Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Allente TV
1.4
922 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Ingen trend

Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
922 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-leverandører
14%
Forferdelig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 922 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
62
47
55
91
667
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bare trist.

Omtale av  Walter

Tragisk kundebehandling etter at tuner krasjet etter en oppdatering de valgte å gjøre uka før jul. Svart skjerm på 3. Døgn de lovte for 3 dager siden å ringe fra teknisk og gi en plan på dette ,men ikke et pip. Ringt inn 3 dager og blir bedt om og smøre meg med tålmodighet. MAKAN !!!!

Svar fra Allente TV
17.02.2021 15:52

Hei Walter, Så leit å høre om denne opplevelsen, beklager så mye! Det stemmer at det ble gjort en oppdatering på OnePlace-dekoderen vår i desember, som løste flere av de generelle problemene som kundene opplevde med dekoderen. Dessverre førte oppdateringen også til at noen få kunder fikk nye tekniske utfordringer med sine dekodere, noe vi jobber med å løse. Dersom du fremdeles opplever problemene du nevner ovenfor, så ønsker vi veldig gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 91506070, eventuelt på chat på nettsiden https://www.canaldigital.no/kundeservice/, slik at vi kan se nærmere på dette. Med vennlig hilsen, Canal Digital

Bare lureri og null service

Omtale av  Line A

Styr unna om du kan. Her lurer de deg inn på diverse avtaler, sier en ting på tlf og så får man sms om helt andre ting. Evner ikke å ordne opp, viser til «sine rutiner». Helt håpløst, velg noe annet om du ikke ønsker å bruke noen timer hver mnd på å diskutere med en vegg..

Svar fra Allente TV
17.02.2021 15:52

Hei Line, Så leit å høre at du opplever deg lurt av våre kundebehandlere, slik skal det selvsagt ikke være! Dersom du ble kontaktet av vår salgsavdeling på telefon, så er det slik at SMSen som du takker OK på er den skriftelige og bindende avtalen. Dersom det ble lovet noe annet muntlig enn hva som står skrevet på SMS så er dette noe vi beklager på det sterkeste for, og skal ta videre som en tilbakemelding, slik at vi unngår lignende misforståelser i fremtiden. Med vennlig hilsen, Canal Digital

Oneplace?

Omtale av  Trond K

Oneplace er som beskrevet på Engelsk,hører til på en plass! Nemlig museum! Kan nesten ikke se på boksen uten å bli uvell...

Svar fra Allente TV
15.02.2021 12:41

Heisann Trond! Dette er leit å høre, vi ønsker selvfølgelig at alle skal ha en god opplevelse av OnePlace dekodern våres. Om det er slik at du til tid opplever tekniske feil oppfordrer vi deg til å ta kontakt med våres kundeservice. Enten via telefon 91 50 60 70 eller via våres chat på canaldigital.no. Slik at vi raskt kan ta tak i problemet.

One Place

Omtale av  Birger

Har One Place koblet til fiber uten parabol. Opplever hakking selv om hastigheten er mer enn god nok. Plutselig stoppet alt opp. Kontaktet kundeservice og fikk hjelp,men etter en stund var det like ille. Styr unna.

Svar fra Allente TV
17.02.2021 15:52

Hei Birger, Så leit å høre at du opplever problemer med dekoderen din, beklager så mye for denne opplevelsen! Dersom problemene vedvarer, så ønsker vi veldig gjerne å feilsøke dekoderen din videre. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.canaldigital.no, slik at vi kan se nærmere på dekoderen sammen. Med vennlig hilsen, Canal Digital

lurt trill rundt av selger:(((

Omtale av  Svein

Ble oppringt etter å ha skaffet Altibox og fiber med tilbud om å kunne ha gratis canal digital i 6mnd + at jeg kunne fryse de siste 6mnd slik at jeg kunne bestemme meg om ett år...synes det hørt fantastisk ut (i ettertid: FOR FANTASTISK) og takket ja....og videre la selger ved sportspakken som var forlokkende når jeg ikke skulle betale noe før jeg evt bestemte meg for å fortsette om ett år. Etter å ha fått ordrebekreftelsen på mail så ser jeg at bindingstiden blir forlenget 6mnd etter 1 år...og at jeg da uansett er bundet til å betale 5000,- det påfølgende halvåret...DET SA SELGER INGEN TING OM. Slutt med kjeltringstrekene om dere vil ha kunder!!!

