Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
SMB Mobil
3.7
931 verifiserte omtaler

SMB Mobil omtaler og erfaringer

Negativ trend

SMB Mobil opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.7
Bra
931 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#6
Middels
SMB Mobil er rangert
#6 av 10 bedriftsoperatører
67%
Bra
67% anbefaler SMB Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 931 omtaler om SMB Mobil

FILTRER OMTALER
447
193
21
13
257
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SMB Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Minner om svindel.

Omtale av  Yngvar

Ble akkurat oppringt av selger fra dette selskapet som snakket usant fra første setning. Jeg hadde overhode ingen avtale om at han skulle ringe meg, eller at jeg skal bytte mobilselskap. Markedsføring som minner om svindel og jeg anbefaler andre å styre unna dette selskapet. Lite trolig at denne type markedsføring er lovlig.

Svar fra SMB Mobil
26.04.2023 13:15

Hei Yngvar Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese at du har hatt en negativ opplevelse. Hvis du har fått feilinformasjon vil jeg be deg om at du sender meg en e-post til [email protected] med hva du mener er usant. Det vil gjøre at det blir lettere for oss å ta tak i dette raskt. Mvh Charlotte SMB Mobil

Tåkepratende selger

Omtale av  Ketil

Jeg hadde akkurat en overivrig selger på tråden som mente jeg hadde krav på 40-50% rabatt. Han presentere seg på en måte som gjorde at jeg forsto det som om han ringte fra hovedkontoret til Telenor. Jeg måtte spørre flere ganger for at han skulle svare tydelig på hvor han ringte fra. På spørsmål om binding og brudd svarte han at det selvfølgelig ikke var snakk om slikt. 3 sek på Google viser at bruddgebyret er enormt. Ren svindel!

Svar fra SMB Mobil
26.04.2023 12:39

Hei Ketil Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har fått inntrykk av at vi ringte fra Telenor, og dette er noe vi tar svært alvorlig. Vi jobber hele tiden med forbedre oss, og ville satt pris på om du sendte en e-post til [email protected] med telefonnummeret ditt og tidspunktet du ble ringt, og gjerne en liten oppsummering. Da kan jeg få undersøkt dette nærmere. Når det gjelder dette med binding og brudd så tilbyr vi ulike typer abonnement. Vi har abonnement uten avtaletid, abonnement med en avtaletid på 24 måneder og abonnement med en avtaletid på 36 måneder. Hvis du har et abonnement uten avtaletid, vil du ikke pådra deg et bruddgebyr ved en eventuell oppsigelse. Mvh Charlotte SMB Mobil

Selger lyver?

Omtale av  Emil

Ble oppringt og det reklameres med reduksjon på 40% av prisen. Sjekket deretter bytt.no før jeg byttet, og hvor det nevnes av flere et bruddgebyr på 5700. Ved senere samtale med selger stiller vedkommende seg uforstående til at et slikt gebyr eksisterer. Stoler ikke på. Mottok aldri kontrakt da jeg aldri sa ja, men antar det vil stå et slikt gebyr der.

Svar fra SMB Mobil
24.04.2023 09:42

Hei Emil, Takk for din tilbakemelding. Vi ønsker å informere deg om våre avtalevilkår for ulike abonnementstyper. For våre abonnement uten avtaletid har vi en standard oppsigelsestid, og man står fritt til å være kunde ut oppsigelsestiden. For abonnement med 24 måneders avtaletid vil det påløpe et bruddgebyr på 3000,- eks. mva. dersom man velger å bytte til en annen operatør. For abonnement med 36 måneders avtaletid vil det påløpe et bruddgebyr på 4500,- eks. mva. dersom man velger å bytte til en annen operatør. Dersom man velger å bytte til en annen operatør før avtaletiden har utløpt, vil man pådra seg bruddgebyret som følge av brudd på avtalen. Hvis du for eksempel fikk et tilbud uten avtaletid, vil altså bruddgebyret på 4500,- ikke gjelde for deg. Jeg håper du kan sende en e-post til [email protected] med ditt telefonnummer og tidspunktet du ble oppringt, slik at vi kan undersøke saken nærmere. Mvh Charlotte SMB Mobil

