Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det begynner med at Telia sender meg regning på abonnements tid som starter 1 uke før jeg får levert SIM kort å modem i posten. Så roter de til trekk dato på regningen. Jeg ber de om å rette opp i dato feilen, noe som skulle være null problem ifølge kundebehandler å som selvfølgelig ikke skulle koste noe for meg. Nå har jeg fått ny regning med en ekstra utgift på 160+ kr fordi jeg byttet trekk dato. Kundeservice sier det er sånn det skal være, at jeg må betale tillegg for deres trekkdato feil. Det skulle være 549.- i md ,12 md bindings tid. Det er ikke det lengre nå. Jeg skjønner jeg må følge med fremover på regningene. Mest useriøse mobil aktør jeg har vært borti, kommer garantert ikke til å fortsette som kunde etter 12 md. som egentlig var planen.
Vi bor slik til at fiber til nå ikke er planlagt. Etter som kobbernettet til Telenor også blir lagt ned er det ikke så mange alternativer. Valget falt derfor på Telia trådløst bredbånd. Det tok noe lengre tid å få det installert enn det som ble lovet, men er fornøyd med både utstyr og montering da det til slutt ble gjort. Har til nå kun brukt det i en drøy måned, og bortsett fra et par korte avbrudd har det fungert helt utmerket. Foreløpig meget fornøyd. Responstid på kundesenteret og kontaktskjemaet kan dog forbedres.
Jeg bestilte et bedriftsabo til meg selv på mitt ENK. Ønsket ikke binding, så valgte et normalt priset abo + telefon uten rabatt. Når jeg nå byttet operatør fikk jeg bruddbegyr, fordi jeg hadde 24.mnd binding. Jeg gikk inn på bestillingssiden igjen, og det står ingenting om binding der.. men om du søker opp abo og går inn på infosiden om abo står det nederst. På grensen til svindel å ikke oppgi dette på bestillingssiden.
Få en ringe-tilbake funksjon!!!! Dekning er helt forferdelig, både for mobil og bredbånd. Alle andre selskaper klarer det, hvorfor gjør ikke dere?
Har hatt Telia/Get i tre ulike leiligheter, hver gang er internettet ustabilt og tregt. Pingen er veldig høy, som gjør at om du ønsker f.eks å spille på internettet så er det så godt som umulig. Har klart å få byttet til Lyse etterhvert i alle leilighetene, og dette har hjulpet både med stabiliteten og farten på internettet. Har du mulighet å bytte vekk fra Telia, gjør det med en gang.
Stadig restarting. Wifi forsterkere fungerer dårlig. Ingen hjelp fra kundeservice
Jeg og min sønn hadde telia familie med 10 GB hver og prisen var bra. 249,- betalte jeg og han 399,- med 30 % rabatt. Jeg kjøpe han ny telefon på supertilbud gjennom DnB. Dette forutsetter nytegning eller videre binding i 12 mnd. Da ny avtale kom var rabatten på 30% borte. Jeg spurte på butikken om vi kunne binde oss til et rimeligere abonnement da han aldri bruker 10 GB pr mnd og det kunne vi. Han fikk da 6 GB til kr 329,- Det som skjedde videre var at mitt abonnement økte til 399.-pr mnd iten å bli varslet. Det som skulle være et supertilbud endte opp med en differanse på kr 38,- og mindre data. Supertilbudet ble gjort om til at jeg kjøpte telefonen på fullpris og jeg skifter leverandør av mobilabonnement. Sjekk nøye hva dere har og evt får hvis man velger å inngå nye avtaler/mobilkjøp