Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Kan ikke få fiber der jeg bor og talia har bedre dekning enn Telenor som drifter mobiltelefonen.
Jeg har i nærmere 10 måneder betalt dobbelt abonnementer hver måned. Det vil vel tilsvare tiden fra da Telia overtok Chess. Jeg har fundert og ringt Telia uten noen løsning. I kveld fekk jeg nok, ringte igjen og fekk beskjed om å finne faturanummer på E avtale på nettbanken. Kunne de ikke ha gjort det selv? Jeg kavet en stund, men aha! Løsningen kom: De har uten mitt vitende lagt inn min mann`s abonnement med hans navn på min konto, som E avtale. Det morsomme er at min mann selvfølgelig ikke har mottatt noen regninger. I går kveld byttet jeg til Telenor.
Prøvde si opp abonnementet via tlf, fikk bekreftet at det var greit. Tok kontakt da regningene fortsatte å komme, da var ingen oppsigelse mottatt og jeg måtte sende flyttemelding. Flyttemelding ble ikke godkjent før 1mnd etter da de måtte kontakte ny huseier om han ville overta, når han ikke ønsket det så måtte jeg betale enda en mnd selv om jeg ikke hadde bodd i huset de siste 2 mnd etter at jeg ringte å sa opp. Etter uttallige forsøk på forskjellige mail adresser, chat og tlf har jeg sendt klage, men tviler den blir behandlet da de har slettet all kontakt i systemet sitt og gir blaffen i hva jeg forteller. På toppen av det hele så har de sendt faktura på utstyr som aldri har vært levert meg (tidligere GET utstyr), da jeg har brukt app via apple TV. Dette har de heller ikke kontroll på, så slik det ser ut nå, så må jeg betale 2500,- for en tjeneste på en adresse hvor jeg ikke bor, ei heller bodde i den perioden som jeg må betale for i tillegg til denne TV boksen. Hold dere unna disse kommunistene her!!
Jeg skulle aldri verden bestilt mobil på avbetaling hos Telia. De bare feil fakturerer meg hør eneste måneder. Hør eneste månede må jeg ringe inn, fordi fakturaen er feil. Så mye som 7200kr over fakturerer di meg. Nå har de begynt å sende ut purringer uten noe som helst grunn, enda jeg har betalt, så sender de purringer. Nå er jeg så lei, og forbannda. Vil bort i fra Telia!
Når de IP baserte kanalene på min TV tidvis var utilgjengelige trodde jeg naturligvis at det var leverandøren av disse som var årsaken. Når jeg så forsøkte å caste fra en av mine app'er - over til TV'n - ble det ganske raskt oppdaget at det var nedlastninghastigheten generelt som var problemet. NKOM,s nettfart viser en hastighet på mellom 1 og 3 Mbit. Etter 45 minutters ventetid på kundeservice får jeg omsider svar. Oppsummert svar: Hastigheten ville trolig bli bedre om 3-4 dager. Hvis ikke kunne jeg bare ringe på igjen. Konklusjon: Oppsigelse av abonnement med umiddelbar virkning.
Telia bedrift baserer seg - iIKKE - på et godt og lojalt kundeforhold med fornøyde kunder, men bruker umoralske og snuskete metoder for å lure kunden inn i avtaler de ikke ønsker, men kun øker profitten til dette tvilsomme selskapet,. Deres metoder må være klart lovstridig !!! At jeg ble lurt inn i dette giftige nettet , har gitt meg mer bekymring enn noe annet i løpet av mine 20 år som daglig leder.
Forferdelig dårlig kundeservice og lang tid før de svarer på chat og telefon. Veldig dårlig kunnskap om å sette opp e-sim til apple Watch. Ba meg oppsøke en Telia forhandler. Styr langt unna.