Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fornyer automatisk avtaler 3 mnd før avtaletiden går ut, noe som medfører avbruddsgebyr på kr 3000 + mva pr. abonnement og kr 5000 + mva om de har lurt på deg sentralbordsløsning. Er neppe fysisk mulig å skifte uten å betale dyrt i avbruddsgebyr. Fakturaer har alltid vert over dobbelt så høye som forutsatt av selger, oppstart for 2 år siden kostet flere tusen kr. Prøvde å bytte rett etter avtaleinngåelse for 2 år siden, men ble sjokket av gebyrene. Ventet derfor 2 år, bare for å få et trusselbrev om avbruddsgebyr på mail. Da jeg poengterte at avtalen var 24 mnd og var på vei til å gå ut fikk jeg svar om at avtalen var automatisk fornyet for 3 mnd siden. Har valgt å trekke meg ut å betale gebyrene, bare for å være sikker på at jeg ALDRI kommer til å ha noe med dette firmaet å gjøre igjen. Kan kun beskrives som ren svindel!!!
Dårlige tjenester, dyrt, lurer folk med liten skrift på kontrakter, håpløst å komme ut av kontrakten uten store kostnader, automatisk fornying.
Hei. Jeg opplever flere ting som gjør at jeg vil forlate Phonero: 1) Da jeg ble kunde ble jeg lovt en avtale. I ettertid så viser det seg at avtalen ikke var slik som selger forklarte. Dere viser til signert avtale. Dere velger å legge all deres beslutning til den signerte avtalen. Jeg leste ikke avtalen grundig nok tydeligvis. Selgeren sluttet like etter at avtalen var inngått, og før avtalen trådte i kraft og den tekniske løsningen skulle settes sammen. 2) Dere har dobbelt så stort bruddgebyr som den leverandøren jeg hadde da jeg ble kunde hos dere. Løsningen er den samme. Dere har lagt inn bruddgebyr på telefonnr. som dere opprettet i deres system, for at mobilnr. mitt skal kunne fungere med IP-telefon. Dette ble jeg ikke informert om. 3) Dere la ikke inn samme datamengde på abonnementet mitt som jeg hadde (dere fikk fakturakopi av min tidligere avtale med spesifikasjoner). Dette førte til at jeg flere måneder gikk over datamengden, og «brukte opp» den kreditnotaen som dere la inn for dekning av bruddgebyr hos min tidligere leverandør. 4) Ved problemer med IP-telefonen nå i sommer, så skylder dere på mitt interne nett. Jeg har kjørt PING og Traceroute, og finner ingen ustabilitet i nettverket mitt. Feilen dukket plutselig opp, og nå virker det som det er bedre igjen. Men hvem vet? Dere legger all skyld på mitt nettverk fra første e-post. Ingen har ringt meg og forsøkt å feilsøke, eller bistå med problemet annet enn å svare på e-post. Oppsummert så har deres selskap vist meg hvordan man IKKE skal behandle en kunde. Derfor skal jeg forlate deres selskap, og kommer ikke til å anbefale dere til noen andre i fremtiden. Dere har en ukultur i deres kundeservice, noe som dere vil tape på i lengden.
Har vært kunde hos Phonero siden oppstarten av selskapet og har hatt flere bedriftsabonnement frem til for ca. 1,5 år siden. Da endret jeg flere av anrops nummerne fra bedrift til privat abb. uten bindingstid. Ved overgang virket alt ok inntil jeg ble presentert bruddgebyr (på de flyttede nr.) pr. nr. på kr. 3. 000,-. Det skulle ikke påløpe bruddgebyr så lenge avtaletiden på 24 mnd. For lengst var utløpt. Etter en del kommunikasjon ( både via telefon med kundesentret og via mail) ble disse gebyrene slettet. Slettingen kom på ingen måte av seg selv - mildt sagt. Deretter har det for så vidt fungert greit vedr. fakturert beløp jfr. forbruk. Men folkens: - Vær opps - hvis dere skal si opp anropsnumrene til tross for at bindingstiden er utløpt, påløper det fortsatt et (brudd) gebyr ved portering over til en annen leverandør. Dette ble jeg opplyst står i avtalevilkårene. Ok, jeg burde selvsagt tilegne meg denne infoen ved avtaleinngåelsen, men synes nok det er vel drøyt å kreve ytterligere gebyr. Generelt velger jeg å oppsummere våre erfaringer med Phonero som middels positive.
