Telenor TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ingen hjelp å få! Dekoder som ikke fungerer og alternativet som tilbys er å kjøpe ny dekoder til 990,- kroner! Ikke interessert i en ny men en dekoder som fungerer så jeg kan ta i bruk de tjenesten som jeg betaler måndelig for. Lite relevant å få opplyst før-pris på det som tilbys, dårlig markedsføring.
At det går an å levere et så dårlig produkt, tjeneste og service i 2018 er utrolig. Har ventet over 2mån på få fibernett og kabel tv. Nå har jeg fått modem boksen i hus. Men ikke noe nett eller kabel tv. Ringer du service så gir de deg råd om hva årsaken kan være. Etter man gjør det de ber deg om 10 ganger. Fortsatt ingen nett eller kabel tv. Etter fler titals tlf samtaler kommer man jo ikke frem til en løsning. Når modemet lyser rødt hele tiden er det ikke noe nett eller tv til huset. Kundeservice fått veldig basis opplæring. Etter flere år i It bransjen er jeg forbløffet over mangel på kunnskap hos Canal Digital. Når man spør om å restarte alt fra kundeservice kan de det ikke. Bor du i Nittedal styr unna Canal Digital de lover deg gull og grønne skoger.
Ganske irritert hver gang internettet skal bare plutselig slutte å funke. IKKE noe lang rekkevidde på internettet. Jeg har soverom noen meter ifra boksen, men likevell rekker ikke internettet bort. Kjempe dårlig internett og vanskelig å bruke tven.
Etter å ha ventet på fibernett fra dem i over 3 måneder. Må jeg si meg lei av ringe til et håpløs kundeservice kontor. Det virker som de hjelper deg. Men i virkeligheten skjer det aldri noe. Måtte selv finne ut hvem som installerte fiber kabelen. Fikk dem til sett opp fiber kabelen. Når det endelig ble satt opp kabel i huset. Så er det ingen nett. Ringer atter en gang til et håpløst kundeservice. De vet ikke hva feilen er. Kommer med så dårlig løsninger man allerede har prøvd. (Når lyser rødt på box sier det seg selv ingen nett i kabelen). De kommer med masse unnskyldninger og løser aldri problemet. Om du bor i Nittedal kommune å vurderer fiber. Ikke si opp ADSL nett med det første. Synd man ikke kan velge en annen leverandør. De har så si monopol på fiber i området. At Telenor skryter av at dette er deres datterselskap er rett og slett flaut.
To menn kommer for å se på kabel TV våre og etter et år kommer mail at jeg har kontrakt på mitt navn, vi har solgt Tv-en og har ikke lengre avbestille, helt løgn. Hold dere vekk fra de luringene Canal Digital
Jeg ble oppsøkt flere ganger av dørselgere som ville ha meg til å kjøpe fiber. Til slutt sa jeg ja, etter at de hadde gitt "et meget godt tilbud". Kontrakten ble skrevet 20. november 2017. Installeringen skulle skje, ifølge kontrakten, senest juli 2018. I mai romsterte noe på husveggen. Der satt noen opp en stige! Det var montører for Canal Digital som skulle strekke fiberkabel fra stolpen til husveggen, uten å informere meg på forhånd om hendelsen! Uken etter skulle de komme å legge fiberkabelen inn i huset. Ingen kom. Jeg hørte ikke noe mer. Naboene fikk også "lagt inn". Så nå henger disse fiberkabelkveilene inntil husveggene i nabolaget, som den også gjør på min vegg. Men hvil i fred, du...så kom en ny utsettelse i juni 2018. Og enda en i august 2018. Nå har det blitt utsatt 3 ganger, for senest i dag fikk jeg epost om at det var utsatt til slutten av februar 2018. Ingen tilbud om at jeg som kunde kan si opp avtalen. Og Canal Digital svarer med standardoppsett - "svar", og frekke som de er skriver de: "håper du blir fornøyd når installasjonen er fullført". Jeg har mange ganger nå hatt behov for å si opp hele Canal Digital, men da bryter jeg avtalen, sier de, og jeg må betale dem ca. 9000,- kroner!!! Huff, for en fantasiverden Canal Digital har lullet seg inn i. Null stjerner i boken fra meg til Canal Digital.
Etter at min Mor hadde vert kunde der siden oppstart i 1997 måtte hun bytte til Riks tv fordi skogen rundt huset hadde blitt for høy. Hun prøvde å ringe dem får å si opp avtalen. 4 ganger ringt hun, man blir veiledet fram til oppsigelse av avtale gjennom å trykke på tlf. trykker man seg fram til å bestille eller endre abonnementet får man svar direkte. Men trykker man får å avslutte avtalen må man sitte i tlf opp til flere timer å det hendte i dette tilfelle. Min mor er 70 år å jeg ble tvunget å hjelpe henne. Bestemte meg for å bruke chat for og avslutte dette kjapt å enkelt, trodde jeg. Her er utdraget fra samtalen med Canal Digital sin chat hjelp. Mulig jeg som overreagerer eller kanskje ikke, jeg mener at dette er rystende oppførsel fra en stor kjede som dette *Anonymisert (16:18:56): Hei og velkommen til Canal Digital Satellitt. Du snakker med *Anonymisert. Kunne jeg fått ditt fulle navn og fødselsdato, samt enten kundenummeret, adressen eller telefonnummeret ditt? Hansen (16:19:32): ********* ****** Hansen (16:19:45): Kunde nr ******* *Anonymisert (16:21:14): Takk. Er det ***** eller Hansen jeg prater med nå? :) Hansen (16:22:11): Jeg er Hansen. Sønnen til *****. Hun har prøvd å ring dere flere gang i dag å kommer ikke igjennom. *Anonymisert (16:23:04): Jeg forstår. Ja, dessverre har vi utrolig mye pågang idag. *Anonymisert (16:23:18): Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker å si opp kundeforholdet hos oss ? Hansen (16:24:05): Der hun bor er signalene så dårlig at hun mister bilde ofte. Hun har nå fått seg riks TV *Anonymisert (16:25:30): Riktig, er det lenge siden hun ble kunde hos RiksTV? :) Hansen (16:25:54): Nettopp fått kort Hansen (16:27:36): Kan du avslutte abonomnaget for oss Hansen (16:27:41): ? *Anonymisert (16:28:47): Det kan vi få ordnet. *Anonymisert (16:29:20): I dette tilfellet Hansen, vil jeg gjerne tilby dere feilretting fra montør til 499kr (ordinærpris 1350kr) samt 4 mnd kostnadsfritt på hele abonnementet. Er det noe som kan være aktuelt ? Hansen (16:30:54): Nei *Anonymisert. Hun ønsker å avslutte avtalen, hun har nå en annen TV leverandør *Anonymisert (16:31:36): Jeg forstår :) Det var leit å lese at du ønsker å avslutte ditt kundeforhold. Vi løser derimot slike henvendelser best direkte på telefon. Har du anledning til å ta imot en telefonsamtale fra abonnementsavdelingen vår innen den neste timen? Hansen (16:33:53): Er det ikke bare å avslutte det Hansen (16:34:05): Hvorfor er dere så vanskelige ? *Anonymisert (16:34:32): Beklager Hansen men vi har rutiner å følge :( *Anonymisert (16:35:10): Men jeg skal gjøre et unntak og fikse det her. :) Det er altså ingenting jeg kan gjøre for å få dere til å forbli kunde hos oss? :) Hansen (16:35:26): disse rutinene burde gjennomgåes for en endring Hansen (16:35:42): Takk Hansen (16:36:19): Nei det er son at hun allerede har endret avtale så hun blir nok stående der hun er nå *Anonymisert (16:38:01): Okey. Jeg vil gjerne tilby gratis montør samt 4mnd kostnadsfritt på abonnementet, også vil jeg informere at RiksTV også har 14 dagers angrefrist på avtale gjort :) Er det noe som kan være aktuelt? Hansen (16:38:26): *Anonymisert Hansen (16:38:37): Du tuller nå ? *Anonymisert (16:39:07): Hehe, beklager Hansen, om dere ikke ønsker tilbudet, kan vi fikse oppsigelsen :) Hansen (16:39:54): Sender du en bekreftelse på dette til hennes Mail Hansen (16:40:09): En bekreftelse på oppsigelsen *Anonymisert (16:40:39): Ja, det skal jeg gjøre. Vår oppsigelsestid er inneværende måned + 1 kalender måned, slik at tidligst oppsigelsesdato er 01.10.2018. Er det oK ? Hansen (16:41:26): Egentlig ikke Hansen (16:41:48): Hun avslutter jo det nå, vil jo ikke betale for en ny måned da *Anonymisert (16:42:10): Dessverre, vår oppsigelsestid er slik. Dette står i avtalevilkårene hun som kunde og Canal Digital Satellitt