Svar fra Allente TV
17.02.2021 15:52

Hei Svein, Det var veldig leit å høre om denne opplevelsen, dette beklager vi så mye for! Det er mulig å fryse sitt abonnement i opptil 6 måneder i løpet av en 12-måneders periode, selv under bindingstiden. Dette vil medføre en forlengelse av bindingstiden med antall måneder abonnementet har vært fryst. Mer om dette kan du lese her: https://www.canaldigital.no/kundeservice/abonnement/jeg-vil-pausefryse-mitt-abonnement/. Hilsen Canal Digital

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Morten M

Jeg vurderte å avslutte mitt abonnement hos Canal Digital. Når jeg ringte inn for å avslutte, fikk jeg et pangtilbud som gjorde at jeg fortsatte kundeforholdet. Etter dette begynte fakturastyret. Jeg får nå fakturaer på ting jeg ikke bestilte, og fatkuraer som er langt over den summen jeg fikk før. Kundeservice evner ikke å ordne opp. De er ikke tilgjengelig, må vente 7 lange og 7 brede for å få svar. Når mann først får svar er det 1000 unnskyldninger, for så å bli kastet ut av chat eller ikke få pratet med noen som kan ta en avgjørelse. Jeg har brukt alt for mye tid på dette og ikke nok med det, idag poppet det opp to nye efakturaer i nettbank. Nå påstår de at det er ført over for mye penger tilbake til meg, men jeg har ikke fått verken beskjed om dette eller noen penger inn på konto. Dette er på grensen til svindel og det er ingen som evner å fikse opp i dette rotet. Har nå bedt om å bli oppringt, men ingen ting skjer. Her er det bare å styre unna.

One place oppdatering.

Omtale av  Rune

Når kommer det en oppdatering på denne maskinen slik at den kan fungere ordentlig? Dette er den tregeste maskinen jeg noen gang har vært borti. Dere bør sende et brev med en beklagelse og beskjed om at det kommer en ny maskin til alle kunder. Eller tilby alle som har kjøpt denne får pengene tilbake. Fordi? Dette er bare søppel.

Svar fra Allente TV
15.02.2021 12:41

Hei Rune, Dette er leit, vi ønsker selvfølgelig at utstyret skal leve opp til forventningene. Vi har nylig oppdatert dekoderen, mange kjente feil skal være fikset. Om du derimot opplever problemer, ber vi deg undersøke at din OnePlace har lastet ned siste sytemoppdatering. Dette kan du lett undersøke og eventuelt oppdatere ved å gå til Meny / Instillinger / Dekoder instillinger/ Om / Systemoppdatering. Hilsen Canal Digital

Ikke til å stole på

Omtale av  Svein E

Flere mnd med feil på både fakturaer og TV signaler. Må betale selvom jeg ikke har tilgang til TV signalene grunnet bindingstid. Har vært i kontakt med dem i flere mnd uten bedring . Lang ventetid på kundeservice . Og alle problemene må forklares på nytt hver gang da den ene ikke vet hva den andre sier... tragisk å bruke mange timer i tlf over mange mnd uten at ti g blir bedre . Ekstremt slitsomt og vil heller betale exstra hos konkurrent med god kundeservice. ..

Useriøst firma kun ute etter penger, ingen kundeservice

Omtale av  Martin

Er jo en heltidsjobb å holde liv i tv sendingen. Må jo ringe hele tiden. Prøv ditt prøv datt. Blir aldri bedre. Har vært søppel siden jeg hadde pvr dekoderen for 12år siden. De er så snille at de gir deg gratis måneder men du må binde deg for et år. Da får de iallefall pengene dine men driter i om det fungerer.

Svar fra Allente TV
17.02.2021 15:52

Hei Martin, Beklager så mye for denne opplevelsen, slik skal det selvsagt ikke være. Det stemmer at friperioder medfører en bindingstid i 12 måneder på Norgespakken, som er vår basispakke. Vi forstår at dette ikke er en ideell løsning dersom du mangler TV-bilde, så vi ønsker også veldig gjerne å bistå deg videre med å løse problemene som du opplever. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 91506070, eventuelt på chat på nettsiden https://www.canaldigital.no/kundeservice/, slik at vi kan feilsøke videre sammen. Hilsen Canal Digital

Telefon salg

Omtale av  Benjamin Y. K

Tror jeg har blokkert 100 forskjellige Canal Digital nummere nå de klarer fortsatt å ringe å plage meg år etter år etter år.