Hyggelig kundeservice, bra hjelp, for høye priser, trege til justere ned priser, ikke bruk telefonen i USA, med Phonero abbonnement.
Phonero nekter å akseptere telefonisk oppsigelse og forsetter med å sende ut fakturaer til døde "kunder".
Jeg har aldri opplevd dårligere kundeservice i noe selskap noensinne, uansett bransje. De er raske til å svare på kundeservice, men det virker som om "kunderådgiverne" du kommer i kontakt er eksperter på å lure deg inn i avtaler som koster deg dyrt. Her må du lese alt som står med liten skrift for du kan ikke stole på at de forteller deg sannheten!! Jeg gremmes over at jeg lot meg lure til å bytte til Phonero, og ser frem til at jeg snart er ferdig med deres tjenester.
Min erfaring med Phonero er dessverre en skremmende opplevelse. En selger som unnlater å fortelle om alle tilleggsprisene, dekning som ikke tilsvarer andre leverandører, inkompetent kundeservice og dårlig håndtering av misfornøyde kunder. Så min anbefaling er å holde seg unna selskapet. Bare søk etter flere andre sin erfaring, så ser du at jeg er ikke den eneste, dessverre.
Dyrt og dårlig. De er mye dyrere enn andre telefonselskaper for vårt bruk. Vi ble i tillegg lurt på ekstra abonnement fordi de sendte med en haug simkort og ikke greide å portere telefonnummer som skulle porteres. Men det verste er at de ikke får til å sende faktura til rett tid, har sendt en rekke varsler på epost til en epostadresse som ikke eksisterer og ikke sender varsler til riktig telefonnummer. De har til og med sendt faktura med vårt firmanavn til en person i et annet firma i en helt annen bransje (det var i riktig by i det minste). Styr langt unna!
Blev lurt av en telefonselger. Koster 3000,- at annulere avtalen.
Ble lurt av selger inn i en 2 års bindingsavtale der hvor jeg ble lovt lave priser, men fikk det styrt motsatte med et kundeservice som er på randen til ubrukelig. Koster 3000,- å bytte, noe som ble en svært kostbar erfaring.
De nekter å godta min muntlige oppsigelse når jeg ringer 03222. Får ikke sendt en skriftlig beskjed om at jeg vil si opp fasttelefonen. Serveren sier at noen opplysninger mangler selv om jeg har fylt ut alt i kontaktskjema. Elendig webside. En ting er sikkert, jeg skal få den sagt opp om det enn skal koste.
De fakturerer oss for overforbruk ihht dataavtale, deretter beklager de feilen da abb. ikke ble strupet på 128kb/s som annonsert og lover å kreditere. Det skjer aldri og nå to måneder senere så mener de vi likevel skal betale. Utrolig dårlig kundeservice, sørg for å ha ALT SKRIFTLIG når det gjelder dette firmaet. Vi ser nå etter ny leverandør.
Svarte på en sms sendt fra en av selgerene, og vipps så har jeg signert bedriftsavtale, med høyt bruddgebyr! Prøvde til og med å angre før de hadde sendt sim kort, men det gikk de ikke med på. Ble fortalt at det kom til å koste 299 i mnd, får fakturaer på rundt 500 kr hver mnd. Helt elendig kundeservice i tillegg! Godt gjort av Phonero å lure en 20 år gammel student, takk for den lærepengen!
Ingenting er bra med Phonero. LIGG UNNA!! De skylder sin elendige dekning på telefonene..
Jeg ble lurt inn i en bedriftsavtale med 24 måneders binding. Etter 24 måneder skulle jeg ut av bedriftsavtalen og fikk beskjed om å betale 3750 kr i bruddgebyr. Etter 24 måneder setter de deg på ny binding. Det er ikke lett å komme seg ut av uten å bli flådd. Er dessverre en dyrekjøpt erfaring fra min del Har ingen positive ting å si om Phonero.