På grensen til svindel

Omtale av  Jan R. O

Ble oppringt og overtalt til å bytte leverandør. Hyggelig og hjelpsom selger, og hyggelige folk på kundeservice. Overraskelsen kom med første faktura hvor det da viste seg at prisene de hadde oppgitt var eks mva. Dette ble mildt sagt underkommunisert av selger. Byttet så abb tilbake til gammel leverandør, da kom overraskelse nr 2 med 5700 i bruddgebyr. Når jeg går tilbake og sjekker kontrakt etc ser jeg jo at disse tingene står oppgitt litt nede i betingelsene, så de har det juridiske på det tørre, men spekulerer jo veldig i at folk ikke leser hele avtalen, og unngår å nevne dette ved kontakt.

Svar fra SMB Mobil
05.04.2023 12:38

Hei Jan R. O Takk for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at det ikke ble kommunisert tydelig nok til deg at prisene som ble oppgitt var eksklusive mva. Vår praksis er å alltid informere våre kunder om dette i oppsummeringen, ordrebekreftelsen og i SMS-en som sendes ut og må bekreftes. Jeg vil også påpeke at bruddgebyret du ble belastet med er en standard avgift som er oppgitt i avtalevilkårene og ordrebekreftelsen, men vi forstår at dette kan ha kommet som en overraskelse for deg. Vi tar tilbakemeldingen din til etterretning og vil se på hvordan vi kan gjøre det tydeligere for våre kunder. Send gjerne en oppsummering av saken til [email protected] hvis du ønsker at vi undersøker saken din nærmere. Mvh Charlotte SMB Mobil

Dårlig selgertaktikk

Omtale av  Knut L

Leste under her at «Det er uakseptabelt at du skulle få inntrykk av at vi ringer fra et annet selskap, og vi ønsker å gjøre alt vi kan for å rette opp i denne situasjonen. For å hjelpe oss med å finne ut hva som gikk galt og for å kunne ta de nødvendige tiltakene, vil vi be deg om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer. Dette vil hjelpe oss med å behandle saken.» Trodde selv det var Telenor som ringte. Da jeg fikk sms hvor jeg skulle godkjenne dette så jeg at det ikke er det. Dessuten er prisen eks. MVA. I min bransje er jeg ikke mva-reg og prisen vil dermed bli dårligere enn hva jeg hadde fra før. Veldig pågående selger, den første gangen de ringte var vedkommende så masete at jeg la på. Også da trodde jeg selger var fra Telenor. Jeg styrer unna!

Svar fra SMB Mobil
05.04.2023 12:35

Hei Knut L, Takk for tilbakemeldingen din. Vi er lei oss for at du har hatt en negativ opplevelse med vår selger. Det er uheldig at du har fått inntrykk av at vi ringte fra et annet selskap. Vi tilbyr kun bedriftsabonnement, og det skal informeres om at bestillingen er gjort hos SMB Mobil AS og at priser er oppgitt eks mva i oppsummeringen av samtalen, samt at dette kommer frem i SMS og ordrebekreftelse. Vi hadde satt pris på om du ville hjelpe oss med å identifisere hva som gikk galt, og vi vil gjerne be deg også om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer da jeg ikke kan se å ha mottatt e-post fra deg allerede. Mvh Charlotte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Styr unna. Dette er svindel

Omtale av  Steinar B

Fikk telefon fra en hyggelig mann som jeg fikk inntrykk av ringte fra Telenor. Jeg fikk gode priser som viste seg å være eks mva. De opererte altså med en høyere pris enn jeg hadde fra før. Nå krever de meg for et bruddgebyr fordi jeg har sagt opp avtalen. Rein svindel! Kommer ikke til å gi meg før de trekker kravet.

Svar fra SMB Mobil
05.04.2023 12:10

Hei Steinar B, Takk for din tilbakemelding. Så trist å høre at det ikke kom tydelig nok frem at vi ringte fra SMB Mobil, slik skal det absolutt ikke være. Som standard skal selgeren informere om at prisene er oppgitt eks mva da man har fått et bedriftsabonnement i oppsummeringen. Dette er også spesifisert i ordrebekreftelse og SMS-en som sendes ut og må bekreftes. Send meg en e-post til [email protected] med en oppsummering av saken, så ser jeg gjerne nærmere på den for deg. Mvh Birgitte SMB Mobil

Fornøyd kunde !

