Xplora Mobile opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Tittelen sier alt, vi ble ikke varslet om endringen i prisene for abonnementene. I tillegg har det fortsatt å sende betalingspåminnelser på en faktura vi ikke har mottatt i utgangspunktet. Litt etter at folk begynte å miste tiltro til dem fjernet de også telefonnummer fra kundeservicesiden, sannsynligvis for å slippe telefoner fra sinte kunder. Telefonnummeret eksisterer imidlertid fortsatt, det er bare vanskelig å lete opp. Ring 815 56 046 for å nå dem.
Det er ikke ofte jeg tar meg bryet til å skrive omtale om et produkt eller tjeneste, men hvis dette er med på å motvirke at noen flere bytter til Pepcall, så er det så aldeles verdt det. Pepcall, eid at folkene bak treningskjeden Elixia, kjørte en aggressiv reklamekampanje da de startet opp. De lovet gode betingelser og variabel fakturering basert på ditt faktiske forbruk. De lovet fri bruk av ringeminutter, SMS og MMS og gunstige priser per MB datatrafikk. Ved dataforbruk under en gitt grense ville kunden ikke bli fakturert i det hele tatt. Jeg, som mange andre byttet til Pepcall, bare for å finne ut senere at de endret kjøpsvilkårene UTEN Å INFORMERE SINE KUNDER! De sendte deretter ut fakturaer i bøtter og spann til alle sine nye godtroende kunder. I tillegg er de nye prismodellene så lite konkurransedyktige at det vanskelig å tro at de fremdeles er i live. For eksempel så tilbyr ICE 1 GB data og fri MIN/SMS/MMS til 99kr mnd, hvor Pepcall tar hele 189kr mnd for samme produkt... Altså 89% dyrere. Jeg kontaktet kundeservice og spurte om et bedre tilbud hvis de ønsket å beholde meg som kunde. Etter flere dager fikk jeg endelig svar: "Nei, vi har ingen priskrig da vi er en av de billigste aktørene i markedet" Da tenkte jeg at de måtte være en gjeng som satt med hode i sanden - de kan da umulig tro at de kan holde på slik? Uansett... Et lite glimpt på hjemmesidene deres viser at de fremhever som sine styrker: - Telenordekning - fri MIN/SMS/MMS, - gratis bankID - HD voice. La meg gjøre dette klinkende klart: ALT (med unntak av telenordekning) er å forvente av en seriøs teleoperatør. Det er på ingen måte "styrker" Pepcall har i forhold til konkurrentene. Kort sagt tilbyr de samme produkt til en langt dyrere pris, noe det ikke ser ut til at de helt forstår. STYR LAAAAAAANGT UNNA!
Styr unna! Veldig høye regninger selvom man bruker mobilen lite.
De sender ikke ut fakturaer på papir, bare på mail. De legger på salær på 400 kr på beløp under kr 200. Bonnier er best i klassen, de stopper abonnementet, og sender bare ut krav på x antall blader, og aldri salær eller renter. Først etter 6 mnd går sakene til inkasso, men uten salær de første 3 mnd.
Blir fortsatt fakturert fra dette selskapet på tross av at jeg har både byttet abonnement og betalt overprisede regninger fra da jeg var kunde. Styr unna!!
Bare tull med Pepcall. Sender feil fakturaer og svarer ikke ordentlig på henvendelser.
Tar helt andre avgifter enn de sier, informerer lite eller ingenting. Kundeservice er vanskelig tilgjengelig, og når man først får tak i dem er de mer opptatt av å hjelpe seg selv. Det ble en dyrkjøpt opplevelse. Styr langt unna.