Altibox TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg er mildt sagt irritert på lyse/altibox. Fikk et tilbud fra dem at jeg kunne få ny opptaksdekoder med mulighet til å se programmer fra start uten at det ville koste meg noe ekstra. Jeg bestilte. Ny dekoder kom, ble installert, og virket nesten like bra som den forrige. Ulempen var at det var ikke mulig å justere volum på NRK kanaler + noen flere. Jeg bruker hjemmereceiver om må justere volumet der for disse kanalene. Går ikke fra altibox fjernkontroll. Jeg kontaktet altibox support og ble instruert om å restarte x antall ganger og bytte kabler og en hel del styr, ingenting hjalp, og til slutt fikk jeg vite at dette var et kjent problem som de ikke hadde løsning på. Dette fikk jeg vite etter at jeg hadde åpnet skjulte kabelføringer og mye omplugging. Kablene jeg hadde var helt ok. I tillegg hadde jeg to små dekodere i tillegg som etter oppgradering av opptaksdekoder sluttet å motta andre signaler enn NRK. Jeg kontaktet support chattene igjen og klagde på at dette hadde jeg ikke fått opplysning om. Jeg fikk vite via chattene at jeg må kjøpe 2 nye dekodere av lyse/altibox (299,- stk)og jeg må betale nesten dobbel månedsleie for dem sammenlignet med dem jeg hadde. Jeg spurte support chat om hvor denne informasjonen fantes når jeg bestilte ny opptaksdekoder, supportchat beklagde at den informasjonen ikke var presentert, den var ikke tilgjengelig. Dette er uhørt. Jeg er glad jeg ikke returnerte den gamle opptaksdekoderenbslik lyse/. Altibox hadde bedt om. Grunnen til at jeg beholdt den var at alle opptakene jeg hadde ville jeg miste, noe det heller ikke ble opplyst om. Jeg skjønner godt at lyse/altibox organiserte returordning med henting av gammel opptaksdekoder på døren, ettersom det nye produktet er så dårlig at folk flest vil nok beholde den gamle dekoderen, dersom de fremdeles har den. Skal ringe dem imorgen ettersom chat-support ikke er i stand til å ta avgjørelser. Dette er for dårlig lyse/altibox. Denne hendelsen hjalp meg til å også bytte strømleverandør fra lyse til fjordkraft. Makan til kundebehandling.
Synes trådløsnettet er utrolig tregt, selv med 3 Wi-Fi Pluss rundtom. Dekoderen kan hakke en del.
Jeg er ny kunde hos Fiber Nett. Jeg fikk en giro i banken som jeg verken hadde fått varsel om på sms eller e-post. Når jeg oppdager den, gjør jeg opp med en gang og oppretter e-fakturaavtale. Likevel får jeg en giro i posten med fakturagebyr uken etter for den påfølgende måneden. Jeg ringer kundeservice for å få klarhet i om jeg skal kaste giroen jeg fikk i posten, siden jeg har opprettet e-faktura. Men nei, den må jeg betale med fakturagebyr siden den allerede er gått i posten. Jeg sitter igjen med en dårlig kundeopplevelse etter samtalen med kundeservice. De ville ikke slette fakturagebyret selv om jeg har prøvd å gjøre opp for meg og de kunne varslet bedre. Man kan jo spørre seg om hvorfor de startet med å sende giroen i nettbanken uten varsel, for deretter å sende den neste giroen i posten og ikke omvendt. Da hadde jeg i hvert fall blitt varslet!
Utdaterte dekodere med få muligheter og lite opptak. Ulikt lydnivå på alle kanalene og oppjustert lyd på reklame. Passer dårlig når en må ta hensyn til andre. Kundeservice er ikke lett å få tak i. Kommet dekodere som er så dyrt pr måned at de aldri kan komme bedre ut enn canal digital.
Veldig fornøyd med Altibox. Voldsomt stødig nettverk, mange muligheter for TV/kanaler og en knallgod service i Bodø, i alle fall. Første gang jeg fikk noe trøbbel med hjemmesentralen, var tilfeldigvis nok på lille julaften. Jeg fikk tak i en hos Signal, via deres facebookside og chattet med personen. Som da ordnet meg ny hjemmesentral og ordnet slik at jeg fikk hentet denne på kvelden før kvelden. Koblet i ny hjemmesentral da jeg kom hjem og vipps var alt i orden. Hjemmesentralene er "plug and play", det er bare å sette i kablene fra den gamle til den nye og starte opp. Så virker alt som det skal! Det er kremen av brukervennelighet i mine øyne. I disse situasjonene, hvor kundeservicen er såppas bra og at det er lettvint for kundene er helt fantastisk. Jeg vil absolutt kunne anbefale altibox og Signal Bredbånd videre.
Ja hva er egentlig bra? Ikke stort dessverre. Har bytta flere dekodere/kabler etc etc stadig hakkende /fryst bilde og hakkende lyd i form av drop-outs og digitale artifakter som høres som høyfrekvent "tjiirppp" Viken Fiber tar meg som kunde IKKE på alvor,dette selv om jeg har en HAUG med feil-logger over flere år!! Fibernettverket deres er og blir FOR dårlig med bare enda dårligere bortforklaringer ved stadig tilbakevendende feil og mangler. Fiberkabelen som de solgte inn som fremtiden er IKKE fremtiden heller gårdagens teknologi og har begrensninger i kapasitet (båndbredde) Kort ut sagt er Altibox/Viken fiber DÅRLIG til prisen....
Ikke sammenhengende TV bilder på fredag kveld. Mistet stadig kontakten med dekoderen.