Omtale av  Guttorm T. B

Blei kunde i januar i år. Alt fungerar som det skal. MVH Guttorm

Svar fra SMB Mobil
21.03.2023 08:32

Hei Guttorm T.B, Takk for din tilbakemelding. Det er flott å høre at alt fungerer som det skal. Vi er glade for å vite at du er tilfreds, og vi vil fortsette å jobbe hardt for å sikre at våre kunder får den beste opplevelsen mulig. Mvh Charlotte SMB Mobil

Trist at dere ikke har lært kundebehandling.

Omtale av  Helge

Tenker SMB Mobil bør endre sin aggressive taktikk til opplysende og tydelig informasjon. Det et nytt selskap ikke trenger, er å bruke pengene sine på useriøse tilbydere. Jeg fikk forespeilet en helt annen deal enn hva som ble realiteten. Til alle dere som blir oppringt.IKKE INNGÅ AVTALE MED DETTE SELSKAPET. De ER IKKE et Telenorselskap, men bruker samme nett som Telenor.

Svar fra SMB Mobil
14.03.2023 13:43

Hei Helge, Takk for din tilbakemelding. Det er svært beklagelig at dette er inntrykket du fikk av oss. Jeg ønsker gjerne at du sender en e-post til [email protected] slik at jeg kan undersøke dette for deg, da du skriver at du fikk forespeilet en annen deal enn hva som ble realiteten. Vi er en selvstendig operatør med full Telenordekning og full hastighet. Mvh Charlotte SMB Mobil

De unnlot å informere om alt tuklet som bytting innebærer.

Omtale av  Storm

E-post server smpt-feil, ingen hjelp på hjemmeside/ app. Umulig å sende. Nettbank på mobil datt ut, tok dager å få betalt og komme inn på altinn mm. Tvillingtelefon ute av drift i flere dager. Ikke telefon i det hele tatt i ett døgn da byttet foregikk.

Svar fra SMB Mobil
14.03.2023 13:27

Hei Storm, Takk for din tilbakemelding. Jeg sender dette videre internt slik at vi kan vurdere å oppdatere informasjonen og veiledningene på vår hjemmeside. Hvis du fortsatt opplever problemer ønsker jeg gjerne at du sender en e-post til meg på [email protected]. Da kan jeg undersøke saken din nærmere. Mvh Charlotte SMB Mobil

Trodde samtalen kom fra Telenor

Omtale av  Vidar

Ble oppringt av en som etter min oppfatning kom fra Telenor. Han kunne forbedre mobilabonnementet mitt og gikk gjennom alle fordelene. Da han spurte om mailadressen min ble jeg mistenksom for Telenor har den. Da han på direkte spørsmål avkreftet at han var fra Telenor avsluttet jeg samtalen.

Svar fra SMB Mobil
03.03.2023 08:33

Hei Vidar, Tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager virkelig at du hadde en negativ opplevelse med vårt selskap, og vil forsikre deg om at vi tar denne saken svært alvorlig. Det er uakseptabelt at du skulle få inntrykk av at vi ringer fra et annet selskap, og vi ønsker å gjøre alt vi kan for å rette opp i denne situasjonen. For å hjelpe oss med å finne ut hva som gikk galt og for å kunne ta de nødvendige tiltakene, vil vi be deg om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer. Dette vil hjelpe oss med å behandle saken. Håper på å høre fra deg. Mvh Charlotte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Villedende salgsframstøt

Omtale av  Nils B

* gir uttrykk for å ringe fra Talkmore * prisene er oppgitt uten mva. * bindingstid på 36 mnd. * har du svart JA, har du ingen angrerett. Koster 4500+ mva for å kansellere!!!

