ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det som har vært bra med ICE var oversikt i Appen. Men det er noe jeg regner med alle andre operatører også har. Det som IKKE er bra og i min mening det som er viktigst er Kundeservice. Og nå gir jeg opp! Jeg har problemer med å motta SMS fra tid til annen. Og de har ikke løst dette i over 6 måneder nå. Etter 4 kundeservice samtaler faktisk... Telefonen fungerer. Sender nesten aldri SMS og SMS er ikke noe jeg tenker på når jeg IKKE får den. Så det gikk tid igjen før jeg hørte om at folk hadde sendt sms er. Både private og bedrifts nummer i samme telefon. Kort versjon: De informerte ikke riktig eller ga fullstendig informasjon de første to gangene, og tredje gangen kom det ETTER at jeg spurte Hvordan de sporer SMS... DA tenkte hun og snakke om noen ting som kan være viktig. Lang versjon: 1- Har kontaktet de først via chatten i appen. Ingen var der så ble til en epost. Ikke følgt opp. 2 - Ringte og fikk liksom hjelp... ingen løsning ingen oppfølging. 3 - Ringte og møtt en hyggelig kundeservice dama. Tok informasjon om tider da jeg viste SMS ikke kom og hun sa det ville ta 1 uke for teknisk å kontakte meg. 4 - Nå snakket jeg med en ny serviceperson; hyggelig også, men helt ueffektiv. Sa at 6. januar hadde teknisk sendt meg SMS og sa at problemet var rettet. jeg fikk jo IKKE den SMS-en! Hun sendte det igjen så fikk jeg den. Så sa hun at de trengte mer info for å spore problemet. Jeg spurte hvordan de sporer det når jeg gir de tidspunkt (som jeg var tidligere informert om) Hun begynte å forklare at de ville sjekke STEDET til nærmeste BASE stasjon der mobilene var... Da ble jeg j***a irritert... Ikke hun eller hun forrige hadde nevnt det med sted og basestasjon før... Så hadde jeg sagt takk og gikk videre å til å teste en runde til ville jeg ikke samlet eller gitt de stedsinformasjon. Forventer de at jeg skal først spore opp folk som sendt meg SMS jeg ikke fikk (hvordan vet ikke jeg) og kartlegge hvor de var da de sendte den? Eller gå ut og mobilisere 10 venner for å sjekke dette? Nei jeg vet ikke... Det høres VELDIG merkelig ut.
Hei, Levent Veldig leit å lese om din situasjon! Her virker det som det har vært en del missforståelser, og vi trenger ytterlig informasjon fra deg for å kunne sjekke opp i saken din. Send oss en epost med navn og telefonnummeret dette gjelder, samt forklaring av saken til [email protected] slik at vi kan finne en løsning på problemet ditt! Ønsker deg en fin dag! Mvh. Kristine ice.no
Trådløs bredbånd har i teori 50% rabatt de tre første månedene, men jeg fikk en faktura hvor jeg må forhåndsbetale de tre første månedene, og kommer og skal komme den andre 50% i de tre følgende fakturer.,i følge kundeservice. Kundeservice sa at kunne kredittere meg 150 kr i tre påfølgende måned, men da betaler jeg mer en da jeg skulle, uansett. Så prøvde jeg å si opp avtalen til ruter, siden er enda i prøvetid, men dette kan ikke gjøres via xat.
Hei, Carme Det stemmer at du får 50% rabatt de tre første månedene. På Mobilt Bredbånd forhåndsfakturerer vi, og dermed vil du får forrige måned, nåværendre måned og neste måned på første fakturaen din. På side 2 av fakturaen vil du kunne se at du har fått 50% på de månedene. Den neste fakturaen du får vil altså være på vanlig månedsavgift. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du ta kontakt med oss på kundeservice per telefon 21 00 00 00. Om du ønsker at vi ser nærmere på dette for deg kan du eventuelt sende oss en e-post på [email protected] med navn, mobilnummer/kundenummer og en litt informasjon om hva saken gjelder. Ønsker deg en fin dag og god helg! Mvh Charlotte ice.no
En oppdatert anmeldelse: Har hatt ice i nesten 1 år nå. De har desidert billigst abbonement og mest data for pengene, men de har ikke dekning overalt. Og om man har datafrihet hvor man kun kan bruke ice sitt nett, er det ikke alltid den hopper over fra telia til ice automatisk. Samtidig skryter alle andre mobilselskaper om skyhøye hastigheter på 5G. Ice snakker også om 5G, men nytter ikke med 5G når hastigheten er maks 10 mbps. Går helt fint til video og det meste, men nedlastninger går TREIGT. Bestemte meg for å bytte til et annet selskap pga det jeg nevner, og da er ICE så sleipe at de tar seg betalt for hele resterende måneden selv når du kun hadde ice 2-3 dager den måneden. Nå var ikke mitt abbonement veldig dyrt, men tenker på de som må betale 500+ kr for en måned når de kun hadde ice noen få dager. De pengene blir ikke tilbakebetalt slik som alle andre selskaper gjør. Ble litt skuffa. Har skrytt av ice før, men angrer nå.
Hei, Rasmus Beklager virkerlig for at du føler du ikke har dekning overalt. I og med at vi både bruker ice+ og Telia dekning så dekker vi 99,6% av befolkningen, men det vil altså si der man bor og ikke geografisk av Norge. I et område med både ice+ og Telia dekning skal telefonen prøve å koble seg på ice+ hvert 6.minutt - så det kan dessverre ta litt tid før telefonen hopper fra Telia til ice+dekning. Desverre vil 10 Mbit/s på 4G og 5G være den samme hastigheten med tanke på bruk på DataFrihet. På de ordinære abonnementene derimot vil man kunne merke forskjell på hastigheten. På det nye abonnement vårt iceMax vil man kunne bruke de første 100 GB opptil 25 mbit/s hvis det kanskje skulle være mer aktuelt for ditt forbruk. Det stemmer at oppsigelsetiden er ut inneværende måned uavhengig om du sier opp eller bytter operatør den første eller siste dagen i måneden. Det er i henhold til våre abonnementsvilkår, https://www.ice.no/vilkaar/ Jeg vil uansett takke for tilbakemeldingen din, og tar det videre. Du er også hjertlig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning. :-) Ønsker deg en fin dag og god helg! Mvh Charlotte ice.no
Har vørt Ice Kunde lenge men fikk et bdre tilbud fra Phonero, 3 stk tlf) i etterkant har jeg fått betale nokså dyrt for å få avsluttet. i tilleg fikk jeg nesten sjokk når jeg nå har fått faktura på kr 23 823,96 ja du leser riktig for all type både avtalebrudd og ekstar bruddgebyr. Føler meg veldig liurt og sitter med inntrykk av forsøk på ran!!!!
Hei, Willy Dette var leit å høre. Det høres ut som at du har vært registrert med bindingstid på numrene dine. Jeg ønsker likevel å undersøke hvorfor fakturaen din har blitt såpass stor. Send gjerne en e-post med navnet ditt og mobilnummeret ditt til [email protected], så skal jeg ta en grundig sjekk for deg. Mvh Jonas ice.no
November 2021 en veldig ivrig dama fra ice ringte meg og jeg ble overbevist å bli kunde pga mye fordeler, 2 måneder gratis og deretter 119 kr pr mnd med 1 GB. Jeg byttet med en gang. Dessverre siden jeg ble kunde har jeg betalt hver måned Dec 2021 fikk jeg en regning på over 180 kr, Januar 2022 fikk jeg en regning på 99kr og Februar 2022 regning på 199kr.... er dette lureri? Bedrageri? I min erfaring en stor JA. Alt som dama har sagt ble dessverre ikke oppfylt og jeg har betalt mer enn jeg skulle betale dersom jeg valgte å være på mitt tidligere mobilselskap og ikke bytte. Tusen takk Ice for en veldig fin opplevelse hos dere og mer penger som jeg har brukt på min mobiøabonnement jeg har lært veldig mye av dere, kommer nok til å stole på dere veldig lite og skal anbefale alle som jeg kjenner å styre unna dere.
Hei, Ny I. Så leit å høre om din situasjon! Den første fakturaen du mottar, vil alltid være noe større enn normalt da vi forskuddsfakturerer. Som ny kunde blir du derfor fakturert for tiden du var kunde i forrige måned og månedsavgiften for neste måned. Det vil si; Dersom du ble kunde i januar, blir du fakturert fra datoen du startet abonnementet i januar + ut februar som er den første måneden du mottar faktura. På fremtidige fakturaer blir man kun fakturert for en måned av gangen. Utover månedsprisen på abonnementet ditt blir du fakturert for evt. forbruk dersom du har noe forbruk som overskrider det som er inkludert i abonnementet ditt. Dersom du sender oss en henvendelse med navn og mobilnummeret det gjelder, til [email protected], så skal vi sjekke opp i årsaken til summene på de neste fakturaene du har blitt fakturert for. Ønsker deg en flott dag! 😊 Mvh. Kristine ice.no
Jeg kjøpte en mobil med 1 års bindingstid. Bindingstiden gikk ut 5 januar, jeg fikk regning på hele januar mnd noe jeg synes var meget urimelig. Spesielt fordi jeg ringte Ice å spurte når bindingstiden gikk ut og hva jeg måtte betale i desember. Ice svarte da at jeg skulle betale for de 5 dagene i januar, ikke for hele mnd. Derfor ble jeg ganske overrasket og sur da jeg så at de hadde tatt seg betalt for hele mnd. Bindingstiden blir jo da på over 1 år. Ikke bra service fra Ice som sier at de er veldig service vennlige. B-Heidi
Hei, B-Heidi Ved en bindingstid så er man bare bundet til ice i den perioden, man kan også ha abonnement uten binding. Når bindingstiden går ut vil abonnementet fortsette frem til nummeret eventuelt blir sagt opp eller at du bytter operatør. Så lenge nummeret fortsatt er aktivt så må man betale for hele måneden. I vilkårene står det også at oppsigelsestid er inneværende måned. Så beklager for at du ikke fikk riktig informasjon. Send oss gjerne en e-post på [email protected] med navn, nummer og kort hva saken handler om, så kan vi se nærmere på dette. Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no
Frekk kundebehandling Hadde problemer med å aktivere data sim kort. Ringte til kundeservice hvor noen som jobber der sakt til meg på den veldige frekk mote at jeg må kjøpe nytt SIM-kort ( pris 199 på Elkjøp Lillehammer). Bytta SIM-kort 3 ganger pga beskjed fra Kunderservice, betalte for alle sammen 600kr ingen av de ble aktiv. - Responstid på kundeservice er også langt fra det som var lovet. - kundebehandler virker veldig frekk Ikke anbefaler hold deg unna ICEnet
Hei, Piotr Dette var leit å lese! Beklager for at du opplevde kundeservicen vår som frekk. Jeg ønsker å se nærmere på denne saken. Kan du sende oss en e-post på [email protected] med navn, nummer og kort hva saken handler om? Vi har mulighet til å sende ut SIM-kort kostnadsfritt, og det skulle du selvfølgelig blitt tilbudt isteden. Så her må vi selvfølgelig finne en løsning! Ønsker deg en fin dag! Mvh Charlotte ice.no