faktisk KAN brukes når man kjører bil. Samtaler på handsfree i fart brytes relativt ofte på områder med god dekning... Opplevde også at jeg gikk over datakvoten en måned og måtte vente til 03. påfølgende måned før kvota ble åpnet igjen.
Har ice gjennom jobben. Har aldri hatt lignende utfordringer med noen andre. - Ikke dekning på mange steder. - Faller ut og du må skru av og på telefonen igjen for å få dekning. - På steder der kompiser med Telia og Telenor kunder har 4G, får jeg opp Edge. - I tillegg er det folk som sier at de har ringt, men man får ikke opp tapt anrop. Ikke kjøp, du kommer til å angre.
Anbefaler ikke Ice, selv om de hevder å ha samme dekning som Telia. Ustabilt og mye nedetid. Selv på vanlig mobilbruk (tale)... Ikke bra.
Så en fra Ice net ringte meg og skulle selge meg Ice net. Det hørtes så bra ut pluss at det var veldig mye billigere enn Chess. Chess var jeg veldig fornøyd med, men man fikk mer data og betalte mye mindre.. Eneste ulempe var at jeg måtte ha det i et år før jeg kunne bytte det.. Jeg så ikke noe problem med det siden jeg ikke var foran en pc og kunne ikke sjekke det ut der og da.. Så dum som jeg var trodde jeg på han.. Nå kobler nettverket av og på... Utrolig tregt.. Gå ikke ann å snakke med kundeservice en gang.. Umulig å komme inn på nettsiden deres og går ikke ann å sende mms.. Går ikke ann å ringe til tider og nettverket detter bare helt ut! Akkurat nå får jeg ikke sendt meldinger, ringt eller gå på nettet...!! Går ikke ann å beskrive problemer fordi nettsiden deres ikke funker.. Prøvd å gå inn på tlf, gikk ikke, prøvde på inn på iphone (ikke bruk av mobilnett) det funka ikke og til og med dataen min.. Og det funker ikke.. Heldigvis kom jeg inn her... Nei hold dere unna Ice net!!!
Byttet fra telenor og er storfornøyd, sparte mer enn 200kr mnd! Har ikke hatt noen problemer overhode, får full 4G i alle kriker og kroker, og dekninga i utlandet er også bra.
Jeg er fornøyd med Ice, men det tar tid hvis man ringer før man får svar eller svar på andre henvendelser.
Får ikke 4G midt inne i byene, kundeservice er bundet på hender og føtter av ledelsen og resultatet blir helt forferdelig å forholde seg til. De ansatte virker flaue over at tjenester man betaler for ikke fungerer. Hvor lenge kan de faktisk holde på før de må gi seg???
Veldig ustabilt, og dårlig dekning, mobilt bredbånd særlig etter overgangen til ny router etter den gamle D35. Har også mobil med ice abb., som har funket rimelig bra. Dårlig og kjempedyr kundeservice. Ringte kundeservice som kostet meg over 200 kr. for en samtale!
Det var dårlig, nå etter bytte av simkort har det blitt forferdelig. Elendig dekning, MMS og data som må settes opp manuelt (det gjorde man på 1990 tallet, skal ikke trenge det i dag). Er man så uheldig å reise ut av landet så er det bare å glemme data og til dels tale også. Dekningen selv i Oslo er elendig. Da dette er bedrift så er jeg låst til denne møkka. :-(
Har lest om mange som sier de ikke får svar, eller dårlige svar fra kundeservice. Selv bruker jeg ICE nå som primærleverandør for internett hjemme, og får stort sett nett som forventet. Nå bor jeg slik til at jeg er i grenseland for det som skal være god dekning på dekningskartet, så jeg er derfor forberedt på at nettet kan falle ut eller ha dårlig hastighet til tider. Normal hastighet hos meg er rundt 2-3Mbit, og det holder for det meste. Min datter har også ICE og er fornøyd med det, men bor noe nærmere senderen slik at hun har 5-7Mbit og mer stabilt nett. Vi har begge 100GB abbonement siden det benyttes som primært internett, og det holder greit. Kan ikke se at det trekkes unormalt mye av kvoten slik som enkelte hevder. Jeg har mistanke om at flere som tror de har blitt snytt for kvote antakelig har windows PC'er tilkoblet som laster ned oppdateringer etc. Uten at bruker kanskje er klar over det, og da stjeler mye kapasitet. På windows 10 er det ikke mulig å slå av automatiske oppdateringer på samme måte som tidligere windows versjoner. Men det er en mulighet for å sette opp tilkoblet nettverk som "forbruksmålt tilkobling", og da slutter windows å laste ned oppdateringen så lenge man er tilkoblet det aktuelle nettet. Når det gjelder kundeservice, så har jeg fått svar innen akseptabel tid hver gang, og svarene har vært relevante nok. Det som jeg sliter litt med er å få opp signalstyrken på antennesignalet. Jeg har prøvd panelantennen, men den virket dårlig hos meg siden jeg ikke har sikt mot senderen og antakelig tar inn reflekser av signalet. Fikk sendt panelantennen tilbake på returretten uten problemer (de sendte meg fraktert returkonvolutt så jeg slapp å legge ut for frakt). Bestilte deretter en annen type, beregnet for båt. Men har ikke fått denne helt til ennå, men siden jeg er langt unna senderen vil jeg tro det er ekstra viktig med med å finne optimal plassering, samt at jeg har en teori at siden signalet er i grenseland så kan lengden på antennekabelen (8m) Dempe mye av effekten jeg får av den eksterne antennen. Kort kommentar til poeng givingen. Jeg har gitt 5 stjerner på kundeservice, siden jeg ikke har noe å klage på så langt der. På verdi for pengene har jeg gitt 3 stjerner siden jeg bruker det som hjemmenett og 599, -/mnd er dyrt sammenlignet med andre internettleverandører. Og til sist, siden jeg ligger i grenseland på dekningen kan jeg ikke gi mer en 3 stjerner på den. Eller så er det selvsagt en bonus at man kan ta med seg routeren til fjells eller på ferie hvis behov. Samt at man også kan bruke den i sverige og danmark. Det som jeg ikke liker er hastighetsbegrensningen når man kommer over kvote. Det burde være ulikt nivå på hastighetsbegrensningen alt etter hvilket abonnement man har. For en mobil så er kanskje 64kbit/s mulig å leve med. Men på en PC sliter man å komme inn på nettbank etc med den hastigheten, og IP telefonen henger heller ikke med i vanlige samtaler.
Ice var veldig bra FØR de byttet simkort. Etter simkortbytte ble alt bare sorgen. MMS, 4G og samtalekvaliteten ble alt for dårlig. Dårlig dekning og masse ulyder under samtale. Samtalene kuttet også veldig mye. Har gått over til Komplett mobil og er fornøyd. Skal følge med på ICE mobil og se hvordan det går i fremtiden. Ser ikke bort fra at jeg bytter over til ICE hvis de holder prisene og får en bedre produkt og dekning.
Bestemte meg for å prøve Ice.net. De har elendig dekning og det gjorde at jeg måtte si opp hos dem. Når jeg skulle si opp var jeg 2 dager inn i ny mnd, for de 2 dagene måtte jeg betale 399,- som er en full mnd. Ice.net sier at det ikke er ekstra kostnad og at man kun betaler for det man bruker å er kunde. Dette stemmer overhodet ikke. Elendig kundeservice var det også.
Middels dekning før 4G. Med dårlig hastighet og med tåkete svar fra kundeservice. Elendig etter overgang til 4G. Skaffet ekstern antenne. Det hjalp i en måned. Nå i høst er det blitt enda mer elendig: Internet kommer og går med dårlig hastighet og er helt borte i perioder. Kundeservicen skylder på stor trafikk! Jeg skal nok finne en annen leverandør.
Mister nett og mms faller ut. Varierende kundhjelp.
Jeg hadde hørt mye rart om Ice, men tok likevel sjansen på å teste et abonnement siden det ikke var bindingstid. Det sparte jeg 150 kr. /mnd på. Siden det ikke oppstod noen problemer overhodet, byttet jeg likegodt enda et abonnement noen måneder senere. Begge ungene er kjempefornøyd med at mobildata fremdeles virker selv om man har brukt opp kvoten. (det går bare veldig tregt) Men det koster ikke et øre ekstra. :-) Andre operatører fakturerer blodpris med en gang du går over kvoten... Som sagt: Ingen problemer, god dekning også i tyttebærland og fakturaen er alltid 99,- pr. mnd pr. abonnement.
Dårligere lydkvalitet (Alnabru, bedrift), bråk og piping. Krise ved kundesamtaler!