Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
To e poster og feilfakrurert tlf. ble fjernet og kredittnota utstedt. Kjapt svar. Phonero fungerer godt for en hyggelig kostnad. Heller ikke massiv og masete markedsføring.
Heisann Knut. Gode samarbeid og fornøyde kunder er viktig for oss. Vi skal gjøre alt vi kan for å fortsette det gode samarbeidet. Vi setter pris på tilbakemeldingen Hilsen Christer, Phonero
Mange selskaper har god kundeservice, men her opplevde jeg å få spesielt god hjelp og gode, relevante råd.
Hei, Knut. Takk for en fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til kundesenteret. Vi er her hvis du skulle trenge hjelp i fremtiden. Hilsen Christer, Phonero
Veldig bra. Phonero har god dekning og service. Samtaler og oppringing er tydelige og blir ikke brutt.
Heisann Fritz! Veldig gøy å lese tilbakemeldingen din God samtalekvalitet er svært viktig for Phonero. Derfor kan du med gratisfunksjonen 4G Tale få bedre dekning, bedre lydkvalitet og raskere kontakt med den du ringer. Vi har veileder på nettsiden eller du kan kontakte kundesenteret så hjelper vi deg med hvordan du kan aktivere det på telefonen. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero
Mitt kundeforhold begynte etter at jeg ble kontaktet av Phoneros selger per telefon. Jeg ble tilbudt en bedriftsavtale da selger så jeg hadde et enkeltmannsforetak. Jeg opplyste om at dette foretaket aldri har vært i bruk da jeg er i annen fulltidsstilling. Til tross for dette skulle selger gi meg en billigere avtale gjennom mitt enkeltmannsforetak, selv om jeg sa jeg bruker abonnementet mitt som privatperson og ikke ville ha bedriftsabonnonment. Jeg fikk opplyst om at bindingstiden dessuten var på 24 måneder og takket da nei fordi jeg ikke ville forplikte meg til en mobiloperatør på en så langsiktig og økonomisk måte. Selger kunne imidlertid etter samtale med sin sjef tilby meg samme avtale uten bindingstid og forpliktelse. Jeg vil understreke at premissene for at jeg gikk med på avtalen var at den skulle være uten binding og forpliktelse. Dette kunne jeg ikke lenger takke nei til så jeg takket ja per melding. Da jeg mottok min første faktura kunne jeg se at jeg i tillegg til prisene jeg fikk oppgitt i tilbudet måtte betale moms. Prisene stemte ikke overens med det selger informerte om per telefon, i forkant av opptaket av avtalen. Ettersom jeg ikke har enkeltmannsforetaket i drift har jeg ingen inntekter jeg kan avskrive avgiften på skatten, dette opplyste jeg om til selger per telefon. Det ekstra beløpet økte mine utgifter betraktelig og det endte opp med en avtale som ble dyrere enn den jeg hadde i utgangspunktet hos Telenor, altså det motsatte av det selger lovet meg. Jeg ble feilinnformert av selger til å tro at jeg skulle få en avtale billigere enn de faktiske forholdene senere skulle vise. Selger visste at foretaket mitt aldri har vært i bruk og ikke har noen inntekt. Og misledet meg inn i en avtale jeg ikke burde hatt. Etter denne erfaringen besluttet jeg å avslutte mitt kundeforhold hos Phonero og starte et nytt kundeforhold med Telenor. Jeg ble overrasket over å få bruddgebyret på 3000 + moms(totalt nesten 4000) da dette ikke stemte overns med premissene jeg stilte over telefon. Jeg ser i ettertid at dette står i vilkårene i avtalen, men dette stemmer ikke med det som ble avtalt mellom meg og selger muntlig på forhånd. Jeg skulle gjerne fått en advarsel om bruddgebyret i forkant av utmeldingen. Jeg ble oppsøkt av telefonselger med bakgrunn i mitt enkeltmannsforetak og ble misledet til å tro at jeg skulle få en avtale som var billigere enn den jeg hadde fra før. Selger kommuniserte at jeg ikke var forpliktet ved bindingstid, men holdt igjen informasjon om et betydelig bruddgebyr. Prisene ble oppgitt uten MVA, noe som ikke var relevant i mitt tilfellet, da disse må betales av meg som privatperson uansett. Jeg skriver med dette denne negative omtalen om dere, med bakgrunn av at jeg er blitt feilinformert per telefon. Hadde jeg fått vite om bruddgebyret ville jeg ikke sagt opp avtalen så snarlig, og hadde jeg fått vite om momsen og bruddgebyret av selger ville jeg ikke inngått avtalen i utgangspunktet. Når prisene ble diskutert ble ikke momstilegget nevnt. Slik jeg kan lese av andre negative avtaler fra det siste tidsrommet ser jeg at det er mange som har hatt lignende erfaringer. Det virker som telefonselgere bevisst oppsøker personer som har enkeltmannsforetak og ved å holde igjen informasjon om sanne priser lokker vedkomne inn i en avtale som er svært ugunstig for privatpersoner med vilkår som er tiltenkt etablerte bedrifter. Jeg blir veldig skuffet og betenksom når dette gjort med overlegg av selger da selger har fått vite hvordan min situasjon egentlig er. Håper denne omtalen kan veilede andre som vurderer Phonero bort fra å havne i min situasjon. Samtidig undres jeg om Phonero virkelig kan stå bak en slik salgs-etikk. Jeg har vært i kontakt med kundeservice og vil videre ta saken med til brukerklagenemnda for elek. kommunikasjon. Dersom du som leser omtalen har erfart en lignede sak med Phonero kan du gjerne gi meg en beskjed.
Hei, Amund. Dette hørtes ikke bra ut Uten å kjenne saken din i detalj håper jeg du kan ta kontakt på [email protected] Legg gjerne med ditt nummer og selgers nummer om du har dette. Vi vil gjerne se nærmere på saken og foreta nødvendige tiltak. Hører fra deg. Hilsen Christer, Phonero
Ok dekning, svarte raskt på kundeservice, fikk hjelp med en gang, holdt ord.
Hei, Per. Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til kundesenteret. Gode samarbeid og fornøyde kunder er viktig for oss. Selv som Bytt-favoritt 2021 og EPSI vinner av beste kundesenter for bedrifter gir vi oss ikke der, og fortsetter arbeidet for å yte god service fremover. Ha en fin dag Hilsen Christer, Phonero
Et skifte fra Telenor Bedrift var enkelt. Billigere abonnement og mer for pengene.
Heisann "G. J" Så fint å se at du er fornøyd med både pris og hva du fikk for prisen. Vi setter pris på tilbakemeldingen og ser frem til et godt samarbeid. Hilsen Christer, Phonero
Veldig god kunde service, vi er et firma som ønsker å ta være på våres tid, og Phonero bruker ikke våres tid !!!
Hei, Ahmed. Takk for en flott tilbakemelding! Vi skal gjøre alt vi kan for å fortsette det gode samarbeidet. Ha en fin dag. Hilsen Christer, Phonero