Altibox TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Begynte med en tv pakke for noen år siden, og sa opp det ganske fort da tv pakken var generelt dårlig, decoder var ræva. IP telefonen sa eg også fort opp da den heller ikke var bra. Så kun hatt Internett di siste årene. Men nå har vi enn annen aktør i området med sin egen fiber kabel som tilbyr vesentlig bedre linje og tv pakke til lavere pris enn Altifiber. Spurte om bedre tilbud fra altifiber og de ga ett nytt dårlig tilbud med 12 måneder avtaletid som egentlig er bindetid. De skryte av seg selv om at de har rask responstid med tanke på hvis noe skulle skje med linja. Hadde brudd i kabelen for noen år siden og gjekk ei stund før dette blei fiksa. Kundeservicen er heller ikke bra spesielt hvis man har problemer med at linja ikke levere det den skal. Telenor er den nye aktøren i området så mulig det er som å velge mellom Pest og Kolera men tror jeg er som den gjennomsnittlige nordmann at man velger det man får mest for pengene.
Har hatt Altibox en stund nå, funket greit, men blitt litt dårligere med den nyeste boksen. Fjernkontroll registrerer altfor mange trykk, og nå går det plutselig ikke å skru av boksen lenger, dvs den skrur seg på straks etter jeg har skrudd den av. Det er Huawei som gjør at jeg har veldig lyst til å bytte.
I forbindelse med nybygging av hus i et område med 10 andre hus ble huset vårt ferdigstilt 9 juni 2020. Fiberrør har ligget klar inn til svaksstrømsskapet inne i huset i 2 måneder. Bestilte abonnement en måned før overtagelse og fikk bekreftet at montør ville gjøre ferdig tilkobling til hjemmesentral innen innflytting. Utbygger hadde allerede i desember 2019 kontaktet Altibox for å minne de på å avtale bestilling av abonnement og siste montering inn til svaksstrømskapet inne. Overtagelsesdatoen har kommet og gått, ingenting er klart. Utallige telefoner med Altibox uten at noen klarer å gi noe svar så her sitter vi uten nett og uten noen dato for når montøren kommer. Kundeservice til stilkarakter null.
Jeg har vært Altibox-kunde i noen måneder. Siden Altibox-installasjonen var det dessverre ikke en eneste rolig kveld med TV-en. Hver gang etter å ha slått på TV-en begynte bilde å blinke. For å stabilisere bildet tar det ofte omtrent 45 minutter-med reset, starte på nytt osv. I dag fungerer ikke dekoderen i det hele tatt. Jeg ringte Lyse kundeservicen at de skal sende noen som skal se hvor er feilen - dessverre uten noe resultat, ingen dukket opp. Jeg har ikke noe godt å si om håndtering av Altibox problemer. Jeg anbefaler ikke Altibox til noen.
Utallige henvendelser til support løser ikke problemet og de vil ikke sende folk for å sjekke. Elendig/ustabilt nett og tv.
Fikk mye problem da jeg startet med. Dekoder og tilkobling var ikke i orden før det var gått 10 dager. Fakturerte flere dekoder enn jeg hadde fått. Satt på bindningstid i 12 måneder når de sa i telefonen og på bestillingsbekreftelse at det ikke var noe bindingstid. Ikke bare 12 måneder de satt på, de satt på 14 måneder. Har nå sagt opp i 6 måneder i forveien. Elendig kundebehandling, høy pris og det verste var juks og lureri!!!
Etter at altibox gikk over til huawei tv bokser med kombinert fjernkontroll fra samme leverandør, så syns jeg kvaliteten deres har gått til elendige bunnivåer. Nå har jeg hatt mer problemer med fjernkontrollene til huawei på 1 måned, enn jeg hadde på 12 år med motorola sine altibox løsninger. Så da blir det å gå tilbake til logitech fjernkontroller, da huawei/altibox sin fjernkontroller er simple i byggkvalitet, lagger, plastikknappene blir innklemt og kvalitetsfølelsene er generelt elendig. At de også la om til poengsystem i stedet for pris pr kanalpakker, for å forvirre kundene enda mer gjør ikke ting bedre. Føler aldri vi har fått mindre for pengene enn det vi gjør nå. Ekstremt misfornøyd og teller på knapper om altibox som leverandør skal skiftes ut innen kort tid. Her må det kraftig skjerpings til for at kunder skal kunne ta dere seriøst lenger.