Svar fra SMB Mobil
03.03.2023 08:31

Hei Nils B, Takk for tilbakemeldingen din. Vi i SMB Mobil ønsker å opprettholde vårt omdømme som en pålitelig og profesjonell leverandør av mobile tjenester, og det er derfor beklagelig å høre at opplevelsen din ikke var tilfredsstillende. Vi tilbyr fleksible abonnementsalternativer: abonnement uten avtaletid, abonnement med 24 måneders avtaletid og abonnement med 36 måneders avtaletid, for å imøtekomme behovene til våre kunder. Selv om det dessverre ikke er angrerett for næringsdrivende, ønsker vi å understreke at vi er åpne for å undersøke saker der det er nødvendig og vil gjøre vårt ytterste for å finne den beste løsningen. For å hjelpe oss med å finne ut hva som gikk galt og for å kunne ta de nødvendige tiltakene, vil jeg be deg om å sende en e-post til [email protected] med informasjon om datoen og klokkeslettet for samtalen, samt ditt telefonnummer. Dette vil hjelpe oss med å behandle saken. Mvh Charlotte SMB Mobil

Frekk stil

Omtale av  Bergenser

Ble som mange andre her nesten lurt av SMB. Vedkommende ringte og sa han var fra Telenor, og hadde bedre tilbud enn det jeg har. Når han ramset om tilbudet og sa jeg skulle svare ja på sms forstod jeg at dette ikke var Telenor. Jeg spurte han om han jobbet for Telenor og da sa han at han jobbet for SMB. Jeg sa at jeg sier ikke ja til noe jeg ikke kjenner til og vil undersøke saken. Etter å ha lest innleggene her inne er glad jeg ikke sa ja, og kommer ikke til binde meg til selskaper som prøver å lure folk. Hvis dette selskapet ønsker å bli tatt seriøst, bør de si at de ringer fra SMB med en gang og ikke oppgi seg for å være fra et annet selskap.

Svar fra SMB Mobil
15.02.2023 09:24

Hei Bergenser Takk for din tilbakemelding. Veldig trist at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Dette tar vi svært alvorlig og ønsker ikke at det skal fremstå som at vi ringer fra noen annen operatør enn SMB Mobil. Send meg gjerne en e-post til [email protected] med tidspunktet du ble ringt, hvilket nummer som ringte, og gjerne ditt kontaktnummer og firmanavn. Da blir det lettere for oss å undersøke dette. Mvh Charlotte SMB Mobil

De forleder deg og du tror de snakker om noe annet

Omtale av  Eva

De tar veldig godt betalt for å bytte abonnement. Abonnements prisene de snakker om er uten mva. Det koster ingenting andre steder å bytte abonnement Mulig de har det juridiske på plass, men ingen liker å føle seg forledet. Da får man bare negative kunder

Svar fra SMB Mobil
15.02.2023 09:23

Hei Eva Takk for din tilbakemelding. Så trist at dette er opplevelsen du sitter igjen med. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected] slik at vi kan se på avtalen din sammen med deg. Mvh Charlotte SMB Mobil

Forsøk på lureri

Omtale av  Ove Å

Ble oppringt av selger som startet samtalen om mitt abo hos Talkmore som jeg har idag. Refererte til tidligere samtale om pris, noe jeg ikke husket, hvor han kommentert med en gang at dette var lenge siden. Jeg oppfattet det som at det var Talkmore som ringte. Han tilbydde abo til en hyggelig pris og inkluderte 20Gb data. Iløpet av ett år ville jeg spare 2300 kr. Nå begynte ringeklokkene å kime, ble skeptisk. Så leste han opp fra abo vilkårene og skulle ha meg å svare Ja på alt. På slutten spurte jeg om det ikke var Talkmore jeg snakket med. Deretter ble det mye forklaringer hvor god dem var, og ba meg svare ja på SMS. Jeg sa jeg skulle se, og svare etterpå - måtte se på det. Han ga seg ikke og sendte sms og ringte opp igjen. Hvorfor haster det så spurte jeg, jeg skulle sjekke, og glad er jeg for jeg ikke inngikk avtale. Snakk om å lure kundene. Alle prise uten MVA og det sa han ingenting om.. Styr unna folkens - forsøk på svindel spør du meg, og 32 mnd bindingstid. Ingen andre seriøse operatører har bindingstid.

