Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
På grunn av flytting valgte jeg å si opp abonnoment hos Canal Digital, merk at det ikke er mulig å sende mail til kundeservice og det er ikke mulig å si opp via chatfunksjonen de har på nettsiden. Man må ringe inn til kundeservice for å kunne si opp, dette tar fort 20 - 30 min i kø. Jeg fikk beskjed om at jeg burde fryse abonnoment, slik at jeg kunne starte det opp igjen uten ekstra kostnad dersom jeg ønsket canal digital i ny bolig. Dette skulle ikke koste noe ekstra og abonnoment ville bli sagt opp etter frysperioden på vanlig vis dersom jeg ikke valgte canal digital. Etter frysperioden har canal digital, uten å gi beskjed om noe som helst, fortsatt å fakturere en bolig jeg ikke lenger bor i, og sendt faktura til gammel adresse som da ikke har kommet til meg. Oppsigelsestiden er så på 2 måneder etter at jeg oppdaget at de fortsatt fakturerte gammel adresse, og de krever fullt oppgjør til tross for at det ikke er levert noen faktisk tjeneste til adresse på over 6 måneder. Canal Digital har eneste bevis som er telefonsamtaler, det er som sagt ikke mulig å sende mail til kundeservice, de nekter å utlevere dette til meg. Jeg anbefaler alle å spesifikt be om bekreftelser skriftlig, det være endring/oppsigelse eller lignende. Dette er den absolutt værste kundebehandlingen jeg har vært borti, og første gang jeg skriver noe på denne siden og tar noe til forbrukerombudet.
Hei Jarle! Istedenfor oppsigelse gir ofte vår abonnementsavdeling tilbud om frys eller utvidet fryseperiode, i tilfeller som du beskriver ovenfor. ved en eventuell flytting, vil vi også kunne tilby flyttehjelpen. Om du etter, eller i forkant av at fryseperioden er over, ikke kontakter oss for å si ifra at du ikke ønsker å benytte abonnementet på det nye stedet, må du kontakte oss for å levere oppsigelse på abonnementet isteden. Om vi ikke har mottatt ny adresse fra deg, vil ikke dette oppdatere seg via folkeregisteret dessverre og ved papirfakturaer vil dette bli sendt til adressen registrert i våre systemer. Hvis du har avtalegiro vil dette dukke opp i nettbanken din, eller så vil du ha full oversikt over fakturaene, både betalt, forfalt og de som ikke har forfalt, via minside på våre hjemmesider. Vi har opplevd ekstra pågang de siste månedene og derfor kan du ha opplevd mer enn normal ventetid i telefonkø, og det beklager vi. Oppsigelse via minside eller kontaktskjema, er ikke tilgjengelig pga. lavere bemanning i disse koronatider dessverre, og derfor ville ikke henvendelser der blitt respondert på like raskt, og vi har delegert våre arbeidsoppgaver til hovedsaklig via telefon eller chat for øyeblikket i denne perioden. Når det kommer til oppsigelse er normal oppsigelsestid inneværende måned + en måned, per våre avtalevilkår. Innholdet med direktekanaler, filmer og serier og ukesarkiv vil ha vært tilgjengelig for deg i Canal Digital appen eller på web. Om det har vært ønske om dekoder og parabolantenne på nytt sted, har vi det vi nevnte ovenfor, kalt flyttehjelpen. Det tilsier at vi påspanderer ny installasjon på nytt sted samt 2 frimåneder på Norgespakken. Om dette kan være en interessant løsning på dette etter at du har flyttet, kan du kontakte oss på telefon 915 060 70, eller du kan oppsigelsen løpe som normalt nå videre. Vi ser selvfølgelig at i denne situasjonen hadde det vært bedre om vi også fikk med den nye adressen om det er slik at du bare benyttet papirfaktura, og det er beklagelig fra vår side. Om du har videre spørsmål rundt hele prosessen, kan du alltids kontakte oss igjen så vi kan se nærmere på saken i ditt tilfelle Jarle. Hilsen Canal Digital
Særlig om oppdateringene, som forandrer på lagrede kanaler, pluss at de hele tiden maser om såkalt tewe-funksjon. som vi ikke vil ha.
Hei Bertil, Hos Canal Digital leverer vi TV via satellitt. Dersom du ønsker assistanse med kabel-TV, internett eller T-We kan du ta kontakt med Telenor. Telenor overtok Canal Digital Kabel i oktober 2018. Vi er to forskjellige selskaper, så vi kan dessverre ikke hjelpe deg med din henvendelse. Du finner Telenor sin Facebook-side her: https://www.facebook.com/telenornorge/ Du finner Telenor sin chatsupport her: https://www.telenor.no/privat/kundeservice/kontakt/ Du kan også ringe deres kundesenter på 915 09000. Hilsen Canal Digital
Snakket med salg og fikk godt tilbud på ekstra antenne. Ventet en stund uten at den kom, ringte kundeservice som skulle sjekke og ta kontakt. Hørte ikke mer. Ringte på nytt etter en uke, fikk beskjed om at de skulle sjekke og ringe tilbake. Hørte ikke mer. Ringte på nytt etter en drøy uke, fikk beskjed om at de fortsatt ikke fant ordren og skulle sjekke opp.... Uholdbart... Vurderer nå å skifte til Viasat, kanskje de er bedre på kundeservice?
Hei Torgeir E Dette beklager vi veldig for. Da har vi i disse tider opplevd noe forsinkelser i prosesser mellom avdelinger, men selvfølgelig skal du få tilbake melding om du er lovet dette og få den hjelpen du etterlyser. Kontakt oss gjerne via chat eller på telefon slik at vi kan finne frem tilbudet med det samme og registrere det. Vi forstår godt din frustrasjon og håper du kontakter oss slik at vi kan få ordnet opp i dette. Hilsen Canal Digital
Fakturerer til tross for friperiode. Ikke aksepter gratis prøve på kanaler, det blir bare rot. Sier en ting og skjønner ikke det de sier selv. Frustrerende opplevelse. Treg boks også.
Hei Jan! Vi benytter forhåndsfakturering, så om du for eksempel fikk gratis periode inn i til en dato i mai, vil du ha mottatt en faktura med forfall mot slutten av april for resterende periode i mai etter gratisperioden er over. Forøvrig har vi ikke gratis prøve på kanaler med et abonnement hos oss, alle opprettelser av abonnement fra oss med gratisperioder eller gratis utstyr (med unntak av kompensasjon som blir gitt i visse tilfeller), følger med seg en 12 måneders bindingstid i likhet med resten av Norges TV-distributører. Ekstra kanalpakker har imidlertidig ingen bindingstid, kommer med 14 dagers angrerett samt har oppsigelsestid med inneværende måned. De kan altså sies opp fra den 1. datoen i påfølgende måed. Om du imidlertidig har opplevd at en dekoder er treg så må vi bare beklage dette og slik skal det jo ikke være. Om du kontakter oss igjen på kundeservice kan vi se over saken din en gang til og se på ditt utstyr, så kan vi sjekke at innstillingene til dekoderen det gjelder er korrekt lagt inn, f.eks at den har lett standby (begrenset dvalemodus), og at den har fått inn alle oppdateringer. Hilsen Canal Digital
Canal 📟Digital er Norges mest elendige firma. De har en kundeservice som er totalt ubrukelig. Der sitter ungdommer og studenter med minimal opplæring og som ikke kan hjelpe deg med noenting. Firmaet må ha en ledelse som er fullstendig inkompetent. Det jeg har erfart er at de ikke makter å sende ut en riktig faktura. Fra februar 2019 har jeg fått tilsendt e-faktura med forskjellig sum hver eneste måned!! Vil du unngå trøbbel for deg selv -- skygg banen og velg en annen leverandør
Hei! Vi har i likhet med andre firmaer, så har vi fra tid til annen personer som er nye i jobben. De går igjennom grunding opptrenging og har direkte oppfølging i samtalene de mottar fra våre kunder samt at vi har egne personer som kvalitetssjekker henvendelsene til oss. Om du har opplevd at du har fått utilstrekkelig hjelp i kontakt med oss må vi bare beklage dette, og slikt skal jo ikke skje. Du må gjerne kontakte oss igjen på kundeservice om du ønsker at vi ser over saken din en gang til. Når det kommer til fakturering kan det ved endringer i abonnementet ved at man f.eks kansellerer en kanalpakke, bli tilbakekredittert et beløp som allerede er innebetalt for måneden du befinner deg i (vi benytter forhåndsfakturering). Om dette beløpet trekkes ifra og det ikke endres på et allerede opprettet forfall i nettbanken (om du benytter avtalegiro eller e-faktura) så vil det legge seg et tilgodebeløp på ditt abonnement. Om du i motsatt tilfelle legger til en kanalpakke f.eks 15. juni, vil den løpe fra dags dato. Fakturering som da gjelder for Juni periode er allerede opprettet på foregående faktura med forfall mot slutten av mai, samt fakturaen med forfall i juni for juli periode, når denne kanalpakken legges til. Neste faktura med forfall mot slutten av Juli for august periode som da opprettes i etterkant av tilleggelsen av kanalpakken, vil da bli litt høyere ved at kanalpakken legges til med perioden fra den 15. juni (da den ble lagt til i abonnementet) og ut august periode som da er litt over 2 måneder. Etter dette går du ned til vanlig fakturering for kanalpakken som er lagt til. Ved hyppige endringer i abonnementet vil du nok da oppleve endel måneder på rad med litt forskjellige fakturabeløp. Vi håper dette var litt oppklarende ang. spørsmålet rundt fakturering. Hilsen Canal Digital
Jeg vil gjerne advare folk mot å etablere autogiro hos Canal Digital Satellitt. Bare siden nyttår er vi på ulike fakturaer belastet et betydelig antall tusenlapper feilaktig for montørarbeid og for kjøpt av dekodere (flertall) som vi ALDRI har bestilt som som vi selvfølgelig aldri skal betale for. Noen telefoner, og CD beklaget raskt misforståelsene, men fra nå av holder vi oss til vanlig eFaktura. Har vært kunde hos CD Satellitt siden 90-tallet, og de seneste 2-3 årene har holdningen hos selskapet merkbart endret seg til det verre. Vi hopper av ved neste årsforfall.
Hei Stein! Om man benytter avtalegiro eller e-faktura er selvfølgelig opp til hver og en, og om du har faste trekk og sjelden utfører endringer på abonnementet, så vil avtalegiro fungere veldig bra, samme som med e-faktura. Normalt er det slik at en faktura med f.eks forfall den 24.03.2020, blir opprettet ca. en måned i forveien, og legges inn som forfall i nettbanken. Om du da kontakter oss f.eks den 28.02.2020 og sier opp en ekstra kanalpakke, så er dette allerede opprettet i nettbanken. Etter opprettelse har ikke vi juridisk hjemmel til å endre på beløpet inne hos kunder, og dette må da gjøres manuelt fra din side. Det du beskriver her høres imidlertidig ut som en feilfakturering fra vår side og ville ha fulgt med på om det var avtalegiro eller e-faktura, og dette skal jo ikke skje og vi beklager dette Stein. Inne på minside https://satellitt.canaldigital.no/min-side/ har du full oversikt over de forskjellige fakturaene og hva som det er blitt fakturert for på abonnementet ditt. Vi håper at du gir oss en sjangse til videre her hos oss på Canal Digital Norge, så er det bare å kontakte oss på kundeservice om du har noen spørsmål rundt ditt fakturabilde, rutinene og hvordan det fungerer eller generelle spørsmål rundt ditt. Hilsen Canal Digital
Jeg syns selve tv-pakken var bra. Jeg kan dessverre ikke si det samme om kundeservicen. Jeg fikk en regning etter avsluttet medlemskap, som jeg over tlf fikk beskjed om at jeg ikke trengte å betale. Fikk nettopp inkassokrav på denne regningen, hvor den nesten er fire ganger så høy som utgangspunktet uten å ha fått noen form for purring eller varsel. Dette er på en regning som jeg i utgangspunktet ikke skulle betale en gang!!! Kundeservice var ikke behjelpelige i det hele tatt og sa at når denne er gått til inkasso, så var det ikke lenger noe de kunne gjøre med det, og at det var bare å betale så kom betalingsanmerkningen til å forsvinne. Det er faktisk snakk om penger jeg i utgangspunktet ikke skulle betale engang! Elendig kundeservice!
Hei Janne! Jeg kan ikke kommentere saken uten innsyn i denne, men noe som kan ha skjedd er at abonnementet var i frys når det ble levert oppsigelse. I slike tilfeller vil abonnementet åpnes da det ikke er mulig å ha abonnementet i frys under oppsigelsestiden vår. Da vil det komme en ektra faktura for perioden abonnementet er åpent i oppsigelsestiden. Om dette ikke er tilfellet, må du gjerne kontakte oss igjen så skal vi selvfølgelig se på saken en gang til og sjekke hva denne fakturaen gjaldt om det er usikkerhet rundt dette. Om det er feilfakturering fra vår side skal vi selvfølgelig rette opp i dette og vi har da en egen inkassoavdeling som håndterer slike saker spesifikt. Hilsen Canal Digital