ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tegnet bredbåndabonnement 30 gb for kort tid siden slik at jeg har Internett på to hytter. Kartet til Ice viser god dekning på begge områder. Realiteten er at det er 0 signal. Ice sier kartet bare er simulert og at vi ikke kan stole fult på det. Spurte om hvor de har sendere og fikk da forståelse av hvorfor dekning mangler: de har få sendere/ingen i nærheten av der jeg har hytter. Dessverre må jeg betale for abonnementet i 12 mnd. Går over til Telenor - de har god dekning.
Jeg lot meg lure til å kjøpe mobilt bredbånd fra ice.net, siden jeg av og til trenger internettilgang i mer grisgrendte strøk i Nord-Norge. Dekningskartet så lovende ut, men jeg har nå vært ute på tur med abonnementet og som andre allerede har skrevet her, så begynner det å nærme seg bedrageri det ice.net lover i forhold til det de kan levere. Den som tar et nærmere titt på dekningskartet kan se at ice.net ofte hevder å ha "god dekning" opp mot 40-50km fra nærmeste basestasjon. I realiteten får ruteren som regel ikke kontakt med nettet hvis du er mer enn 10-15km fra basestasjonen og selv om du har kontakt med basestasjonen, er nettet ofte så overbelastet at det ikke kan brukes til noe som helst. I tillegg har det vært feil på tre av tre regninger vi har fått. Den første feilen ble retta opp etter klage til kundeservice. Klagene på de to siste regningene har vi ikke fått svar på.
Elendig kundeservice! Jeg har i over en uke nå prøvd å kansellere et mobilabonnement uten å lykkes! Etter å ha ventet tålmodig på svar på mail ringte jeg kundeservice. Jeg ble sendt rundt i "systemet" fra den ene kundebehadleren til den andre. De lata som om de kunne hjelpe meg helt frem til de fant bestillingen min men da kunne de plutselig ikke hjelpe meg med å avbestille likevel. Da var det bare og vente tålmodig på neste behandler... Har sendt minst 4 mail i forkant med 2 dagers mellomrommene uten å få svar på noen av de. I mi bok kalles dette udugelighet og ikke uflaks!
Prisen for abb. er bra hvis du holder deg hjemme. Utenfor Norges grenser kan du bare ringe nødsamtaler. Ringe kundeservice er bortkastet tid. Der kjenner de problemet, men kan ingen ting gjøre. Elendig service og overhode ikke innstilt på å finne løsninger.
Visst noen pønsker på å bli kunde hos Ice så vær så god. Du opplever følgende, NULL kundeservice, og er du så heldig at du får svar sitter det et gjeng med ubrukelig kundebehandlere og vet ingen ting og kan ikke hjelpe. Du risikerer å få inkassokrav /stenging av telefon selv om fakturaen er betalt på forfall. Fordi dem ikke har oversikt over innbetalinger om man tar kontakt og er så kjempeheldig å få svar. Så visst du ber om problemer så bli Ice kunde. Om ikke, ligg laaangt unna.
Hadde Telenor tidligere, inntil vi bestemte oss for å bytte til ice, på grunn av prisen. Først og fremst irriterte jeg meg over at man måtte sette opp telefonen selv. Etter kort tid med ice, oppdaget jeg at mobildataen min blir slukt, går fortere tom enn tidligere. Det er også unødvendig vanskelig å se hvor mange ringeminutter, sms, mms og mobildata man har igjen, da man må inn på ice sine sider for å sjekke dette. Vurderer nå å bytte tilbake til Telenor, eventuelt se på andre operatører som netcom, chess etc. Eneste positive jeg kan si om ice så langt er at det er billig, men kvaliteten er vel kanskje deretter.
Elendig dekning på bredbånd selv om dekningskartet sier at det er helt topp. Ramler helt ut stadig vekk og ellers varierer hastigheten fra brukbar til helt elendig, og ligger mest på elendig. Ved kontakt på mail får man ulike svar etter hvem som svarer, et problem er at det alltid er en ny som svarer på samme problemet. Styr unna Ice.