Altibox TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
opplever hakking på bilde og lyd men altibox ville ikke sende ut en montør siden hu på chatten trudde det va tven det var noe galt med,prøvde alle hdmi portene men opplevde fortsatt hakking,så elendig kundeservice siden di ikke vil sende ut en montør
Vi har bestilt nett for over 2 måneder og montering folk har ikke dekket opp engang. I dag kontaktet jeg dem, de skrev her er nummeret dems du kan kontakte dem.
Begynte med en tv pakke for noen år siden, og sa opp det ganske fort da tv pakken var generelt dårlig, decoder var ræva. IP telefonen sa eg også fort opp da den heller ikke var bra. Så kun hatt Internett di siste årene. Men nå har vi enn annen aktør i området med sin egen fiber kabel som tilbyr vesentlig bedre linje og tv pakke til lavere pris enn Altifiber. Spurte om bedre tilbud fra altifiber og de ga ett nytt dårlig tilbud med 12 måneder avtaletid som egentlig er bindetid. De skryte av seg selv om at de har rask responstid med tanke på hvis noe skulle skje med linja. Hadde brudd i kabelen for noen år siden og gjekk ei stund før dette blei fiksa. Kundeservicen er heller ikke bra spesielt hvis man har problemer med at linja ikke levere det den skal. Telenor er den nye aktøren i området så mulig det er som å velge mellom Pest og Kolera men tror jeg er som den gjennomsnittlige nordmann at man velger det man får mest for pengene.
Har hatt Altibox en stund nå, funket greit, men blitt litt dårligere med den nyeste boksen. Fjernkontroll registrerer altfor mange trykk, og nå går det plutselig ikke å skru av boksen lenger, dvs den skrur seg på straks etter jeg har skrudd den av. Det er Huawei som gjør at jeg har veldig lyst til å bytte.
I forbindelse med nybygging av hus i et område med 10 andre hus ble huset vårt ferdigstilt 9 juni 2020. Fiberrør har ligget klar inn til svaksstrømsskapet inne i huset i 2 måneder. Bestilte abonnement en måned før overtagelse og fikk bekreftet at montør ville gjøre ferdig tilkobling til hjemmesentral innen innflytting. Utbygger hadde allerede i desember 2019 kontaktet Altibox for å minne de på å avtale bestilling av abonnement og siste montering inn til svaksstrømskapet inne. Overtagelsesdatoen har kommet og gått, ingenting er klart. Utallige telefoner med Altibox uten at noen klarer å gi noe svar så her sitter vi uten nett og uten noen dato for når montøren kommer. Kundeservice til stilkarakter null.
Jeg har vært Altibox-kunde i noen måneder. Siden Altibox-installasjonen var det dessverre ikke en eneste rolig kveld med TV-en. Hver gang etter å ha slått på TV-en begynte bilde å blinke. For å stabilisere bildet tar det ofte omtrent 45 minutter-med reset, starte på nytt osv. I dag fungerer ikke dekoderen i det hele tatt. Jeg ringte Lyse kundeservicen at de skal sende noen som skal se hvor er feilen - dessverre uten noe resultat, ingen dukket opp. Jeg har ikke noe godt å si om håndtering av Altibox problemer. Jeg anbefaler ikke Altibox til noen.
Utallige henvendelser til support løser ikke problemet og de vil ikke sende folk for å sjekke. Elendig/ustabilt nett og tv.