Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært god og lojal kunde i over 20 år, men nå er det nok. Har hatt to saker på de siste to år hvor jeg har endt opp med å ta regningen for feil kundeservice har gjort. Det virker som at Telia ikke vil ha klagesaker siden det overhodet ikke er noe godt mottak for dette. Veldig frustrerende å måtte forklare saken på nytt hver gang jeg henvender meg til kundeservice. Opplevde også at jeg ikke fikk svar på det jeg spurte om, men bare ble avvist uten at jeg hadde inntrykk av at de skjønte hva jeg hadde spurt om. Dere er veldig ivrig på å selge og trekke pengene mine på konto hver mnd, men ordner ikke opp på en tilfredsstillende måte når kunden ikke får det som blir trukket hver mnd. Frustrerende - så nå skifter jeg leverandør.
Som privatkunde har jeg vært fornøyd med telia. Men jeg har nylig byttet om til bedrift. Her har det vært utrolig mye problemer og dårlig kundeoppfølging. Frem til avtalen gikk i boks var selvfølgelig alt bra. Men etter dette har det kun skapt problemer. Alt fra overgangen fra tidligere leverandør som skulle gå smertefritt til sluttoppgjør med tidligere leverandør. Jeg fraråder derfor alle til å benytte seg av Telia! De må jobbe med kundeoppfølging og lære opp sin salgsavdeling til å kunne gi rett informasjon til kunden. Jeg pleier aldri å gi slike tilbakemeld. Men etter denne dårlige erfaringen føler jeg at det trengs.
Ble lovet billigere fakturaer hvis jeg byttet til dem, noe som overhodet ikke ble innfridd fra dem! Etter et år ønsket vi å bytte(3 Tlf), til et annet selskap, Fikk sluttrekning på 16.300kr!! De har Aldri informert om at det kostet 3000 kr pr. tlf å avbryte binding. (PS vi hadde ingen binding da vi gikk inn i avtale med Telia) Rest beløpet består av 3600 kr på en tlf, regning på en tlf til en 8 år gammel jente, som maks ringer 3 ganger pr. mnd, mannen min som jobber i Nordsjøen (dermed en del bortreist og ikke bruker tlf på jobben) og min regning som jeg vil si har normalt bruk. Ren svindel av folk og slett kundebehandling!! Anbefaler ikke!!
Elendig dekning. Prøvde i en uke med identiske telefoner med telia sim i den ene og Telenor i den andre. Det var mange steder der jeg ikke engang hadde dekning med telia mens telenor hadde full dekning med 4G. Og jeg hadde et spesielt abonnent hos dem(mens de var tele2), der jeg hadde gratis bruk i Sverige, men med engang de ble til telia så fjernet de det, og når de startet med roam like home opplegget, måtte jeg selv ta kontakt for å få tilbake at jeg hadde gratis i Sverige. Og hadde jeg lyst på de nye tjenestene som de andre abonnent har standard måtte jeg betale mer og ofre GB i mnd for å få det gjort. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har telia er kun pga GB i mnd som ingen andre kan matche og aldri overraskelser på regningen.
Synes kundeservicen på hjemmesiden deres er veldig bra. :) Aldri hatt noe problem hos dem uansett hva problemet er... Om du vurderer å bytte til Telia anbefaler jeg at du velger faktura på epost siden kostnaden for å få den i posten er 49 kr mer... Alltid god dekning. :)
Ikke villig til å selge ny telefon til full pris etter at jeg fikk frastjålet telefonen. Jeg må tegne nytt abonement for å få den nyeste modellen. Telia prioriterer "nye" kunder som som tegner abonnement fremfor eksisterende. Du kommer ingen vei. Styr unna : (
Kjøpte mobilt bredbånd som aldri funka dette med binding. De ønsket ikke å gi et nytt produkt og kostet meg 1500kr for å komme meg vekk fra netcom selv om de ikke kunne levere meg tjenesten jeg betalte for.
Veldig fornøyd med dekning og kundeservice. Roam like home er gull!
Ikke spesielt gode priser, og elendig dekning. Mister helt dekning flere steder i min kommune, og hjemme fungerer det dårlig med normale telefonsamtaler. Fryktelig irriterende. Nettet er jeg heller ikke spesielt imponert over. Endelig er bindingen over, så da bytter jeg til noe bedre.
Telia oppleves som ett meget bra nett og leverandør, etter å ha vært sett på som "dårlig dekning".
Horribel kundeservice, ansvarsfraskrivelse og direkte svindel. Styr unna dette selskapet.
Dekningen hos Telia er bra og samme er det de har å tilby, når det først oppstår et problem blir det mer problematisk, kundeservice er frekk og arrogant og man føler seg uønsket som kunde der.
Byttet fra Telenor da Netcom rett å slett når lenger ut i distriktene og ingenmannsland. (Jobber rundt i hele norge og til tider utenfor vanlig sivilisasjon.) Nå får jeg betalt regninger, sende og motta eposter, mens jeg deler mitt nett med Telenor kunder.
NetCom har dårlig dekning der jeg bor, midt i en by. Når man ringer kundesevice får man beskjed om at det er de som ringer / jeg ringer til som har dårlig dekning skjønner man nivået på samtalen... Min anbefaling til dem som vurderer NetCom er å sjekke der man skal bruke telefonen er at det faktisk fungerer som tiltenkt. Å så sjekker man en gang til og fungerer det er det ikke noe problem :-) Men de utgir at de har bedre dekning enn det de faktisk har!
De markedsfører sitt produkt med 4G raskt og med topp dekning, noe som ikke er tilfelle selv ikke veldig sentralt på Østlandet i Tønsberg distriktet, og det er etter mitt syn å fortelle potensielle kunder en halv sannhet. De må være ærlig å si det som er riktig.
Anbefaler ingen å bruke NetCom! Min bedrift flyttet nylig 30 ab fra NetCom grunnet dårlig service! Kommer aldri til å bruke NetCom igjen!!