Svar fra Allente TV
16.11.2020 14:47

Hei Benjamin, Så leit å høre for denne opplevelsen, beklager så mye for dette! Slik skal det selvsagt ikke være, så vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 915 06070 eller på chat www.canaldigital.no, slik at vi kan få fjernet telefonnummeret ditt fra våre ringelister. Hilsen Canal Digital

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Parabol fungerer ikke.

Omtale av  Liv

Feil lørdag kveld. Kundesenter stengt :-( . Har ringt i flere dager, og fått opplyst at det skulle sendes en tekniker for å feilsøke. Ingen tilbakemelding. Traff nå (torsdag kveld) en hyggelig kundebehandler på kundeservice. Han opplyste at tekniker ikke var bestilt for reklamasjonen var ikke godkjent ennå. Ved henvendelse på mandag ble det opplyst at pga. under 1 år gammel parabol var det på garantien. Synes det er helt uhørt at det skal gå så lang tid å få hjelp. Parabolen datt ut på lørdag, nå er det torsdag og ingen ting har skjedd ennå!

One place ruteren er nesten ubrukelig.

Omtale av  Jonny K

Byttet til den nye One place tuneren som skulle være sååå bra.... Forbanner meg hver dag over denne tuneren, den er treg til å bytte funksjon, og kanaler, hakker ofte både i direktesending og på opptak. Tungvinn menystyring, og man må bekrefte i hue og ræva noen ganger, før man får sett på det man vil. Sist men ikke minst, det har ikke noe med tuneren å gjøre, men hvorfor i h.... klarer dere ikke å lage et system hvor man får tatt opp hele programmer uavhengig av reklamepausenes varighet? Opplever veldig ofte at det er mange minutter reklame før programmet starter, og da stopper opptaket "tidligere", slik at man ikke får med seg slutten, utrolig irriterende. Er dette det beste dere klarer å få til i 2020?

Svar fra Allente TV
16.11.2020 13:30

Hei Jonny, Så leit å høre om denne opplevelsen! Slik skal det selvsagt ikke være. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, slik at vi kan ta en nærmere titt på dekoderen din og se om vi får løst problemene som du opplever. Du kan ringe til 915 06070 eller på chat på hjemmesiden vår https://www.canaldigital.no/kundeservice/. Vi håper du kan ta kontakt med oss og beklager opplevelsen med dekoderen vår hittil. Hilsen Canal Digital

Meget treg one-place dekoder

Omtale av  Rolf S

Ser at det ikke bare er meg som har en dekoder som er veldig treg. Noen ganger bruker en mellom 10-15 sekunder mellom å skifte kanal. Har ringt kundeservice mange ganger og svaret er hver gang at de vet om problemet, men arbeider for å løse det. Blir temmelig provosert når jeg ser hva kundeservice svarer på et tilsvarende innlegg for 3 uker siden: Svar fra Canal Digital en måned siden Hei, xxxxx Det var skikkelig leit å høre at du opplever slike problemer med din dekoder fra oss, vi kan varmt anbefale deg å kontakte vår kundeservice enten via vår chat på våre hjemmesider https://www.canaldigital.no eller via telefon915 06070 slik at de kan finne ut av hva som forårsaker dette problemet og hvordan vi kan fikse det for deg. Igjen, beklager så mye for disse problemene dine. Kjære Canal Digital, hvorfor svarer dere dette på denne siden når dere sier at dere pr nå ikke har noen løsning når vi faktisk ringer dere? (Har fulgt alle deres råd om factory-reset osv. Dette holder rett og slett ikke)

Svar fra Allente TV
16.11.2020 13:29

Hei Rolf, Så leit å høre at du opplever slike problemer med OnePlace-dekoderen din, beklager opplevelsen! Det stemmer at vi opplever at kanalbytte er tregt, men da maks 5 sekunder og dette er noe som vi jobber med å løse gjennom en fremtidig oppdatering. Det skal selvsagt ikke være slik at du må vente 10-15 sekunder til kanalen byttes. Test gjerne å klikke to ganger på Google-knappen på OnePlace-fjernkontrollen, slik at bakgrunnsapper lukkes. Sørg også for at OnePlace ikke har vært påslått i over 24 timer, da det kan påvirke hastigheten til dekoderen. Til slutt kan du teste å slette dataen på dekoderen din slik: 1. Trykk på Meny-knappen. 2. Trykk OK på instillinger. 3. Trykk OK på apper. 4. Velg Canal Digital-appen. 5. Trykk OK på slett data. 6. Trykk på Meny-knappen. 7. Velg lett standby og oppdater fjernkontrollen. 8. Når "Begynn å se på TV nå" dukker opp på skjermen trykker du opp med piltasten en gang slik at "Begynn å se på TV nå" blir markert oransje. Trykk OK. Ta gjerne kontakt med oss på nytt om problemer vedvarer på telefon 91506070 eller på chat https://www.canaldigital.no. Igjen, beklager for opplevelsen som du har hatt med OnePlace-dekoderen vår hittil. Hilsen Canal Digital

One place fungerer ikke lenger. Kundesenter som ifølge hjemmeside er åpen er stengt.

Omtale av  Asle

Dekoder som var ny for 2 måneder siden virker ikke lenger. Menytasten virker ikke. Kundesenter opplyses være stengt. Opplyses på hjemmesiden å være oppe til 20. 00 Ringt kl 18.30. Dette er temmelig irriterende...

Svar fra Allente TV
16.11.2020 13:12

Hei Asle, Så leit å høre at du opplever problemer med dekoderen din, beklager så mye for denne opplevelsen! Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice, på telefon 915 06070, eventuelt chat på hjemmesiden, www.canaldigital.no. Vi opplevde problemer med telefonlinjen for et par uker siden, men kundeservice er åpent til 21.00 på hverdager. Med vennlig hilsen, Canal Digital

Den halte og den blinde som fakturerer?

Omtale av  Asle S. N

Hadde tidligere? faktureringsperiode på 6 måneder og hadde betalt faktura for perioden 01.05.20 - 30.10.20, men i august endret jeg denne til 3 måneder og bestilte frys i perioden 01.11.20 - 28.02.21 via deres nettside da abonnementet benyttes på feriested som står ubrukt i vinterhalvåret. Mottok 21.09.20 likevel faktura for perioden 01.11.20 - 30.04.21 som jeg stoppet. Ble 5. november oppringt av en kanonselger som klarte å få meg til å bestille ny dekoder og tok da opp dette med han. Han bekreftet at det var bestilt frys frem til 28.02.21 og skulle sørge for at faktureringsperioden ved neste forfall ble endret til 3 måneder men jeg måtte betale for perioden 01.03.21 - 30.04.21, noe jeg gjorde. Til min forbauselse fikk jeg nylig en faktura i nettbanken på kr. 2673 som i følge spek. gjelder One Place boks/dekoder med kr. 1656, som avtalt pris, og kr. 1017 for abonnement Norgespakken for perioden 01.11.20 - 31.01.21!!! Gir dere imidlertid to stjerner som honnør til Kundeservice som forsøker å rydde opp i rotet som de i bakapparatet forårsaker, da rot med faktureringen har skjedd litt for ofte. Hilsen kundenr. (anonymisert)

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Får en stjerne grunnet oneplace tuner

Omtale av  Lars M. F

Bra service men den oneplace tuneren er noe drit for å si det pent må stadig starte den opp igjen eller så erstatter den seg selv 10-12 ganger før den vil virke..håper dere skaffer dere et bedre system hvis dere fortsatt vil ha kunder..

Svar fra Allente TV
02.11.2020 14:54

Hei Lars, Så leit å høre at du opplever slike problemer med OnePlace- dekoderen! Vi kan varmt anbefale deg å kontakte vår kundeservice enten via vår chat på vår hjemmeside https://www.canaldigital.no eller via telefon 915 06070, slik at en kundebehandler kan bistå deg videre med feilsøking på dekoderen din. Igjen, beklager så mye for disse problemene dine. Hilsen Canal Digital

Allente TV

Har tilegnet profilen
Allente TV deltar på Bytt.no

Allente TV har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Allente TV besvarer ikke omtaler

Allente TV har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Allente TV henter ikke inn tilbakemeldinger

Allente TV benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR