ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har Ice.net på jobb. De leverer ikke tjenester man forventer som bedrift og vi sitter f.eks akkurat nå uten telefondekning fordi Ice skulle ha oss alle til å bytte SIM. Slikt holder ikke når man er en virksomhet (og egentlig heller ikke godt nok privat). I tillegg er det ikke holdbart prismessig så fort man beveger seg til utlandet. Svindyrt.
Byttet til ICE med lovnader om best i test, billigst osv, merket fort at ting ikke var på stell. Tok over 2 uker før vi fikk simkort, måtte purre flere ganger. MMS fungerte 1/10 ganger. Enkelte venner/bekjente fikk ikke SMS fra meg. Enkelte venner/bekjente hadde plutselig ugyldig nummer når jeg ringte (!). Bank ID fungerte ikke. 4G/LTE datt ut hele tiden. Mistet dekning stadig vekk. Anbefaler ikke dette selskapet, se eller deres FB sider og kommentarer fra andre kunder, virker ikke som det fungerer i utlandet heller. Skiftet selskap etter en snau uke med ICE, som porterte meg over på svært kort tid :)
Utrolig dårlig signal på 4G etterat de byttet simkort. Heldig hvis jeg får 0.5 mbit. Jeg kan nesten ikke bruke det når jeg er på jobb rett utenfor Oslo.
Er det værste jeg har vært borti når det gjelder dekning. På en vanlig tlf. samtale bryter det 2-3 ganger. Veldig kjekt når man har kanskje stått 10 min i kø for å komme til. Nå er det nok, skifter etter 3 mnd.
Hei. Jeg fikk garantert av 2 forskjellige ice.net selgere både via tlf og hos Elkjøp om at jeg fikk det jeg lettet etter og det var så enkelt, jeg skulle bare hente ruteren hos Elkjøp og betale 1kr. Veldig enkelt! Det viste seg for bare noen få dager etter at jeg hadde inngått en avtale uten noe rettigheter: ingen angrerett, ingen oppsigelsesvilkår som man skulle vært opplyst om på ice.net sine sider eller i selve "avtalen" på 1 side hvor det stod 0 info om partenes rettigheter og plikter. Helt useriøst. Måtte i tillegg betale 2 mnder i forskudd og fikk ny faktura i forskudd igjen... De 50Gb jeg ble lurt til å kjøpe ble brukt opp på 3 dager - og jeg mener det var vanlig nett forbruk i bare noen timer per dag, ruteren var av nettene, kun sett en film og leste e-postene mine.... Alt ble sikret fra første gang med passord, slik at ingen kunne bruke min nettforbindelse, slik ice.net prøvde å begrunne... Jeg har ikke opplevd noe mindre yrkesetisk i denne bransjen... Ikke kjøp ice.net. Bare for å få tak i dem tok meg mer enn halv time hver gang jeg ringte. Deres løsning kom som et sjokk: jeg skulle betale dem for ett år (avtaleperioden) uten å måtte bruke nettet eller kunne velge å oppgradere abonnement = kjøpe mer = flere tusen kr månedlig, gitt at 50Gb forsvant på noen timer... IKKE kjøp Ice.net!
Som hos andre teleleverandører til bedriftsmarkedet skjer det feil. Men hos ICE er det helt umulig å få hjelp når feilen oppstår. De tar alltid utgangspunkt i at det er feil hos kunden. Enten brukerfeil eller feil med oppsett eller apperater. Når de først finner ut at de må feilsøke i sitt eget system, gir de aldri tilbakemelding om de finner ut hva som er feil eller om det fikses. En får heller ikke prate direkte med teknisk, men må prate med kundesenter eller forhandler som må videreformidle til teknisk. Dette er et kjempestort problem fordi da forsvinner informasjon, og kommunikasjonen internt hos ICE virker fraværende. Har gjentatte ganger opplevd å purre på henvdelser. Da sier kundesenteret at teknisk sier at feilen ble utbedret i går. Dette kommer da etter at vi har meldt inn tidligere samme dag at feilen er der fremdeles. Ice virker å ha dårlige tekniske løsninger hvor det oppstår mye feil. Kombinert med fraværende kundeservice er dette et selskap som ikke har livets rett i dagens form.
ICE Mobilt bredbånd er tregt og ustabilt, og selv med full 4G dekning, så viser bredbånds hastighet tester, 5Mbit/s og 20ms svartid her i Bærum. 10 dager etter kjøpet prøvde jeg å bruke angreretten for å komme ut av avtalebindingen. Etter 30min venting på telefon, sendte jeg melding via webside, email og faks. 14 dager senere fikk jeg svar om at de desverre ikke kunne godta angreretten. Men jeg kunne få tilbud om å kjøpe meg ut av avtalen istedet. Dersom jeg betalte NOK 1500, - kunne de sende meg en ekstern antenne, men ingen garanti for at det ville hjelpe. For meg fungerer ikke ICE Mobilt bredbånd, og har valgt en annen leverandør jeg er strålende fornøyd med. ICE tvinger meg til å gå ut avtaleperioden og de gjør ingen forsøk på å finne løsninger utover å legge ansvaret over på kunden. Svarstid på kundehenvendelse tar i beste fall uker. Anbefaler å se etter andre leverandører istedet.