Svar fra SMB Mobil
15.02.2023 09:23

Hei Ove Å Takk for din tilbakemelding. Veldig trist at dette er opplevelsen du sitter igjen med etter samtale med selger. Slik du beskriver er ikke slik vi ønsker å fremstå. SMB Mobil er en seriøs norsk mobiloperatør som ønsker å utfordre bedriftsmarkedet på mobiltelefoni. Det fremgår i avtalen at priser er oppgitt eks mva da dette er bedriftsabonnement, og i likhet med våre konkurrenter har vi abonnement både med og uten bindingstid/avtaletid. Vi ønsker gjerne å undersøke saken nærmere og setter pris på om du kan sende oss en e-post til [email protected]. Send oss gjerne tidspunktet du ble ringt, hvilket nummer du ble ringt av, og gjerne ditt firmanavn og kontaktnummer. Mvh Charlotte SMB Mobil

Kun usannheter

Omtale av  Roald S. J

Meget hyggelig selger som fremstår som meget kunnskapsrik og ærlig person. dette gjør at jeg bekrefter overføring av 2 telefonnr. Min kone og jeg driver et lite hobby firma sammen. Her gjør jeg en feil. jeg trodde på selger. 1. Selger sa at de ikke hadde bindingstid. kun smb som garanterte meg samme pris i 3 år. 2. Det var roll over på data 3. De hadde egen avtale med Telenor. slik at jeg fikk bedre nett en andre 4. Jeg skulle ikke over til SMB før 03.01.23 selv om jeg bestilte tidlig November 2022 5. Jeg skulle få med 2 data kort uten kostnad. Jeg får sim kort 10 November, selv om jeg ikke skulle ha overgang før 03.01.2023. og en faktura for 3 mnd med en gang. Da begynner jeg å sjekke opp hvilket firma SMB mobil er. Ingen bindingstid var bare løgn, de krevde nå 3 ÅR. Data Rollover har jeg enda ikke fått pr i dag 07.02.2023, sikkert bare løgn dette også. Avtalen med Telenor sjekket jeg opp og var bare løgn. men har fått 2 data kort. Jeg ble så sint på grund av alle disse løgnene, at jeg skrev flere eposter til kundeservice, med krav om at avtalen var ugyldig oss imellom. uansett skulle jeg ikke til smb mobil før januar 2023. dette ble blankt avvist. det ville kost meg kr 6000.- Dette er kidnapping av våre telefonnr. Så ser jeg at jeg gjorde feil i å bekreft bestillingen, selv om det var på bakgrunn av usannheter fra SMB mobil. Uansett får jeg sikkert her som alle andre et standard svar, men aldri en løsning. jeg har brakt inn dette dokumentert til Varslingslisten.no Anbefaler alle andre og gjør det samme. Jeg betaler heller mer for et mobilabonnement til et selskap som er ærlige. Jeg tar nå saken enten til forliksråd eller betaler løsepengene for våre 2 telefonnr.

Svar fra SMB Mobil
15.02.2023 09:22

Hei Roald S. J Takk for din tilbakemelding. SIM-kort blir sendt ut fortløpende fra bestillingen er bekreftet, men overføringsdato kan endres til et senere tidspunkt. Så her beklager vi hvis det har skjedd en feil rundt avtalt overføringstidspunkt. Så lenge du har et abonnement som er under 100 GB skal du ha rollover inkludert i abonnementet, så her må det ha skjedd en teknisk feil. Hvis det er bindingstid/avtaletid skal selvfølgelig fremgå i samtalen med selgeren og i avtalen som bekreftes. Dersom selger ikke har opplyst om ønsker jeg gjerne å undersøke dette for deg. Dersom overnevnte fortsatt ikke er løst enda ønsker jeg at du sender meg en e-post til [email protected]. Send meg gjerne firmanavn eller organisasjonsnummer og en liten oppsummering av saken så jeg kan se nærmere på dette for deg. Mvh Charlotte SMB Mobil

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Meget bra Kundeservice

Omtale av  Torunn

Problem med bruk av gavekort ble løst av Kundeservice på en meget tilfredsstillende måte.

Svar fra SMB Mobil
07.02.2023 15:32

Hei Torunn, Takk for din tilbakemelding. Så flott at problemet ble løst! Håper du blir fornøyd med det du brukte gavekortet på. Mvh Birgitte SMB Mobil

Har tilegnet profilen
SMB Mobil deltar på Bytt.no

SMB Mobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
SMB Mobil besvarer omtaler

SMB Mobil har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
SMB Mobil ønsker tilbakemeldinger

SMB Mobil benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR