Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har fire telefoner registrert på bedriftsabonnement. Dyrt å ringe og gjøre stort utover det, som SMS, data osv, men fungerer og administreres greit og oversiktlig.
Låst i 10 mnd. til og bytter garantert når tiden er oppe!
Automatisk avtalefornyelse uten varsel, kun 5-sifret dyre kundeservicenumre, høye kostnader og eller bindingstid ved omgjøring av abonnement. Jeg forlater så raskt jeg kan.
Fornyer automatisk avtaler 3 mnd før avtaletiden går ut, noe som medfører avbruddsgebyr på kr 3000 + mva pr. abonnement og kr 5000 + mva om de har lurt på deg sentralbordsløsning. Er neppe fysisk mulig å skifte uten å betale dyrt i avbruddsgebyr. Fakturaer har alltid vert over dobbelt så høye som forutsatt av selger, oppstart for 2 år siden kostet flere tusen kr. Prøvde å bytte rett etter avtaleinngåelse for 2 år siden, men ble sjokket av gebyrene. Ventet derfor 2 år, bare for å få et trusselbrev om avbruddsgebyr på mail. Da jeg poengterte at avtalen var 24 mnd og var på vei til å gå ut fikk jeg svar om at avtalen var automatisk fornyet for 3 mnd siden. Har valgt å trekke meg ut å betale gebyrene, bare for å være sikker på at jeg ALDRI kommer til å ha noe med dette firmaet å gjøre igjen. Kan kun beskrives som ren svindel!!!
Dårlige tjenester, dyrt, lurer folk med liten skrift på kontrakter, håpløst å komme ut av kontrakten uten store kostnader, automatisk fornying.
Hei. Jeg opplever flere ting som gjør at jeg vil forlate Phonero: 1) Da jeg ble kunde ble jeg lovt en avtale. I ettertid så viser det seg at avtalen ikke var slik som selger forklarte. Dere viser til signert avtale. Dere velger å legge all deres beslutning til den signerte avtalen. Jeg leste ikke avtalen grundig nok tydeligvis. Selgeren sluttet like etter at avtalen var inngått, og før avtalen trådte i kraft og den tekniske løsningen skulle settes sammen. 2) Dere har dobbelt så stort bruddgebyr som den leverandøren jeg hadde da jeg ble kunde hos dere. Løsningen er den samme. Dere har lagt inn bruddgebyr på telefonnr. som dere opprettet i deres system, for at mobilnr. mitt skal kunne fungere med IP-telefon. Dette ble jeg ikke informert om. 3) Dere la ikke inn samme datamengde på abonnementet mitt som jeg hadde (dere fikk fakturakopi av min tidligere avtale med spesifikasjoner). Dette førte til at jeg flere måneder gikk over datamengden, og «brukte opp» den kreditnotaen som dere la inn for dekning av bruddgebyr hos min tidligere leverandør. 4) Ved problemer med IP-telefonen nå i sommer, så skylder dere på mitt interne nett. Jeg har kjørt PING og Traceroute, og finner ingen ustabilitet i nettverket mitt. Feilen dukket plutselig opp, og nå virker det som det er bedre igjen. Men hvem vet? Dere legger all skyld på mitt nettverk fra første e-post. Ingen har ringt meg og forsøkt å feilsøke, eller bistå med problemet annet enn å svare på e-post. Oppsummert så har deres selskap vist meg hvordan man IKKE skal behandle en kunde. Derfor skal jeg forlate deres selskap, og kommer ikke til å anbefale dere til noen andre i fremtiden. Dere har en ukultur i deres kundeservice, noe som dere vil tape på i lengden.
Har vært kunde hos Phonero siden oppstarten av selskapet og har hatt flere bedriftsabonnement frem til for ca. 1,5 år siden. Da endret jeg flere av anrops nummerne fra bedrift til privat abb. uten bindingstid. Ved overgang virket alt ok inntil jeg ble presentert bruddgebyr (på de flyttede nr.) pr. nr. på kr. 3. 000,-. Det skulle ikke påløpe bruddgebyr så lenge avtaletiden på 24 mnd. For lengst var utløpt. Etter en del kommunikasjon ( både via telefon med kundesentret og via mail) ble disse gebyrene slettet. Slettingen kom på ingen måte av seg selv - mildt sagt. Deretter har det for så vidt fungert greit vedr. fakturert beløp jfr. forbruk. Men folkens: - Vær opps - hvis dere skal si opp anropsnumrene til tross for at bindingstiden er utløpt, påløper det fortsatt et (brudd) gebyr ved portering over til en annen leverandør. Dette ble jeg opplyst står i avtalevilkårene. Ok, jeg burde selvsagt tilegne meg denne infoen ved avtaleinngåelsen, men synes nok det er vel drøyt å kreve ytterligere gebyr. Generelt velger jeg å oppsummere våre erfaringer med Phonero som middels positive.